- Zigmas Jurevičius
- Teksto dydis:
- Spausdinti
"Mes tautai racionaliai išrenkame geriausią automobilį, o tauta išsirenka savo svajonių automobilį", – juokavo Valdas Valiukevičius. Kasmet daug aistrų keliantys Lietuvos metų automobilio rinkimai šiemet vainikavo ne kažkurį iš madingų elektromobilių, o lietuvių nuo seno garbinamą "Mercedes".
Mersedesas grįžo į sostą
Lietuvos žurnalistų autoklubo, organizuojančio rinkimus, prezidentas V.Valiukevičius jau 25-ąjį sezoną paeiliui subūrė kolegas, kurie per du mėnesius teorinių ir praktinių bandymų išrinko geriausią mūsų šalies metų automobilį.
Šiemet, kaip ir pirmuosiuose rinkimuose, triumfavo Vokietijos koncerno "Daimler AG" pažiba – "Mercedes-Benz". Tiesa, 1997-aisiais visus konkurentus aplenkė A klasės modelis, o šiemet niekas neprilygo C klasės sedanui.
Vertinimo komisijoje dirbę dešimt automobilių rinkos specialistų ir žurnalistų tradiciškai į finalą atrinko septynis stipriausius kandidatus. Jame buvo "Audi e-tron GT", "Ford Mustang Mach-E", "Hyundai IONIQ 5", "Hyundai Tucson", "Mercedes-Benz C-Class", "Nissan Qashqai" ir "Škoda Enyaq iV".
Normalu, kad komisijos ir tautos pasirinkimai skiriasi. Tauta renkasi be apribojimų ir į kainą nesižvalgo. Pagal tokius kriterijus ir aš mieliau sėsčiau į kokį „Porsche“ modelį.
Vienas ekspertas vienam automobiliui galėjo skirti daugiausia dešimt balų. "Mercedes-Benz" finale surinko 45 balus ir keturiais aplenkė "Hyundai IONIQ 5" bei šešiais – "Škoda Enyaq iV".
"Ginčų nebuvo, bet diskusijų kilo nemažai. Vieną vakarą skyrėme specialiai tam, kad kiekvienas galėtume aptarti ir įvertinti kolegų įspūdžius. Norėjome atskirti emocijas nuo konkrečių argumentų", – mūsų dienraščiui pasakojo V.Valiukevičius.
Elektromobiliai – brangūs
Dalydamasis mintimis apie savo pasirinkimus rinkimų komisijos narys ir žurnalo "Auto Bild Lietuva" bendraautoris V.Valiukevičius akcentavo, kad skirstydamas balus balsavo už technologijas ir progresą, tad daugiausia jų atseikėjo elektromobiliams.
Skirtumai: komisija kritiškai vertino automobilių kainas, o tauta simpatijas lengva ranka atidavė apie 100 tūkst. eurų kainuojančiam „Audi“ modeliui. / Scanpix nuotr.
"Tačiau didžiausias jų trūkumas – kaina. Dabar "Hyundai" ir "Škoda" elektromobiliai kainuoja tiek pat, kiek "Mercedes-Benz". Tokiu atveju mano pasirinkimas krypsta "Mercedes-Benz" naudai. Juolab kad tai bene tobuliausias septynetuko narys, turintis benzininius, dyzelinius ir hibridinius variklius, važiuojantis solidžiai, turintis labai modernią ir sykiu paprastą multimediją", – argumentavo V.Valiukevičius.
Beje, pernai Metų automobilio rinkimuose pirmą kartą per renginio istoriją buvo karūnuotas būtent elektra varomas modelis – "Volkswagen ID.3".
Šiemet į metų elektromobilio titulą pretendavo "Hyundai IONIQ 5", "Mercedes EQA", "Škoda Enyaq iV". Po atkaklios kovos triumfavo "Hyundai IONIQ 5" modelis.
Atsparus kritikai
Elektriniam visureigiui "Ford Mustang Mach-E" didžiausią savo balą (šešis) skyrė žurnalo "Keturi ratai" atstovas Egidijus Babelis. "Mercedes-Benz" jis įvertino keturiais balais.
Anot jo, naujoji C klasė nėra labiau įperkama nei anksčiau, tačiau dėl mažesnės S klasės kopijos pasistengti išties verta.
"Mercedes-Benz" sklendžia keliu atpalaiduojamai tyliai ir komfortiškai, reaguodamas į vairuotojo komandas it profesionalus karys. Interjeras džiugina kokybe, o nauja MBUX multimedija neturi sau lygių", – pressauto.lt akcentavo E.Babelis.
Apie diskusijas, ar C klasės modelis ne per brangus Lietuvai, nuomonę išsakė ir Linas Butkus, "Verslo žinių" žurnalistas, šį modelį įvertinęs penkiais balais.
"Jis – brangus, bet kiekvienas euras atrodo aiškiai argumentuojamas, o pats automobilis atsparus objektyviai kritikai, pateikia nemažą versijų įvairovę ir turėtų užtikrinti gerą išliekamąją vertę", – reziumavo L.Butkus.
Variklis – per kuklus?
Vienintelis patarimas tiems, kurie susigundys "Mercedes-Benz" C klasės modeliu, iš E.Babelio lūpų toks: reikėtų išsirinkti tinkamą variklį, nes 1,5 l darbo tūrio turbobenzininė jėgainė su šio automobilio charakteriu ne itin dera.
Esu gal kiek senų pažiūrų, bet pirmiausia mane šokiravo faktas, kad tokiame solidžiame automobilyje įmontuotas toks kuklus varikliukas.
Variklio pasirinkimą akcentavo ir automobilių rinkos žurnalistas bei ekspertas Renaldas Gabartas. Anot jo, C klasės modelis – visapusiškai geras daiktas, kuriam iki tobulumo trūksta tik šiek tiek galingesnio variklio.
"Jei tik specifinė "Mercedes-Benz" valdymo prietaisų dėlionė ir naudojimosi jais algoritmas yra priimtini, naujoji C klasė džiugins nuo tos akimirkos, kai praversite dureles, iki kol degalų bake neliks nė lašo benzino", – žadėjo R.Gabartas.
Pasivažinėjo: ekspertai išbandė modelius ne vien sostinės gatvėse, bet ir užmiestyje bei miškų keliukuose. / V. Pilkausko nuotr.
Nedidelio darbo tūrio variklis, įmontuotas į C klasės modelį, lėmė, kad Justas Lengvinas, rinkimų komisijos narys ir žurnalo "Keturi ratai" autorius, vietoj penkių balų skyrė keturis.
"Esu gal kiek senų pažiūrų, bet pirmiausia mane šokiravo faktas, kad tokiame solidžiame automobilyje įmontuotas toks kuklus varikliukas. Pasigedau dinamikos. Įprasti galima, bet nė neabejoju, kad su galingesniu varikliu šis automobilis labai priartėtų prie tobulybės", – komentavo J.Lengvinas.
Tautos žodis
Metų tautos automobilį rinko ne komisija, o paprasti vairuotojai. Jų balsų dauguma laimėjo, žinoma, "Audi". Kaip gi be jos! Tiesa, simpatijas pelnė ne benzininė, o elektrinė Audi" – "e-tron GT", kainuojanti apie 100 tūkst. eurų.
"Normalu, kad komisijos ir tautos pasirinkimai skiriasi. Mes vertiname ne tik techninius ir kitokius kriterijus, bet ir automobilių kainą bei prieinamumą lietuviams. Tauta renkasi be apribojimų ir į kainą nesižvalgo. Pagal tokius kriterijus ir aš mieliau sėsčiau į kokį "Porsche" modelį", – šypsojosi V.Valiukevičius.
Trijuose Lietuvos miestuose automobilius bandžiusios šeimos nusprendė, kad "Šeimos auto" kategorijoje pranašiausias – septynvietis "Hyundai Santa Fe" visureigis.
"Saugiausiu stabdžiu" po "Vilnius TECH" universiteto mokslininkų atliktų stabdymo efektyvumo bandymų tapo "Audi e-tron GT".
Į Metų inovacijos titulą pretendavo "Hyundai IONIQ 5" V2L technologija, "Hyundai Tucson" aklosios zonos kameros, "Seres 3" integruotas vaizdo registratorius. Titulą išplėšė "Hyundai IONIQ 5", kurio V2L technologija leidžia iš elektromobilio baterijos įkrauti ne tik elektros prietaisą, bet ir kitą elektromobilį.
Sėkmė: šonaslydžio asas B.Čirba šiemet tapo Lietuvos ir Baltijos šalių čempionu, o Europos čempionate užėmė trečią vietą. / feisbuko nuotr.
