- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Panevėžio rajono gyventojo Gerimanto ūkyje kasdien pūpsi trys baltarusiški traktoriai. Vyras jais patenkintas. Tačiau traktoriai genda, juos reikia remontuoti, o detalių pasirinkimas vis mažesnis. Dėl ES sankcijų beveik neįmanoma gauti detalių iš gamyklos Baltarusijoje, praneša LNK.
„Pavieniams ūkininkams tai bus labai rimtas iššūkis. Jų technika, deja, bus priversta stovėti patvoryje ir ūkininkui teks ieškoti paslaugų iš kaimynų, kurie turi tvarkingą techniką“, – pažymėjo Lietuvos ūkininkų sąjungos primininkas Raimundas Juknevičius.
Žemės ūkio ministerija ramina, esą negalima įvežti pagamintų traktorių, detalių jiems – be problemų.
„Detalėms ir susijusiems padargams sankcijų tikrai nėra, jie gali būti vežami ir prekiaujama Lietuvoje“, – sakė žemės ūkio ministro patarėjas Daivaras Rybakovas.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Tačiau Finansinių nusikaltinų tyrimų tarnyba ir Muitinės departamentas kalba kitaip – su traktorius gaminančia įmone ES verslui dėl sankcijų reikalų turėti draudžiama.
„Mes galime paimti teorinį modelį ir paklausti savęs: o kaip būtų, jeigu ta detalė būtų parduodama kito ūkio subjekto. Tuomet reikėtų imti konkrečią detalę ir tikrinti pagal prekės nomenklatūros kodą, ar ji patenka į sankcionuojamų sąrašą“, – akcentavo Muitinės departamento atstovė Lina Laurinaitytė.
Traktorių detales galima įsivežti ne visas.
„Pagal Europos Komisijos reglamentą, dalis detalių pagal prekių nomenklatūros kodą patenka į sankcionuojamų sąrašą, o dalis – ne“, – situaciją komentavo L. Laurinaitytė.
Be to, pasak verslininkų, Lietuvoje veikiantys bankai su Baltarusija nebedirba, todėl ką nors iš ten atsivežti nepavyktų net ir labai norint.
Variklio ir kitas dalis pasistengsime turėti, bet garantuoti nieko negalime, juolab kad nežinome, kas bus ateityje.
„Pasistengėme atsivežti kuo daugiau prekių, žinodami, kad užsidarys. Likučių turime kuriam laikui, bet visą tiekimą mes perorientuojame į kitas šalis“, – kaip sukasi iš padėties, pasakojo „Lytagros“ komercijos direktorius Vaidotas Povilaitis.
Ūkininkai kiniškų dalių pirkti nenori. Teigia, kad nors jos pigios, bet iš jų jokios naudos.
Tam tikras baltarusiškų traktorių dalis, be Kinijos, dar gamina ir keli Ukrainoje veikiantys fabrikai. Tačiau jas importuojanti įmonė nėra tikra, ar galės Lietuvą detalėmis aprūpinti artimiausiu metu.
„Variklio ir kitas dalis pasistengsime turėti, bet garantuoti nieko negalime, juolab kad nežinome, kas bus ateityje“, – sakė V. Povilaitis.
Vienai baltarusiškais traktoriais prekiavusiai įmonei dėl ES sankcijų tenka nutraukti veiklą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Bekelė – išbandymų erdvė ne vien senoliams
„Startas sudėtingiausiose ralio varžybose bus didžiausias mūsų visų laikų ekstremaliausio modelio išbandymas“, – pareiškė „Jaguar Land Rover“ vykdomasis direktorius Markas Cameronas. ...
-
Pokyčių tikslas – saugesnis eismas
Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklių pokyčiai numato paprastesnę tvarką, keičiasi perėjų su garso ir šviesoforų signalizacija įrengimo sąlygos, atsisakoma policijai priskiriamų funkcijų. ...
-
TAC vadovai siūlo išeitį, bet nuspręs vairuotojai
Ar prie transporto priemonių techninės apžiūros centrų (TAC) galima išvengti eilių, ypač pavasarį? TAC įmonių vadovai atsako: tikrai taip. ...
-
Blogiausi pirkiniai: kai kaina negarantuoja automobilio kokybės
Kai kurie automobiliai sulaukia dėmesio dėl savo išskirtinio dizaino ar patrauklios kainos. Susigundę reklama ir jį įsigiję savininkai vėliau spjaudosi iš apmaudo. Nors šie modeliai iš pirmo žvilgsnio gali atrodyti viliojama...
-
SAM: norintiems atgauti vairuotojo pažymėjimą – nauja prevencinė programa2
Sausio mėnesį Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) pradėjo vykdyti prevencinę programą, skirtą asmenims, norintiems atgauti teisę vairuoti transporto priemones su įrengtu alkobloku. ...
-
Techninės apžiūros specialistai siūlo neatidėlioti pavasariui1
Lietuvos automobilininkų gyvenime vis dar itin ryškus sezoniškumas. Dalis jų šaltuoju metų laiku apskritai susilaiko nuo kelionių slidesniais keliais, šeimos transporto parko atnaujinimą atideda pavasariui, o tuomet tvarko ir v...
-
Ekspertas atskleidė, ko tikėtis elektromobilių vairuotojams10
Praėjusiais metais Lietuvoje reikšmingai augo tiek elektromobilių rinka, tiek ekologiškoms transporto priemonėms skirta infrastruktūra. Visgi ekspertai pastebi, kad nors bendras įkrovimo stotelių skaičius atrodo didelis, vairuotojai dar ga...
-
Nepaiso naujos tvarkos: per pirmąsias dvi savaites nubausta šimtai vairuotojų30
Per pirmąsias dvi šių metų savaites dėl negaliojančios sveikatos pažymos nubausta 250 vairuotojų, BNS informavo Policijos departamentas. ...
-
Lietuvos teritorijoje nebegali būti šių automobilių45
Nuo šeštadienio lengvieji automobiliai su baltarusiškais registracijos numeriais nebegali būti Europos Sąjungos (ES), taip pat ir Lietuvos teritorijoje. ...
-
Naudotų automobilių rinka atsigauna?
Lietuvoje pernai pirmą kartą įregistruota 167,9 tūkst. naudotų lengvųjų automobilių – 9 proc. daugiau nei užpernai, kai šis skaičius siekė 154,2 tūkst., remdamasi preliminariais „Regitros“ duomenimis, penktadienį skelbia b...