- Jadvyga Bieliavska, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimas nepritarė parlamentaro socialdemokrato Lino Jonausko iniciatyvai iš aplinkosaugininkų atimti teisę dėl taršos tikrinti lengvuosius automobilius ir panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą.
Antradienį už tokias jo pateiktas Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisas balsavo 43 Seimo nariai, 29 buvo prieš, 23 susilaikė. Projektas nebuvo galutinai atmestas, parlamentarai suteikė galimybę jį tobulinti.
L. Jonausko nuomone, aplinkosaugininkams šiuo metu yra primestos perteklinės funkcijos.
„Siūlau atitaisyti klaidą”, – ragino parlamentaras.
Jo teigimu, šiuo metu dėl mažų algų trūksta aplinkosaugininkų, kurie kontroliuotų brakonierius. Parlamentaro duomenimis, jauno aplinkos apsaugos specialisto alga prasideda nuo 900 eurų į rankas.
L. Jonauskas siūlė aplinkosaugininkams palikti teisę stabdyti ir tikrinti dėl taršos tik sunkiasvores transporto priemones. Siekiant mažinti aplinkos taršą, socialdemokratas taip pat ragino pagalvoti apie kitas priemones, pavyzdžiui, nemokamą visuomeninį transportą Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje.
Atitaisyti klaidą ragino kolegas ir Seimo narys Artūras Skardžius.
Kai toks administracinis nusižengimas padaromas pirmą kartą, siūloma pradėti nuo įspėjimo. Šiuo metu teisės aktai nenumato tokios galimybės.
Tuo tarpu Aplinkos ministras Simonas Gentvilas apgailestavo, kad yra siūloma nemažinti taršos. Jis tikisi, kad Seimas birželio mėnesį pritars Administracinių nusižengimų kodekso pakeitimo projektui, kuriame siūloma pirmą kartą nusižengus už padidintą išmetamų teršalų kiekį skirti įspėjimą, o ne baudą.
Seimas yra suteikęs teisę aplinkosaugininkams stabdyti transporto priemones ir tikrinti jų į aplinką išmetamų teršalų kiekį, taip pat panaikinti privalomosios techninės apžiūros dokumentų galiojimą, jei į aplinką išmetami teršalai neatitinka techninių reikalavimų.
Nuo šių metų balandžio mėnesio Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) pradėjo keliuose prevenciškai tikrinti automobilių keliamą taršą. Per metus planuojama patikrinti nuo 9 tūkst. iki 15 tūkst. automobilių.
Šiuo metu Administracinių nusižengimų kodekse numatyta, kad transporto priemonių, kurių į aplinkos orą išmetamų teršalų kiekis viršija nustatytus ribinius dydžius, arba transporto priemonių su neveikiančia gamintojo numatyta išmetamųjų dujų neutralizavimo sistema eksploatavimas užtraukia baudą asmenims nuo 100 iki 300 eurų ir juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims – nuo 300 iki 500 eurų. Pakartotinai padarytas administracinis nusižengimas – nuo 600 iki 900 eurų.
Kaip ELTA jau skelbė, parlamentaras Algirdas Stončaitis ir Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkė Aistė Gedvilienė yra pateikę Seimui Administracinių nusižengimų kodekso pakeitimų projektus, siūlančius švelninti bausmes vairuotojams už padidintą automobilių išmetamų teršalų kiekį.
Kai toks administracinis nusižengimas padaromas pirmą kartą, siūloma pradėti nuo įspėjimo. Šiuo metu teisės aktai nenumato tokios galimybės.
Projektus svarstys Seimo komitetai, o plenariniame posėdyje jie vėl turėtų atsirasti birželio mėnesį.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Seimo akiratyje – mopedai ir keturračiai: siūlo leisti vairuoti tik išlaikius praktinį egzaminą
Seimas svarstys įstatymo pataisas, siūlančias leisti vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius tik išlaikius praktinį vairavimo egzaminą. ...
-
Istorijos įdomybės: kodėl dingo baltašonės padangos?1
Senovinės technikos parodose kyla klausimų ir pasvarstymų, skatinančių išsamiau pažvelgti į seniai žinomus faktus. Dažnam lankytojui akis kliūva už kadaise madingų aksesuarų, kurių dabar nė su žiburiu nerasi. Šiame straipsnyje pas...
-
Saugumo žvaigždutes dalys ir sunkvežimiams1
Nepriklausoma Europos automobilių saugumo lygio nustatymo organizacija paskelbė apie naują sunkvežimių saugumo testavimo sistemą. Pirmieji rezultatai – „Euro NCAP“ žvaigždutės – žadami lapkritį. ...
-
Seimą pasieks mopedų vairuotojus liečiančios įstatymo pataisos2
Antradienį Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos narė Ligita Girskienė ketina pateikti parlamentui įstatymo pataisas, siūlančias leisti vairuoti mopedus ir lengvuosius keturračius tik išlaikius praktinį vairavimo ...
-
Seimas svarstys siūlymą įpareigoti pavežėjus fiksuoti vaizdą ar garsą automobilio salone3
Seimas svarstys siūlymą įteisinti prievolę pavežėjams automobilio salone įrengti vaizdo registratorių ar garso įrašymo įrangą. ...
-
Eismo įvykio liudininkas: faktai nusveria nuomonę1
Įvykus eismo nelaimei svarbus vaidmuo tenka ne tik joje dalyvavusiems, bet ir įvykį mačiusiems žmonėms. Liudininkai gali suteikti naudingos informacijos ir policijos pareigūnams, ir vykstant teisminiam ginčui. ...
-
Muitinė neleis apeiti sankcijų2
Lietuvos muitinė sugriežtino reikalavimus eksportuojamų, taip pat reeksportuojamų ar gabenamų tranzitu iki penkerių metų senumo automobilių dokumentams. ...
-
Sukčiai nesnaudžia: kaip apgaudinėjami naudotų automobilių pirkėjai?
Per metus Lietuvoje parduodama beveik 0,5 mln. transporto priemonių. Dauguma jų – ne nauji, išpuoselėti, o gerokai gyvenimo matę ratuočiai. Naudotų automobilių pirkėjai patiria didelių nuostolių, nes šioje rinkoje netrūksta nes...
-
Vardinių numerių kaina klaipėdiečių nebebaugina: koks užrašas – populiariausias?6
Nuo šių metų pradžios vardiniai automobilių numeriai ženkliai pabrango, bet uostamiesčio gyventojų tai nesustabdė – šiemet tokius numerius įsigijo triskart daugiau klaipėdiečių nei pernai. Unikalūs valstybiniai numeriai tampa d...
-
Kauno senamiestyje – parkavimo pokyčiai27
Kauno taryba priėmė sprendimą apmokestinti įvažiavimą į Senamiestį tiems, kurie šią zoną kerta tranzitu. Kad sistema veiktų tinkamai, reikia pakoreguoti ir parkavimo zonų įkainius. ...