Rengiantis būsimos europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projekto įgyvendinimui, šios infrastruktūros operatoriai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje rengia bendrą jos valdymo modelį, pranešė „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG).
Susisiekimo ministras Eugenijus Sabutis mano, jog realu, kad europinės vėžės geležinkelis „Rail Baltica“ iki 2030 metų bus nutiestas tarp Lietuvos ir Lenkijos, nes ši jungtis yra itin svarbi kariniam mobilumui ir šalies saugumui. Tuo metu Latvijoje ir Estijoje ji bus nutiesta, tikėtina, vėliau.
2025 m. Lietuvoje planuojama tęsti svarbius kelių projektus – tarp jų paskutinės „Via Baltica“ atkarpos iki Lietuvos-Lenkijos sienos rekonstravimą, tolimesnį kelio Vilnius-Utena atnaujinimą, Rūdninkų poligono esančio kelio Pirčiupiai-Jašiūnai tvarkymo darbus. Kelių sektoriaus atstovai taip pat laukia, kada bus priimtos tvarios finansavimą keliams užtikrinančios priemonės – kelių fondas ir elektroninės kelių rinkliavos paslaugų („e-tolling“) sistema.
Aštuoni iš dešimties Lietuvos gyventojų mano, kad europinė geležinkelio vėžė „Rail Baltica“ yra reikalinga valstybei, ketvirtadienį pranešė „Lietuvos geležinkeliai“ (LTG).
Vėluojantį ir bent keturis kartus išbrangusį projektą „Rail Baltica“ jau tiria prokurorai. Latvijoje iškelta byla ir aiškinamasi, ar už „Rail Baltica“ atsakingi latvių biurokratai nepadarė žalos valstybei. Premjeras Gintautas Paluckas sako davęs nurodymą išsiaiškinti, ar nereikia ir „Rail Baltica“ darbų Lietuvoje perduoti teisėsaugai. Ar projektas vėluoja ir brangsta tikrai pagrįstai?
Latvijos prokurorai trečiadienį pranešė pradėję tyrimą dėl galbūt netinkamo valstybės lėšų, skirtų brangiai ir vėluojančiai geležinkelio jungčiai tarp Baltijos šalių ir Lenkijos, panaudojimo.
„Europos Parlamentas (EP) yra daug labiau politizuotas, čia labai svarbūs santykiai tarp grupių. Man Europos Komisijoje (EK) patiko tai, kad buvo galima išlikti labiau politiškai neutraliam“, – darbą EK su EP specifika lygina parlamentaras Virginijus Sinkevičius. „Rail Baltica“ projektas, pradėtų elektrifikacijos darbų tęstinumas ir gynybos pramonės stiprinimas – tai darbai iš V. Sinkevičiaus prioritetų sąrašo.
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės krovinių vežimo bendrovė „LTG Cargo“ į aikštelę Jonavos geležinkelio stotyje pervežė 2,4 tūkst. tonų svorio ir 42 kilometrų ilgio bėgių, skirtų europinei geležinkelio vėžei „Rail Baltica“.
Prezidentas Gitanas Nausėda sako, kad Baltijos šalys turi kartu siekti tolesnės Europos Sąjungos paramos europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektui.
Finansavimo Baltijos šalis su Vakarais sujungsiančios geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ projektui po 2027-ųjų galima ieškoti RRF ir Europos Sąjungos (ES) Sanglaudos fonduose, sako valstybės valdomos „Lietuvos geležinkelių“ grupės (LTG) vadovas Egidijus Lazauskas.