- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo šiol suklastota automobilio rida taps ir oficialiu vargu automobilių savininkams. Kol kas atliekant automobilio techninę apžiūrą tai bus žymima kaip nedidelis mašinos trūkumas, o po dvejų metų dėl suklastotos ridos automobilio savininkas gali likti ir be techninės apžiūros. Ekspertai prieš perkant automobilį pataria pasidomėti ne tik pardavėjais, bet ir automobilio istorija, praneša LNK.
„Dažnai pardavėjas net nepasivargina, įdeda senas nuotraukas dar prieš atsukimą, o jau užrašo ridą, kokią nori. Kas turi kompiuterinių žinių ir užsiima automobilių elektronikos tvarkymu, tai tikrai kas antras gali tą padaryti“, – kalbėjo Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vismantas Baršys.
„Pirkdamas automobilį tu gerokai permoki, nes nuo ridos priklauso jo kaina. Antra problema yra ta, kad, kai tu nežinai, koks iš tikrųjų nuvažiuotų kilometrų skaičius, tai tu neturi atskaitos taško, kokius automobilio agregatus reikia keisti“, – dalijosi Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Siekiama dar labiau pažaboti ridos klastojimus, o dabar atsiranda ir tam tikri pokyčiai.
„Įsigalioja naujas reikalavimas, taikomas privalomosios techninės apžiūros metu. Atsiranda sąvoka – neigiama rida. Neigiama rida yra tokia, kuri yra mažesnė, nei buvo fiksuota ankstesnės techninės apžiūros metu. Nuo 2013 m. tai buvo vertinama kaip didelis trūkumas“, – kalbėjo LTSA Transporto veiklos skyriaus patarėjas Simonas Mažionis.
Dabar, atliekant automobilio techninę apžiūrą, suklastota rida bus žymima kaip nedidelis trūkumas, o po dviejų metų dėl suklastotos ridos automobilio savininkas gali likti ir be techninės apžiūros.
„Transporto priemonės bus stebimos atidžiau. Tas trūkumas, kuris šiandien yra nedidelis, po dviejų metų bus traktuojamas kaip didelis trūkumas, kuris jau nesuteikia teisės dalyvauti viešajame eisme“, – teigė S. Mažionis.
„Atsakomybė lieka paskutiniam automobilio savininkui. Turėtų patikrinti prieš pirkimą. O su šios dienos technologijomis tai tikrai įmanoma“, – dalijosi praeivis.
Atsakomybė lieka paskutiniam automobilio savininkui. Turėtų patikrinti prieš pirkimą.
„Pas mus praeitų metų duomenimis yra užfiksuota maždaug 7 tūkst. automobilių, kuriems rida atsukta daugiau nei 50 tūkst. kilometrų. Kiekviename techninės apžiūros lape yra ankstesnių vizitų apžiūros įrašai apie ridą. Jei ta rida sumažėjusi nuo praeito karto, tai reikėtų susirūpinti“, – pasakojo R. Gabartas.
Ekspertai pataria pirkti automobilius iš patikimų pirkėjų, taip pat rekomenduoja pasidomėti jo istorija.
„Iš užsienio atvežtiems automobiliams tai negalioja. Tie nesąžiningi pardavėjai, kurie veža iš užsienio, ir toliau klastos tas ridas“, – nuogąstavo V. Baršys.
„Situacija keisis iš esmės, kai parametrus vertins ne tik techninė apžiūra, bet ir kiekvieną kartą keičiantis automobilio savininkui. Kiekvieną kartą atvažiavus į servisą, kiekvieną kartą sudarant draudimo sutartis. Labai lengvai galėsi atsekti, kur ir kada buvo suklastota ta rida“, – kalbėjo R. Gabartas.
Anot iniciatorių, pereinamasis laikotarpis reikalingas, kad vairuotojai netaptų situacijos įkaitais. Kai iš pažiūros tvarkingą automobilį nusipirkę išgirsta, jog rida suklastota.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“: Lietuvoje sparčiai keičiasi automobilių rinka – vienos grupės padaugėjo beveik dvigubai
„Regitros“ duomenimis, Lietuvoje jau trečius metus iš eilės elektromobilių autoparkas per metus paauga apie 50 proc. Praėję metai ne išimtis, nors augimas buvo keliais procentais mažesnis nei 2022 m. ir 2023 m., jis siekė 49,7 ...
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...
-
TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai
Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...