- Marius Eidukonis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kai kalbama apie ekologiškas transporto priemones, dažniausiai tai susiję su elektromobiliais, tačiau dar prieš dešimtmetį ekologiškiausių automobilių gretose buvo tie, kurie buvo varomi dujomis. Mašinų su dujų įranga dalis šalies automobilių parke kasmet vis mažėja, tačiau dujų įrangos montuotojai darbo dar turi.
Paklausa nenuolatinė
Didžiausią Lietuvos automobilių parko dalį sudaro transporto priemonės, varomos dyzelinu. Tokių mašinų dabar yra apie 870 tūkst., jų skaičius kasmet vis didėja, o benzininių vis labiau traukiasi. Tokios transporto priemonės sudaro 26 proc. visų šalies automobilių. Dar 9 proc. vairuotojų renkasi automobilius, kurie varomi ir benzinu, ir dujomis. Tokių šalyje yra apie 115 tūkst.
Viename populiariausių automobilių pardavimo portalų į paieškos laukelį įvedus degalų rūšį "benzinas/dujos", gauname apie 1,5 tūkst. paieškos rezultatų. Palyginti benzininių automobilių – apie 7,5 tūkst., dyzelinių – apie 21 tūkst.
Lietuvos automobilių dujų įrangos montuotojų asociacijos "Autoekologija" valdybos pirmininkas Remigijus Jonaitis teigia, kad perpus mažesnė nei benzino suskystintųjų gamtinių dujų kaina yra svarbiausias faktorius tiems, kurie nusprendžia dujų įrangą montuoti į automobilius. Asmenų, nusprendusių į automobilius įmontuoti dujų įrangą, skaičius taip pat labai kintamas. Pašnekovo teigimu, vienais metais jis išauga, kitais susitraukia.
"Italijoje, Beniliukso šalyse ir Vokietijoje dujų įrangą į automobilius montuoja žmonės ne tik norintys sutaupyti, tačiau galvojantys ir apie ekologiją. Mūsų šalyje ekologijos faktorius dar nėra svarbiausias", – "Kauno dienai" sakė R.Jonaitis. Jis svarstė, kad automobiliams su dujine įranga galėtų būtų taikomos ir kokios nors lengvatos, pavyzdžiui, kaip Romoje. Vis dėlto pašnekovas sutiko, kad rinkoje daugėjant elektromobilių ir hibridinės pavaros automobilių tokių vilčių puoselėti nereikėtų.
Dabar populiariausios IV kartos dujų įrangos kaina prasideda maždaug nuo 550 eurų. "Vidutiniškai tokią įrangą montuojantis žmogus išleidžia apie 650 eurų", – tikino "Autoekologijos" valdybos pirmininkas. Pasak jo, labiausiai kainą lemia tai, kokio gamintojo dalys pasirenkamos montuojamai įrangai.
Įmonių nedomina
Šiuo metu jau nebemontuojamos anksčiau populiarios II ir III kartos dujų įrangos sistemos, nors yra dar nemažai automobilių, važinėjančių būtent su šiomis dujų įrangomis. Daugiausia šalyje registruota automobilių, kurių amžius apie 13–15 metų, tad senosios kartos įrangos jiems nebetinkamos. Yra galimybė rinktis ir dar tobulesnę V kartos dujų įrangą, tačiau jos kaina yra du kartus didesnė nei IV kartos, todėl ją montuoti nusprendžia tik pavieniai asmenys.
IV kartos dujų sistemose dujų mišinys įpurškiamas tiesiai į cilindrus, kaip ir benzino padavimo sistemoje. Pasak R.Jonaičio dujų įrangą į automobilius daugiausia montuoja privatūs asmenys, kai tokį sprendimą priima įmonė, tai būna dalis jos politikos.
"Lietuvoje įmonės dažniausiai renkasi dyzelinius automobilius. Ypač tos, kurios turi sunkiasvorių transporto priemonių parkus. Dėl lengvesnės degalų apskaitos, perkami ir dyzeliniai lengvieji automobiliai", – tvirtino pašnekovas.
