- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nuo šiol Kelių policija uždės dar didesnį apynasrį kelių gaideliams. Už pakartotiną pažeidimą važiuojant be teisių – ne tik bauda, bet ir konfiskuotas automobilis. Apie įsigaliojusią naują tvarką ir pokyčius LNK reportaže komentavo Lietuvos kelių policijos viršininkas Vytautas Grašys.
– Tvarka, kuri buvo iki šiol, netekino ir jūsų, ir gatvėse nebuvo didelio pokyčio?
– Na, tas pokytis nebuvo toks greitas, kaip mes norėjome. Vėlgi, manau, visi tie pakeitimai į naudą, jie skatina susimąstyti visus netinkamai besielgiančius transporto priemonių vairuotojus, kokia gresia atsakomybė už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Priverčia labiau jų paisyti. Policija tikrai neturi tikslo kuo daugiau konfiskuoti automobilių ar kuo daugiau paskirti baudų. Mūsų tikslas, – kad keliai būtų maksimaliai saugūs, kad jūsų taip vadinami kelių gaideliai nekeltų pavojaus aplinkiniams.
– Kas pasikeis įvedus naują tvarką, kuri įsigaliojo nuo lapkričio 1 d.? Anksčiau, jei vairuotojas važiavo be teisių, gavo baudą, kitą dieną jis vėl galėjo sėsti prie vairo, o kaip bus dabar?
– Kuomet atsiranda pakartotinis nusižengimas, kai asmuo vairuoja neturėdamas teisės vairuoti, nuo šiol gali būti konfiskuojamas automobilis. Vėlgi tai yra pakankama atsakomybė. Taip pat yra pailgintas teisės vairuoti transporto priemonę atėmimo terminas. Griežtesnės atsakomybės vairuotojus turėtų priversti labiau susirūpinti ir nedaryti tokių Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų.
Visas LNK reportažas vaizdo įraše:
– Iš jūsų darbo praktikos, ar pasiteisina tokios baudos – automobilio konfiskavimas, kai vairuotojas nepaiso piniginių baudų už tokį nusižengimą?
– Laikomės tuos nuomonės, kad tokia atsakomybė labiau paskatina paisyti kelių eismo taisyklių. Lygiai tas pats kalbama ir apie pakartotinį chuliganišką vairavimą. Jei anksčiau buvo piniginė bauda, nuo lapkričio 1 d. už tai yra galimybė ir konfiskuoti transporto priemonę. Žmogus patirs ne tik piniginę baudą, bet ir finansinių nuostolių prarasdamas transporto priemonę.
Policija tikrai neturi tikslo kuo daugiau konfiskuoti automobilių ar kuo daugiau paskirti baudų. Mūsų tikslas, – kad keliai būtų maksimaliai saugūs, kad jūsų taip vadinami kelių gaideliai nekeltų pavojaus aplinkiniams.
– Turbūt darbo praktikoje turėjote daug atvejų, kai žmogui nė motais trečia ar ketvirta bauda ir jis toliau patologiškai elgiasi? Ar kas nors keičiasi?
– Keičiasi, juolab kad nėra tiek daug tų potencialių KET pažeidėjų, kurie piktybiškai nepaiso ir daro tuos pačius kelių eismo pažeidimus. Jie policijai yra žinomi. Pareigūnai, pamatę tokius asmenis prie vairo, kiekvienąkart sustabdys ir patikrins, ar jis neturi teisės vairuoti. Jeigu jis nusižengė, vėl bus paskirta bauda ir vėlgi atimama teisė vairuoti tam tikrą laikotarpį. Na, ir automobilio konfiskavimas, manau, prisidės prie to, kad pažeidėjas kitąsyk susimąstys ir nedarys pakartotinių nusižengimų. Didžiausias nuostolis, kokį galima patirti netinkamai dalyvaujant eisme, tai yra žmogaus gyvybė ir sveikata. Šiai dienai 103 Lietuvos keliuose žuvę žmonės yra didelis skaičius. Tiesa, palyginti su praėjusiais metais, jis mažėja. Bet vėlgi, jis mus verčia keisti požiūrį būti labiau atsakingiems dalyvaujant eisme.
– Kokia konfiskuotų automobilių statistika? Ar tokių jau yra?
