D. Misiūnas tikisi, kad „Maximai“ sandorio Lenkijoje nebereikės atidėti

  • Teksto dydis:

Lenkijos mažmeninės prekybos rinkoje siekianti plėstis „Maxima grupė“ tikisi, kad sandorio daugiau nebereikės atidėti ir 436 parduotuves šioje šalyje pavyks įsigyti iki kovo vidurio. Be to, bendrovė neatmeta ir tolimesnės plėtros Lenkijoje bei kitose šalyse. 

Sandorį trims savaitėms „Maxima grupė“ atidėjo iki kovo 16 dienos, nes nebuvo gautas Lenkijos konkurencijos priežiūros institucijos leidimas įsigyti 100 proc. „Emperia Holding S.A.”, valdančios mažmeninės prekybos tinklą „Stokrotka“, akcijų. 

„Mes tikime tuo variantu, kad gausime tą leidimą. Tikrai esame pasiruošę bendradarbiauti ir atsakyti į visus klausimus, kad sandoris, mūsų vertinimu, tikrai neturi jokių aspektų, kur kiltų klausimų“, - žurnalistams trečiadienį teigė „Maxima grupės“ vadovas Dalius Misiūnas. 

Anot jo, kadangi terminas kartą jau buvo pratęstas, būtų galima tai padaryti ir dar kartą, tačiau tikina, kad nori, „jog nereikėtų termino pratęsti“. 

Jo teigimu, Lenkijos mastu „Stokrotkos“ įsigijimas nėra toks reikšmingas, kad prireiktų dalį parduotuvių parduoti, kaip buvo, vykdant „Iki“ ir „Rimi“ sandorį Lietuvoje. 

„Praktikoje įvairių būna scenarijų, bet vėl gi matome, kad toje situacijoje ir tas įsigijimas neturi tokio poveikio rinkai, kad reikėtų ieškoti tokių didelių kompromisų kaip čia, Lietuvos rinkoje, matėme, ir buvo sutarta dėl atskirų parduotuvių pardavimo. Nemanome, kad tai būtų kažkas apčiuopiamai didelio Lenkijoje“, - sakė jis. 

Pasak D. Misiūno, Lenkijos prekybos tinklo įsigijimas yra susijęs ne tik su siekiu plėstis, bet ir siekiant optimizuoti veiklą. 

„Mes matome, kad čia yra sinergija, ne tik finansinis įsigijimas. Galime žiūrėti, kokios naudos galime gauti iš logistikos grandinės“, - tikino jis. 

Be to, jis teigia, kad kartu su „Maximos grupės“ plėtra Lenkijoje Lietuvos gamintojai taip pat galėtų žengti į šią rinką. Anot jo, šalies verslas būtų pajėgus aprūpinti Lenkiją produkcija, tačiau konkrečiai su tiekėjais dar nesiderama, nes pirmiausiai siekiama užbaigti sandorį. 

D. Misiūnas pripažino, kad Lenkijos rinką stebi ir neatmeta galimybės dar „apsipirkti“, tačiau tikina, kad „Lenkija nėra vienintelė rinka, kurią stebime“. 

Jo teigimu, „Maxima grupė“ svarstys apie plėtrą Bulgarijoje, be to, Europoje vyksta įdomūs procesai, tad, jeigu atsirastų galimybių verslą plėsti kitose šalyse, apie tai galvotų. 

Vasario viduryje „Maxima grupė“ pranešė, kad Lenkijos bendrovės įsigijimo terminą pratęsia iki kovo 16 dienos. Investavimo sutartis su „Emperia Holding S.A.“ pasirašyta pernai lapkritį. 

Kaip buvo skelbta anksčiau, „Maxima grupė“ holdingas už vieną „Emperia Holding S.A.“ akciją siūlo 100 zlotų, o visų išleistų akcijų kaina sudaro 1,192 mlrd. zlotų (apie 283 mln. eurų). Teikiamame pasiūlyme taip pat numatyta, kad „Maxima grupė“ gali atsisakyti pirkti akcijas, jeigu į pasiūlymą atsilieps mažiau nei 66 proc. bendrovės akcininkų arba nebus įgyvendintos kitos sutartos sąlygos. 

Prekybos tinklui „Stokrotka“ Lenkijoje priklauso 436 parduotuvės, jis užima apie 20 proc. šalia namų įsikūrusių parduotuvių rinkos. Įmonėje dirba apie 8,2 tūkst. darbuotojų, jos apyvarta 2016 m. siekė 570 mln. eurų. 

Holdingas „Maxima grupė“ valdo prekybos tinklus „Maxima“ (Baltijos šalyse), „Aldik“ (Lenkijoje), „T-Market“ (Bulgarijoje) ir elektroninę maisto parduotuvę „Barbora“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių