Rinkimų paradoksas: kai prestižinis „Mercedes“ – kone pigesnis už „Škodą“

"Mes tautai racionaliai išrenkame geriausią automobilį, o tauta išsirenka savo svajonių automobilį", – juokavo Valdas Valiukevičius. Kasmet daug aistrų keliantys Lietuvos metų automobilio rinkimai šiemet vainikavo ne kažkurį iš madingų elektromobilių, o lietuvių nuo seno garbinamą "Mercedes".

Mersedesas grįžo į sostą

Lietuvos žurnalistų autoklubo, organizuojančio rinkimus, prezidentas V.Valiukevičius jau 25-ąjį sezoną paeiliui subūrė kolegas, kurie per du mėnesius teorinių ir praktinių bandymų išrinko geriausią mūsų šalies metų automobilį.

Šiemet, kaip ir pirmuosiuose rinkimuose, triumfavo Vokietijos koncerno "Daimler AG" pažiba – "Mercedes-Benz". Tiesa, 1997-aisiais visus konkurentus aplenkė A klasės modelis, o šiemet niekas neprilygo C klasės sedanui.

Vertinimo komisijoje dirbę dešimt automobilių rinkos specialistų ir žurnalistų tradiciškai į finalą atrinko septynis stipriausius kandidatus. Jame buvo "Audi e-tron GT", "Ford Mustang Mach-E", "Hyundai IONIQ 5", "Hyundai Tucson", "Mercedes-Benz C-Class", "Nissan Qashqai" ir "Škoda Enyaq iV".

Normalu, kad komisijos ir tautos pasirinkimai skiriasi. Tauta renkasi be apribojimų ir į kainą nesižvalgo. Pagal tokius kriterijus ir aš mieliau sėsčiau į kokį „Porsche“ modelį.

Vienas ekspertas vienam automobiliui galėjo skirti daugiausia dešimt balų. "Mercedes-Benz" finale surinko 45 balus ir keturiais aplenkė "Hyundai IONIQ 5" bei šešiais – "Škoda Enyaq iV".

"Ginčų nebuvo, bet diskusijų kilo nemažai. Vieną vakarą skyrėme specialiai tam, kad kiekvienas galėtume aptarti ir įvertinti kolegų įspūdžius. Norėjome atskirti emocijas nuo konkrečių argumentų", – mūsų dienraščiui pasakojo V.Valiukevičius.

Elektromobiliai – brangūs

Dalydamasis mintimis apie savo pasirinkimus rinkimų komisijos narys ir žurnalo "Auto Bild Lietuva" bendraautoris V.Valiukevičius akcentavo, kad skirstydamas balus balsavo už technologijas ir progresą, tad daugiausia jų atseikėjo elektromobiliams.

Skirtumai: ko­mi­si­ja kri­tiš­kai ver­ti­no au­to­mo­bi­lių kai­nas, o tau­ta sim­pa­ti­jas leng­va ran­ka ati­da­vė apie 100 tūkst. eu­rų kai­nuo­jan­čiam „Au­di“ mo­de­liui. / Scanpix nuotr.

"Tačiau didžiausias jų trūkumas – kaina. Dabar "Hyundai" ir "Škoda" elektromobiliai kainuoja tiek pat, kiek "Mercedes-Benz". Tokiu atveju mano pasirinkimas krypsta "Mercedes-Benz" naudai. Juolab kad tai bene tobuliausias septynetuko narys, turintis benzininius, dyzelinius ir hibridinius variklius, važiuojantis solidžiai, turintis labai modernią ir sykiu paprastą multimediją", – argumentavo V.Valiukevičius.

Beje, pernai Metų automobilio rinkimuose pirmą kartą per renginio istoriją buvo karūnuotas būtent elektra varomas modelis – "Volkswagen ID.3".

Šiemet į metų elektromobilio titulą pretendavo "Hyundai IONIQ 5", "Mercedes EQA", "Škoda Enyaq iV". Po atkaklios kovos triumfavo "Hyundai IONIQ 5" modelis.

Atsparus kritikai

Elektriniam visureigiui "Ford Mustang Mach-E" didžiausią savo balą (šešis) skyrė žurnalo "Keturi ratai" atstovas Egidijus Babelis. "Mercedes-Benz" jis įvertino keturiais balais.

Anot jo, naujoji C klasė nėra labiau įperkama nei anksčiau, tačiau dėl mažesnės S klasės kopijos pasistengti išties verta.

"Mercedes-Benz" sklendžia keliu atpalaiduojamai tyliai ir komfortiškai, reaguodamas į vairuotojo komandas it profesionalus karys. Interjeras džiugina kokybe, o nauja MBUX multimedija neturi sau lygių", – pressauto.lt akcentavo E.Babelis.

Apie diskusijas, ar C klasės modelis ne per brangus Lietuvai, nuomonę išsakė ir Linas Butkus, "Verslo žinių" žurnalistas, šį modelį įvertinęs penkiais balais.

"Jis – brangus, bet kiekvienas euras atrodo aiškiai argumentuojamas, o pats automobilis atsparus objektyviai kritikai, pateikia nemažą versijų įvairovę ir turėtų užtikrinti gerą išliekamąją vertę", – reziumavo L.Butkus.

Variklis – per kuklus?

Vienintelis patarimas tiems, kurie susigundys "Mercedes-Benz" C klasės modeliu, iš E.Babelio lūpų toks: reikėtų išsirinkti tinkamą variklį, nes 1,5 l darbo tūrio turbobenzininė jėgainė su šio automobilio charakteriu ne itin dera.