Dujų įrangos montuotojų asociacijos vadovas tvirtino, kad eksploatuodami automobilį su dujų įranga savininkai dažniausiai pamiršta laiku pakeisti kuro filtrus. "Yra privalomi paprasčiausi aptarnavimai, kurie numatyti pagal nuvažiuotą ridą. Laikantis visų priežiūros nurodymų, dujų įranga neturėtų sugesti", – pasakojo R.Jonaitis.
Dujų įranga dažniausiai atsiperka nuvažiavus apie 30 tūkst. km. "Toks skaičiavimas tinkamas vidutinės klasės automobiliui ir, be abejo, labai priklauso nuo vairavimo būdo. Skaičiuojama, kad automobilis sunaudoja 15 proc. daugiau dujų nei benzino", – kalbėjo dujų įrangos specialistas.
Svarbiausia – sandarumas
Paprašytas pakomentuoti praėjusių metų rudenį sostinėje įvykusią nelaimę, kai po avarijos, užsiliepsnojus automobilio dujų įrangai, sudegė trys jaunuoliai, pašnekovas teigė, kad nelaimės priežastimi galėjo tapti netinkamai sumontuota dujų įranga.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Lietuvos automagistralėse ir greitkeliuose – mažesnis greitis4
Nuo penktadienio Lietuvoje mažėja maksimalus leistinas greitis automagistralėse ir greitkeliuose. ...
-
Atskleidė, kokiais bruožais išsiskiria BMW vairuotojai9
Mokslinis tyrimas apie BMW vairuotojus atskleidė, kokiais psichologiniais bruožais jie išsiskiria iš kitų vairuotojų. Viena savybių – didesnis neurotiškumas. ...
-
ES galutinai pritarė papildomiems muitams elektromobiliams iš Kinijos1
Europos Sąjunga (ES) antradienį galutinai pritarė siūlymui nustatyti papildomus muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams. ...
-
Krizės apimta „Volkswagen“ planuoja uždaryti gamyklas, smarkiai karpyti atlyginimus9
Įgyvendindama drastišką taupymo planą, „Volkswagen“ svarsto Vokietijoje uždaryti keletą gamyklų bei 10 proc. sumažinti darbuotojų atlyginimus, pirmadienį pranešė žiniasklaida. ...
-
Įpročiai pamažu keičiasi, stiprėja paslaugų įtaka
Alternatyvų nuosavam automobiliui gausėja, tačiau didžiosios dalies Lietuvos gyventojų vairavimo įpročiai lieka nepasikeitę. ...
-
Nuo „3E“ iki lūžio taško: kur link ir kaip toliau?1
2010-ųjų spalį Lietuvoje buvo įregistruotas pirmasis elektromobilis. Šiandien tokia transporto priemonė šalyje – jau įprasta. Kokia galima tvaraus susisiekimo perspektyva? ...
-
Keičiant padangas taip pat reikia žinių1
Malonia rudeniška šiluma lepinęs spalis kiek atidėjo padangų keitimo bumą, tačiau pastarąją savaitę eilės prie ratų servisų pamažu ilgėja. Artėjant žiemos sezonui, daugelis vairuotojų ima aktyviau domėtis kuo apauti savo transpor...
-
Daliai vairuotojų – sveikatos patikrų pasikeitimai8
Sveikatos apsaugos ministerija (SAM), peržiūrėjusi Profilaktinių sveikatos tikrinimų sveikatos priežiūros įstaigose tvarką, į naują tvarkos redakciją įtraukė pakeitimus, kurie palies dalį vairuotojų dėl patikrų periodiškumo. Taip atsir...
-
Kauno viešajame transporte po metų – atsiskaitymas ir banko kortelėmis20
Kauno viešajame transporte kaip alternatyvą planuojama įdiegti bekontaktį mokėjimą už bilietus ir banko kortelėmis. Tokia galimybė jau pasiteisino ir Vilniuje bei Klaipėdoje, sako miestų viešojo transporto įmonių atstovai. ...
-
Techninių eismo įvykių tyrimus siekia perleisti draudikams: šie prisipažįsta – stinga išmanymo1
Vidaus reikalų ministerijai (VRM) registravus įstatymo projektą, kuriuo draudikai būtų įgalioti spręsti dėl techninių eismo įvykių kaltininkų, draudikų atstovas sako juos neturint kompetencijos tai daryti. ...