- Pranešimas spaudai
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tarp labiausiai laukiamų naujo europinio geležinkelio „Rail Baltica“ projekto naudų – turizmo pagyvėjimas ir geresnis susisiekimas su Europa – to tikisi 59 proc. gyventojų. Tai 3 proc. punktais daugiau, palyginti su prieš metus atliktu tyrimu. Padaugėjo ir ketinančių dažniau keliauti traukiniais – jų dalis padidėjo iki 54 procentų.
Sociologinių tyrimų bendrovės „Spinter Research“ tyrimas atskleidė, kad toliau daugėjo manančių, kad „Rail Baltica“ yra reikalingas Lietuvai projektas – net 77 proc. Lietuvos gyventojų manė, jog naujas tarptautinis geležinkelis „Rail Baltica“ yra Lietuvai reikalingas projektas, arba 4 proc. punktais daugiau, palyginti su prieš metus atliktu tyrimu.
„Susisiekimas su Europa ir pats grįžimas į senojo kontinento geležinkelių žemėlapį yra vienas pagrindinių „Rail Baltica“ tikslų. Apie tai šių dienų geopolitiniame kontekste aktyviai kalbama ir Briuselyje – siekiama užbaigti ne tik Baltijos jūros transporto žiedą, bet užtikrinti transporto koridorių nuo Baltijos iki pat Juodosios ir Egėjo jūrų. Pažymėtina ir tai, kad gyventojai vis dažniau mini ir saugumo aspektą – daugėja manančių, kad projektas padidins tiek saugumą keliuose, tiek šalies saugumą“, – apklausos rezultatus vertino Lietuvoje projektą įgyvendinančios įmonės „LTG Infra“ vadovas Vytis Žalimas.
Tyrimas atskleidė, kad 33 proc. gyventojų mano, jog naujas geležinkelis padidins eismo saugumą, dar 10 proc. tikisi, kad „Rail Baltica“ padidins ir visos šalies saugumą. 46 proc. respondentų tikisi didesnio krovinių srauto per Lietuvą, dar 31 proc. manė, kad projektas sukurs daugiau darbo vietų ir paskatins Lietuvos ekonomikos augimą.
Dauguma gyventojų tikisi ne tik asmeninės naudos, bet ir mato galimybes visos šalies ekonomikai ir verslui.
„Dauguma gyventojų tikisi ne tik asmeninės naudos, bet ir mato galimybes visos šalies ekonomikai ir verslui – tarp galimų naudų valstybei gyventojai ekonominę naudą minėjo dažniausiai. Laukiama ne tik turizmo suaktyvėjimo, bet ir didesnio krovinių srauto per Lietuvą. Visai Europai siekiant pereiti prie ekologiškesnio ir tvaresnio transporto, tarp dažniausiai minėtų „Rail Balticos“ naudų buvo minėta ir tai, kad projektas užtikrins ir ekologišką, ir aplinkai draugišką transportą“, – pastebėjo V. Žalimas.
Net trys ketvirtadaliai gyventojų (74 proc.) manė, jog „Rail Baltica“ projektas prisidės prie Lietuvos, kaip modernios valstybės įvaizdžio gerinimo. Mažiausia buvo skeptikų dalis – tik 6 proc. manė, kad projektas yra greičiausiai arba tikrai nenaudingas šaliai. Dar 17 proc. gyventojų buvo neapsisprendę dėl projekto naudos.
„Spinter Research“ tyrimą atliko 2023 metų pabaigoje, jo metu apklausta 1015 respondentų nuo 18 iki 75 metų.
„Rail Baltica“ – didžiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos šalių istorijoje, kurį įgyvendinant bus nutiestas elektrifikuotas europinio standarto dvikelis geležinkelis, sujungsiantis Varšuvą, Kauną, Vilnių, Panevėžį, Rygą, Pernu ir Taliną. Bendras „Rail Balticos“ geležinkelio linijos ilgis Baltijos šalyse siekia 870 km: Lietuvoje – 392 km, Latvijoje – 265 km, Estijoje – 213 km.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Žiniasklaida: M. Navickienės šeimą su V. Germanu siejo ir skolos12
Prieš ketverius metus buvusios Švietimo, mokslo ir sporto ministrės Monikos Navickienės vyro Mindaugo Navicko valdoma įmonė „LITLAB“ perėmė verslininko Vilhelmo Germano įsiskolinimus kreditoriams, praneša LNK. ...
-
Kaune pradedamos Ašigalio gatvės viaduko statybos virš Vilnius–Klaipėda magistralės7
Kaune pradedamos Ašigalio gatvės viaduko su greitėjimo ir lėtėjimo juostomis statybos virš automagistralės Vilnius–Klaipėda. Kitapus Islandijos plento beveik dviejų hektarų plote jau baigiami statybų teritorijos paruošimo da...
-
VPT: „Foxpay“ laimėtų mokėjimo tarpininkavimo paslaugų pirkimų kainodara – netinkama
Išnagrinėjusi du atsiskaitymų tarpininkavimo paslaugų viešuosius pirkimus, kuriuos buvo laimėjusi teisėsaugos ir kitų institucijų akiratyje atsidūrusi fintech įmonė „Foxpay“, Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) nustatė,...
-
Kauno oro uostas velkasi naują rūbą1
Tūkstančiai kvadratinių metrų stiklo ir daugiasluoksnių plokščių netrukus gerokai atnaujins Kauno oro uosto keleivių terminalo vaizdą. ...
-
Kairysis Nemuno krantas tampa naujuoju Kauno centru50
Kairiajame Nemuno krante, SBA grupės vystomame rajone „Nemunaičiai“, duotas startas antrojo etapo statyboms – kompleksą papildys daugiabutis „Pasaka“ ir naujas verslo centras „Hermanas“. Šioje Kauno dalyje i&...
-
Pieno perdirbimo įmonė buvusiai darbuotojai turės atlyginti 36 tūkst. eurų žalą2
Pieno perdirbimo įmonė „Pieno žvaigždės“ buvusiai savo darbuotojai, daugiau nei 30 metų dirbusiai kenksmingomis sąlygomis, privalės atlyginti per 26 tūkst. eurų turtinės ir 10 tūkst. eurų neturtinės žalos. ...
-
„Megos“ dovanų kortelių pirkėjams – maloni staigmena
Sveikatos specialistai pripažįsta, kad haloterapija, arba druskų terapija, turi gydomąją galią, todėl lankymasis druskų kambaryje gali padidinti organizmo atsparumą virusams ir bakterijoms, sumažinti astmos ir alergijos simptomus, nuraminti odos užd...
-
Skelbiamas viešas konkursas Kauno kolegijos tarybos nario vietai užimti
Viešame konkurse gali dalyvauti asmenys, nepriklausantys Kauno kolegijos personalui ir studentams. ...
-
SADM iš paramos šeimai sistemą naujinusios „Proit“ reikalauja grąžinti sumokėtas lėšas
Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM) teigia iš programinės įrangos kūrimo bendrovės „Proit“ reikalaujanti grąžinti visas lėšas, sumokėtas už socialinės paramos šeimai informacinės sistemos (SPIS) atnaujin...
-
S. Gentvilas: atliekų perdirbėjai Skaidiškėse tikrinami, žadama imtis veiksmų2
Aplinkos apsaugos departamentas (AAD) vėl aiškinasi, ar atliekų perdirbimo įmonių Skaidiškių kaime, Vilniaus rajone, į aplinką skleidžiama tarša viršija normas, sako aplinkos ministras Simonas Gentvilas. Anot jo, jei i&scaro...