– Už tam tikras veikas dar iki lapkričio 1 d. jau yra konfiskuota nemažai automobilių. Pavyzdžiui, už pakartotinį vairavimą išgėrus ir kitus pažeidimus. Na, šie įstatymo pakeitimai, atsakomybės sugriežtinimai, manau, prisidės prie to greitesnio teigiamo pokyčio keliuose. Kita vertus atsirado ir didesnė atsakomybė tiems asmenims, kurie atsisako nurodyti, kas vairavo jiems priklausančią transporto priemonę. Anksčiau apsimokėjo nepranešti, geriau gauti nedidelę baudą. O nuo lapkričio 1 d. įsigaliojo tokie pakeitimai, kad taip daryti bus nenaudinga. Gresia nemaža bauda, siekianti iki 900 eurų. Taigi, transporto priemonės savininkas nuo šiol turbūt neieškos būdų, kaip išsisukti, o greičiausiai nurodys tą asmenį, kuris padarė KET nusižengimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Degalai per savaitę pigo Lietuvoje, brango Estijoje
Mažmeninės degalų kainos Lietuvoje per pastarąją savaitę kiek sumažėjo, o Estijoje – pakilo. Latvijoje brango benzinas, pigo dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione „Circle K&ldqu...
-
Dėl viaduko rekonstrukcijos ties „Mega“ – eismo ribojimai3
Nuo liepos 22 d., pirmadienio, laikinai keičiasi pėsčiųjų ir transporto priemonių judėjimas viaduku ties „Mega“, jungiančiu Užnerio ir Jotvingių gatves. ...
-
„Volvo“ sunkvežimių gamintoja pelną per metus išaugino beveik 1,5 karto
Švedijos sunkvežimių gamintoja „Volvo Group“ paskelbė grynojo pelno per antrąjį metų ketvirtį susižėrusi beveik 1,5 karto daugiau nei prieš metus, nepaisant to, kad įplaukos beveik nepakito. ...
-
Bręsta KET pokyčiai: kai kurie užmojai verčia kraipyti galvas9
Dar šiemet vairuotojus gali pasiekti Kelių eismo taisyklių (KET) pakeitimai. Susisiekimo ministerija siūlo didinti atstumą tarp važiuojančių automobilių, keisti ištisinių linijų kirtimo tvarką. ...
-
„Aurum 1006 km lenktynių“ dalyviai: ne kiekvienas jose pajėgtų finišuoti1
Alinantis 50 laipsnių karštis automobilyje, nenuspėjamos ir dažnai koją pakišančios oro sąlygos, daug fizinio pasiruošimo reikalaujantis krūvis – iššūkiai, kurie laukia kiekvieno lenktynių dalyvio. Prasidedant ...
-
Akiratyje – pėsčiųjų ir dviratininkų konfliktai: tai privalote žinoti!13
Pėstieji ir dviratininkai vis dažniau patenka į eismo įvykius, o to priežastis – Kelių eismo taisyklių (KET) nežinojimas. Pasak ekspertų, vienas iš pavyzdžių – kai šalia gatvės nutiestas dviračių takas, tačiau dviratini...
-
Kinija automobilių eksportą pirmąjį pusmetį padidino beveik trečdaliu2
Kinija per pirmąjį pusmetį eksportavo 2,79 mln. automobilių – 30,5 proc. daugiau nei prieš metus, skelbia agentūra „Xinhua“, remdamasi Kinijos automobilių gamintojų asociacijos (CAAM) duomenimis. ...
-
Degalai Lietuvoje per savaitę pabrango, Latvijoje – tik dyzelinas, Estijoje – tik benzinas
Mažmeninės degalų kainos Lietuvoje per pastarąją savaitę kiek pakilo, Latvijoje pabrango tik dyzelinas, Estijoje – tik benzinas, o dyzelinas kiek atpigo, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename didžiausių regione &bdq...
-
Seimas nepritarė automobilių techninės apžiūros sistemos reformai8
Seimas nepritarė įstatymų pataisoms, siūlančioms liberalizuoti automobilių techninės apžiūros sistemą ir išplėsti šių paslaugų teikėjų ratą. ...
-
Tyrimas: greitį viršija 76 proc. vairuotojų13
Greičio viršijimas, policijos duomenimis, yra pagrindinė skaudžiausių eismo įvykių priežastis. Tačiau lietuviai vairuotojai neišsižada šio įpročio. ...