Esu gal kiek senų pažiūrų, bet pirmiausia mane šokiravo faktas, kad tokiame solidžiame automobilyje įmontuotas toks kuklus varikliukas.

Variklio pasirinkimą akcentavo ir automobilių rinkos žurnalistas bei ekspertas Renaldas Gabartas. Anot jo, C klasės modelis – visapusiškai geras daiktas, kuriam iki tobulumo trūksta tik šiek tiek galingesnio variklio.

"Jei tik specifinė "Mercedes-Benz" valdymo prietaisų dėlionė ir naudojimosi jais algoritmas yra priimtini, naujoji C klasė džiugins nuo tos akimirkos, kai praversite dureles, iki kol degalų bake neliks nė lašo benzino", – žadėjo R.Gabartas.

Pasivažinėjo: eks­per­tai iš­ban­dė mo­de­lius ne vien sos­ti­nės gat­vė­se, bet ir už­mies­ty­je bei miš­kų ke­liu­kuo­se. / V. Pilkausko nuotr.

Nedidelio darbo tūrio variklis, įmontuotas į C klasės modelį, lėmė, kad Justas Lengvinas, rinkimų komisijos narys ir žurnalo "Keturi ratai" autorius, vietoj penkių balų skyrė keturis.

"Esu gal kiek senų pažiūrų, bet pirmiausia mane šokiravo faktas, kad tokiame solidžiame automobilyje įmontuotas toks kuklus varikliukas. Pasigedau dinamikos. Įprasti galima, bet nė neabejoju, kad su galingesniu varikliu šis automobilis labai priartėtų prie tobulybės", – komentavo J.Lengvinas.

Tautos žodis

Metų tautos automobilį rinko ne komisija, o paprasti vairuotojai. Jų balsų dauguma laimėjo, žinoma, "Audi". Kaip gi be jos! Tiesa, simpatijas pelnė ne benzininė, o elektrinė Audi" – "e-tron GT", kainuojanti apie 100 tūkst. eurų.

"Normalu, kad komisijos ir tautos pasirinkimai skiriasi. Mes vertiname ne tik techninius ir kitokius kriterijus, bet ir automobilių kainą bei prieinamumą lietuviams. Tauta renkasi be apribojimų ir į kainą nesižvalgo. Pagal tokius kriterijus ir aš mieliau sėsčiau į kokį "Porsche" modelį", – šypsojosi V.Valiukevičius.

Trijuose Lietuvos miestuose automobilius bandžiusios šeimos nusprendė, kad "Šeimos auto" kategorijoje pranašiausias – septynvietis "Hyundai Santa Fe" visureigis.

"Saugiausiu stabdžiu" po "Vilnius TECH" universiteto mokslininkų atliktų stabdymo efektyvumo bandymų tapo "Audi e-tron GT".

Į Metų inovacijos titulą pretendavo "Hyundai IONIQ 5" V2L technologija, "Hyundai Tucson" aklosios zonos kameros, "Seres 3" integruotas vaizdo registratorius. Titulą išplėšė "Hyundai IONIQ 5", kurio V2L technologija leidžia iš elektromobilio baterijos įkrauti ne tik elektros prietaisą, bet ir kitą elektromobilį.

Sėkmė: šo­nas­ly­džio asas B.Čir­ba šie­met ta­po Lie­tu­vos ir Bal­ti­jos ša­lių čem­pio­nu, o Eu­ro­pos čem­pio­na­te užė­mė tre­čią vie­tą. / feisbuko nuotr.

Tradiciškai per Lietuvos metų automobilio rinkimus pagerbiamas sportininkas, garsinęs šalį užsienyje. Šiemet "Metų vairo" titulą pelnė šonaslydžio asas Benediktas Čirba.


Rezultatai

"Lietuvos metų automobilio 2022" rinkimų balsavimo rezultatai:

"Mercedes-Benz C-Class" – 45 balai, "Hyundai IONIQ 5" – 41, "Škoda Enyaq iV" – 39, "Hyundai Tucson" – 37, "Ford Mustang Mach-E" – 35, "Nissan Qashqai" – 31, "Audi e-tron GT" – 22.

Laureatai

"Lietuvos metų automobilio 2022" rinkimų specialūs prizai:

"Metų elektromobilis 2022" – "Hyundai IONIQ 5", "Metų tautos automobilis 2022" – "Audi e-tron GT", "Kauno miesto metų automobilis 2022" – "Peugeot 508 PSE", "Metų verslo klasės automobilis 2022" – "Audi e-tron GT", "Metų miesto visureigis 2022" – "Nissan Qashqai", "BTA metų šeimos automobilis 2022" – "Hyundai Santa Fe", "Saugiausias stabdys 2022" – "Audi e-tron GT", "Metų inovacija 2022" – "Hyundai IONIQ 5", "Metų multimedija 2022" – "Mercedes-Benz C-Class", "Metų dizainas 2022" – "Hyundai IONIQ 5", "Metų sportiškiausias 2022" – "Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio", "Metų vairas 2022" – Benediktas Čirba.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Klp

Klp portretas
...ir dar...Zigmai...kokia masina turi...merca ar skoda...durniu laivas ir plugu salys...geda!...

Klp

Klp portretas
...ahaha,liadiski...tai bmw ir audi...plugu kibirai...viena sudauziai..kita perki...

nežinau

nežinau portretas
Gatvėse vien Opel,Wolksvagen,Mitsubishi , Ford,Reno,Pežo...Keli Mersai.BMW,Audi..
VISI KOMENTARAI 11

Galerijos

Daugiau straipsnių