- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Naudoto automobilio kaina tiesiogiai priklauso nuo jo techninės būklės ir ridos. Tarptautinis tyrimas parodė, kad įsigyjant transporto priemonę su suklastota rida rizikuojama permokėti net ketvirtadalį kainos.
Lietuviai tarp blogiausių
Dažnas naudotų automobilių pirkėjas transporto priemones renkasi pernelyg atmestinai. Per mažai dėmesio skiriama automobilio būklei ir eksploatacinių išlaidų apskaičiavimui. Retas kuris įvertina, kiek reikės išleisti už pirkinio aptarnavimus bei nenumatytus remontus. Tuo sėkmingai naudojasi nesąžiningi pardavėjai, klastodami odometro rodmenis.
Transporto priemonių istorijos patikros paslaugas teikiančios įmonės „carVertical“ tyrimas atskleidė, kad automobilis su suklastota rida vidutiniškai pabrangsta net ketvirtadaliu. Tai reiškia, kad pigių mašinų pirkėjai gali prarasti tūkstantį, o brangių – net ir dešimtis tūkstančių eurų.
Statistikos duomenimis, daugiau už transporto priemones su suklastota rida permoka tik pirkėjai Italijoje ir Didžiojoje Britanijoje, kur automobilis su suklastota rida vidutiniškai pabrangsta beveik trečdaliu – net 29 proc.
Ukrainoje (17 proc.), Lenkijoje (19 proc.) ir Rumunijoje (20 proc.) ridos klastojimas taip stipriai neišpučia naudotų automobilių kainų, tačiau piktavaliai sugeba nemažai iš to pasipelnyti. Situacija šiose šalyse yra geriausia tarp 15 tyrime dalyvavusių valstybių.
100 tūkst. kilometrų sumažinta automobilio rida vidutiniškai jo vertę padidina 2 tūkst. eurų.
Pasidomi per vėlai
Skirtingo amžiaus automobilių su suklastota rida vertė gali labai skirtis. Pavyzdžiui, 15 metų senumo ratuotis po ridos koregavimo gali pabrangti iki 27 proc.
Pasak „carVertical“ atlikto tyrimo, 100 tūkst. km sumažinta rida vidutiniškai vertę padidina 2 tūkst. eurų. Jei tikroji transporto priemonės rida 400 tūkst. km, o odometras rodo 200 tūkst. km, vadinasi, jos pirkėjas vidutiniškai gali sumokėti net 4 tūkst. eurų daugiau, nei jis vertas.
Automobilių istorijų platformos atstovai teigia, kad toks kainos prieaugis 2008 m. pagamintai mašinai gali pasirodyti didelis. Pastebima, kad pirkėjai „carVertical“ platformoje dažniausiai tikrina prabangesnius, aukštesnės klasės ratuočius.
„Pirkėjo nuostoliai tiesiogiai priklauso nuo automobilio kainos. Didėjant kainai, auga ir galimo nuostolio dydis. Tai tik įrodo, kaip svarbu sužinoti kuo daugiau faktų apie pirkinį. Dalis vairuotojų istorija pasidomi tik jau įsigiję automobilį. Tada, aptikus vertę mažinančios informacijos, išsireikalauti iš pardavėjo kompensaciją gali būti labai sudėtinga“, – aiškino automobilių rinkos ekspertas Matas Buzelis.
Priklauso nuo gamintojo
Automobilių su suklastota rida vertė kinta įvairiai. Vieni pabrangsta labai reikšmingai, kiti – tik simboliškai.
„carVertical“ duomenys rodo, kad kainų pokyčiai gali svyruoti nuo 15 proc. pigesniems gamintojams, tokiems kaip rumuniškoji „Dacia“, dabar priklausanti Prancūzijos koncernui „Renault“, arba japoniškoji „Mazda“, iki 27 proc. „Land Rover“ markės visureigiams.
Priklausomai nuo automobilio modelio ir pagaminimo metų, į nesąžiningų pardavėjų pinkles pakliuvę pirkėjai už transporto priemonę gali permokėti net dešimtis tūkstančių eurų. Anot pašnekovo, nesunku paskaičiuoti, kad lietuviams tai kasmet kainuoja milijonus eurų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Regitra“ praneša: automobilių savininkai turės mokėti daugiau3
Valstybės duomenų agentūrai paskelbus mokestinių metų vartotojų kainų indeksą, keičiasi automobilių registracijos mokesčio dydžiai. Pagal naująjį kainų indeksavimą, „Regitroje“ tarifai bus atnaujinti ir pradėti taikyti šia...
-
Automobilių niekam nereikia?13
Jau ne vienus metus Kaune nutempiami nebenaudojami automobiliai, tačiau savininkai retai kada atsiima savo turtą. Bešeimininkės transporto priemonės tiesiog utilizuojamos. ...
-
Kai kur neliko vieno informacinio kelio ženklo, tačiau vis tiek bus fiksuojami galimi pažeidimai
Lietuvos magistraliniuose keliuose nuo sausio 1-osios nebeliko apie stacionarius matuoklius vairuotojus informavusio kelio ženklo, rašo portalas „Made in Vilnius“. ...
-
„Air Baltic“: Vilniuje mes tampame vis stipresniu vežėju
Latvijos oro bendrovė „Air Baltic“ per artimiausius kelerius metus savo orlaivių parką ketina padidinti 15 naujų lėktuvų, dalis kurių bus bazuojama ir Vilniuje, sako jos generalinis direktorius Martinas Gaussas (Martinas Gausas), rašo...
-
„Regitra“ teiks naują paslaugą: tikimasi, kad ji išpopuliarės tarp vairuotojų1
Tarptautinį vairuotojo pažymėjimą nuo šiol galima užsisakyti skubos tvarka, trečiadienį paskelbė „Regitra“. ...
-
Kaunui pavyko: nevienareikšmis sprendimas davė greitų vaisių32
Kauno senamiestyje nuo rugpjūčio pradėjęs veikti sumažintos taršos zonos mokestis jau duoda vaisių. Gyventojai pastebi mažėjantį automobilių srautą, bet padaugėjo ir nepasitenkinimo dėl baudų. Savivaldybė skaičiuoja, kad įspėjimus dėl...
-
Pasaulį išgelbėti turėjusi prekė Lietuvoje patraukli vis mažiau11
2024 metais beveik dešimtadaliu išaugo naudotų automobilių prekyba. Rinkoje vis dar karaliauja dyzeliniai automobiliai, o pasaulį nuo taršos turėję išgelbėti elektromobiliai vis mažiau paklausūs. Nors prekyba augo, ne visiem...
-
„Regitra“: tikimasi, kad šių modernių automobilių skaičius augs2
Elektromobilių skaičius Lietuvoje kasmet auga, tačiau ne tokiais tempais, kad didėtų jų dalis lengvųjų automobilių rinkoje. Automobilių prekybininkai pastebi, jog susidomėjimas elektromobiliais pastaraisiais metais sumenko, nors infrastruktūra page...
-
„Rombai“ Kaune gelbėja gyvybes?61
Kasmet susisiekimo infrastruktūrą gerinantis ir padidintą dėmesį eismo saugumui skiriantis Kaunas pasiekė lauktų rezultatų. Analogų šalyje neturintys rombo formos ženklai ant važiuojamosios kelio dalies prisidėjo prie išsaugotų gyvyb...
-
Avarija spūstyje? Pravers ne vien šaltas protas4
Transporto spūstys miestuose – įprasta kasdienybė. Ne tik ilgėja kelionės laikas, bet ir dažniau įvyksta eismo nelaimės. Tačiau šiems iššūkiams galima pasiruošti. ...