Tradiciškai per Lietuvos metų automobilio rinkimus pagerbiamas sportininkas, garsinęs šalį užsienyje. Šiemet "Metų vairo" titulą pelnė šonaslydžio asas Benediktas Čirba.
Rezultatai
"Lietuvos metų automobilio 2022" rinkimų balsavimo rezultatai:
"Mercedes-Benz C-Class" – 45 balai, "Hyundai IONIQ 5" – 41, "Škoda Enyaq iV" – 39, "Hyundai Tucson" – 37, "Ford Mustang Mach-E" – 35, "Nissan Qashqai" – 31, "Audi e-tron GT" – 22.
Laureatai
"Lietuvos metų automobilio 2022" rinkimų specialūs prizai:
"Metų elektromobilis 2022" – "Hyundai IONIQ 5", "Metų tautos automobilis 2022" – "Audi e-tron GT", "Kauno miesto metų automobilis 2022" – "Peugeot 508 PSE", "Metų verslo klasės automobilis 2022" – "Audi e-tron GT", "Metų miesto visureigis 2022" – "Nissan Qashqai", "BTA metų šeimos automobilis 2022" – "Hyundai Santa Fe", "Saugiausias stabdys 2022" – "Audi e-tron GT", "Metų inovacija 2022" – "Hyundai IONIQ 5", "Metų multimedija 2022" – "Mercedes-Benz C-Class", "Metų dizainas 2022" – "Hyundai IONIQ 5", "Metų sportiškiausias 2022" – "Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio", "Metų vairas 2022" – Benediktas Čirba.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Aktualu vairuotojams: įsidėmėkite šią datą, nes įsigalioja draudimas3
Nuo sekmadienio įsigalioja draudimas vairuoti automobilius su vasarinėmis padangomis. ...
-
Klastočių perliukai: minia savininkų ir stebuklingas atjaunėjimas
Nors dauguma vairuotojų vengia transporto priemonių, kurių rida suklastota ir yra apgadinti, tačiau automobiliai gali turėti ir daugiau paslapčių. Kai kurių modelių savininkai nepaliaujamai keičiasi, o eismo įvykių skaičius žymimas dešimti...
-
Ateityje į gintarinį pajūrį – ant magnetinės pagalvės6
Skraidantys automobiliai, bateriniai ir magnetinės levitacijos traukiniai – tai ne fantastinio filmo scenarijus, o jau netolimoje ateityje Lietuvą pasieksiančios inovacijos. ...
-
Rinkos pulsas: spalis – permainingas
Spalio mėnesį Lietuvos naujų lengvųjų automobilių (M1 ir N1) bendrasis registravimas ūgtelėjo iš viso 28,1 proc. – iki 3 045 vnt. Rinkos lyderė – „Škoda“. ...
-
Parlamentas linkęs įvesti praktinį egzaminą mopedų vairuotojams, prie vairo galėtų sėsti nuo 16 metų
Seimas po svarstymo pritarė, kad AM kategorijos transportą – mopedus ir lengvuosius keturračius – vairuoti galėtų mažiausiai 16 metų amžiaus žmonės, išlaikę praktinį egzaminą. ...
-
Spalvinga senolio istorija: pakerėjęs Ameriką atsidūrė Lietuvoje2
Jei automobilių gamintojai ieškotų ilgaamžiškumo recepto, jie tai rastų „Plymouth“ modelio istorijoje. Vienas įspūdingiausių amerikietiškosios „Chrysler“ korporacijos flagmanų savo pėdsaką paliko ir Lietuv...
-
Nuo gruodžio – KET pakeitimai: viskas, ką reikia žinoti5
Nuo gruodžio 1 dienos šalies keliuose įsigalioja nauji Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai ir kelio ženklai, trečiadienį pranešė Susisiekimo ministerija. ...
-
Autonominis autobusas sostinės gatvėmis riedės ir šeštadieniais
Dėl gausaus būrio vilniečių, norinčių išbandyti keliones miesto gatvėmis autonominiu autobusu, jis papildomai važiuos dar vieną savaitės dieną, pranešė Vilniaus savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos“. ...
-
„Regitra“ paskaičiavo, kuriose savivaldybėse daugiausiai įregistruota elektromobilių
Stebint registruojamų grynųjų elektromobilių skaičiaus augimą Lietuvoje, didžiausia jų procentinė dalis įregistruota Neringos, Palangos ir Vilniaus savivaldybėse, o mažiausia Kalvarijos, Ignalinos ir Joniškio rajonų savivaldybėse, skelbia ...
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...