- „Kauno diena“, lkva-asociacija.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos keleivių vežimo asociacijos (LKVA) nariai veiklos rezultatus ir artimiausius darbus aptarė Marijampolėje.
Reforma su kompromisais
LKVA sudaro 23 įmonės – tiek priklausančios savivaldybėms, tiek ir privačios, taip pat keleivių vežėjas traukiniais – įmonė „LTG Link“.
Tarp svarbiausių aktualijų – tolimojo susisiekimo pertvarka.
„Pasirinktas kompromisinis sprendimas: suteiktas aštuoniolikos mėnesių pereinamasis laikotarpis, kai bus galima vežti keleivius tais pačiais maršrutais, nereikės derinti tvarkaraščių su autobusų stotimis, nebus reikalaujama pateikti dvylikos mėnesių garantijos, netaikomas reisų dažnių reikalavimas. Taip pat pailgintas iki penkerių metų reikalavimų autobusų stotims įgyvendinimo laikotarpis“, – priminė LKVA prezidentas Gintaras Nakutis.
Vienas LKVA siekių – kad kelių rinkliava (e-tolling) nebūtų taikoma viešajam transportui.
Seimui priėmus šias pataisas, nutrauktas vežėjų tolimojo susisiekimo maršrutams konkursas.
„Tačiau kol kas neparengti ir keleivių vežėjams nežinomi poįstatyminiai teisės aktai ar jų projektai, todėl dar reikės nemažai laiko ir pastangų į juos įsigilinti“, – pabrėžė G. Nakutis.
LKVA prezidentas pasidžiaugė sėkmingu bendradarbiavimu su Lietuvos savivaldybių asociacija ir asociacija „Linava“ – tik bendromis pastangomis pavyko pasiekti priimtiną rezultatą.
Pastaruoju metu vis aktualesni vairuotojų trūkumo, transporto priemonių pritaikymo žmonėms su individualiais poreikiais klausimai.
Laukia aprašo
Keleivių vežėjai tvirtai žengia žaliojo kurso keliu, tačiau susiduria su įvairiomis problemomis.
G. Nakutis priminė, kad 2022-aisiais buvo pradėtos formuoti paramos priemonės, skirtos viešosioms transporto priemonėms atnaujinti, įsigyjant naujų, varomų alternatyviais degalais.
Suformuoti du priemonių paketai: vienas – skirtas aštuoniolikos savivaldybių (160 mln. eurų), turinčių darnaus judumo planus, kitas – kitoms 42 savivaldybėms (75 mln. eurų, dabar liko 66 mln.).
Tikimasi, kad finansavimo aprašai bus paskelbti artimiausiu metu.
Dėmesys – ir rinkliavai
Šiemet laukiantys darbai – tolimojo susisiekimo pertvarka, vairuotojų trūkumo problemos ir jų sprendimas, transporto priemonių pritaikymo specialiųjų poreikių turintiems keleiviams klausimai.
Itin svarbi sritis – viešojo transporto priemonių atnaujinimas. Ketinama siekti intensyvesnio finansavimo, paramos įsigyjant biometanu varomų transporto priemonių, taip pat – ekologiškais degalais varomų tolimojo susisiekimo autobusų.
Šiemet teks grįžti ir prie kelių rinkliavos (e-tolling) – siekti, kad ji nebūtų taikoma viešojo transporto ir / ar aukščiausius „Euro“ standartus atitinkantiems autobusams.
Keleivių vežėjams dirbti trukdo nepatenkinama kelių būklė ir priežiūra. LKVA nuomone, visi reguliariojo susisiekimo keliai turi būti išasfaltuoti ir tvarkomi ištisus metus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...