- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiais metais Estijos organizuotame konkurse „Metų automobilis 2014“ tarp penkių finalistų Latvijoje 2 vietą ir Lietuvoje 3 vietą laimėjusiam naujajam „Peugeot 308“ skiriami nauji prizai. Šis modelis išrinktas laimėtoju to paties pavadinimo konkurse Šveicarijoje.
Prizą trečius metus iš eilės skiria Šveicarijoje vokiečių kalba leidžiamas savaitraštis „Schweizer Illustrierte“ kartu su kitais leidiniais. Šveicarijos konkurso „Metų automobilis 2014“ žiuri nariais buvo 14 žurnalistų, specialistų ir lenktynininkų. Jie pagal įvairius kriterijus vertino per pastaruosius dvylika mėnesių Šveicarijos rinkai pristatytus 37 naujus automobilių modelius. Po statinės apžiūros ir bandymo uždaroje trasoje laimėtoju tapo naujasis „Peugeot 308“, po jo geriausi buvo „BMW i3“ ir „Tesla Model S“.
Žiuri iš Šveicarijos ypatingą įspūdį paliko naujojo modelio efektyvumas, nulemtas mažesnio automobilio svorio ir optimizuotos aerodinamikos, ir bendra dinamika.
Rugsėjo pabaigoje juo pradėta prekiauti Baltijos šalyse. Tai išskirtinis, švaraus dizaino hečbekas, gimęs bendradarbiaujant dizaineriams ir inžinieriams. „Peugeot Baltic“ rinkodaros vadovė Kerli Maro sako, kad 308-asis modelis spėjo sudominti automobilių pirkėjus ir automobiliais besidominančius asmenis. „Šiame automobilyje pavyko suderinti labai įdomią dizaino kompoziciją, važiavimo malonumą, praktiškumą ir aplinkosaugą. Taigi nieko keisto, kad susidomėjimas yra didžiulis ir metų automobilio konkursuose Europoje ir Baltijos šalyse 308-asis modelis yra stiprus finalistas,“ – įsitikinusi K. Maro.
Gamintojai siūlo aukščiausios klasės važiavimo malonumą, kurį užtikrina galingi ir ekonomiški varikliai. CO2 išmetamųjų dujų ir degalų sąnaudų rodikliai pasiekė visiškai naują lygį – teršalų išmetama mažiau nei 85 g/km, o vidutinės degalų sąnaudos prasideda nuo 3,7 l 100/km. Dėl naujos EMP2 platformos naujasis 308 yra pats lengviausias savo klasės modelis – net 140 kg lengvesnis nei ankstesnė versija, be to, dėl 4,25 metro ilgio – pats kompaktiškiausias. Taip pat automobilis turi žemiausią svorio centrą. Rezultatas – aukščiausios klasės dinamika, valdymas, patogumas ir kėbulo stabilumas.
Minimalistinio ir technologinio interjero centre – „Peugeot Cockpit“ vairuotojo vieta, kurią apibūdina mažesnis vairas, „Head Up Display“ tipo rodmenų blokas, kad būtų lengviau skaityti informaciją, aukščiausias centrinis pultas ir 9,7 col. jutiklinis ekranas, apimantis daugumos papildomų įrenginių valdymą. Toks naujoviškas sprendimas padėjo dizaineriams sukurti labai švarų ir originalų valdymo skydelį su vos keliais mygtukais. Nauja įranga – tai aukštesnio lygio įrangą turinčių versijų standartinei įrangai priklausantys priekiniai LED žibintai.
Lapkričio pabaigos duomenimis, Europoje buvo registruota 26 tūkst. naujojo modelio užsakymų, tai viršijo pradinius lūkesčius. 2014 m. pavasarį padidės modelio kėbulo tipų, variklių ir pavarų dėžių pasirinkimas.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...
-
Vairuotojus stebina nemalonus siurprizas3
Šaltuoju metų laikotarpiu klaipėdiečiai susiduria su neįprasta problema. Šildant automobilį, kai kada subyra langų stiklai. Daugelis mano, kad tai įvyksta dėl karšto ir šalto oro kontrasto, tačiau specialistai pabrėžia, k...
-
Greičio matuokliai sustatyti nesilaikant tvarkos: kuriuos paliks, o kurių nebeliks9
Naujasis susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis sako, jog išgirdo vairuotojų skundus ir žada keliuose mažinti greičio matuoklių skaičių. Anot ministro, dabar jie skirti pasipinigavimui, bet ne saugumui. O auditas parodė, kad dalis matuoklių pa...