- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Visame pasaulyje ir toliau stebimas augantis privačių prekių ženklų populiarumas. Ne išimtis ir Lietuvoje, pavyzdžiui, bent vieną „Extra Line“, „Farm Milk“, „Pormet“, „Ocean“ ar „Mio Rio“ prekę kiekvieną mėnesį į savo pirkinių krepšelį įsideda vidutiniškai apie 900 tūkst. prekybos tinklo „Maxima“ pirkėjų. Prognozuojama, kad privačių prekių ženklų populiarumo piktas dar tik priešakyje, o svarbiausias veiksnys tam – augantis vartotojų sąmoningumas, poreikis taupyti ir rinktis pigesnes alternatyvas, kurios kokybe nenusileidžia žinomų prekių ženklų produktams. Plačiau apie privačius prekių ženklų produktus ir kodėl juos verta vystyti, dalinasi lietuviško prekybos tinklo „Maxima“ Pirkimų departamento vadovas Marius Tilmantas.
Privačių prekių ženklų įsitvirtinimas ir populiarumo augimas rinkoje rodo ir vis didėjantį prekybos tinklų sugebėjimą suderinti prekės kokybę su prieinamumu. Europoje, kur prekybos tinkluose parduodama apie 30–40 proc. privačių prekių ženklų prekių, o kai kuriose šalyse – net 50 proc., tampa akivaizdu, kad potencialo privačių prekių ženklų sektorius turi itin daug. Ne išimtis ir Lietuva.
Galimybė kasdienes ir aktualias prekes įsigyti už mažą kainą yra aktuali ir daugeliui „Maximos“ pirkėjų – tai išties įrodo augantis prekybos tinklo privačių prekių ženklų prekių populiarumas. Pavyzdžiui, „Extra Line“ linijos produktų pardavimai pirmąjį šių metų ketvirtį buvo beveik penktadaliu didesni nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Dažniausiai rinkdamiesi šio prekės ženklo produkciją pirkėjai už mažiausią kainą savo prekių grupėje prekybos tinkle įsigyja „Extra line“ cukraus ir saulėgrąžų aliejaus. Beveik dešimtadaliu per metus išaugo ir „Mio Rio“ prekės ženklo produktų, tarp kurių populiariausi buvo sausainiai ir sultys, paklausa.
Pirkėjai vis dažniau atranda ir įvertina kainos ir kokybės santykį
Kodėl pirkėjai vis dažniau renkasi privačių prekių ženklų produktus – priežastis, greičiausiai, yra gana praktiška – kurį laiką gyvendami ekonominio neapibrėžtumo laikais, vartotojai vis dažniau įprato ieškoti pigesnių alternatyvų, pradėjo sumaniau planuoti net ir kasdienius apsipirkimus.
Ilgametė patirtis mažmeninėje prekyboje parodė, kad rinkdamiesi prekę, pirkėjai labiausiai atkreipia dėmesį į jos kainą. Toliau pasirinkimo kriterijuose rikiuojasi prekės sudėtis ir skonis, o vis svarbesnę reikšmę pasirinkimui įgauna ir prekės kilmės šalis. Tad formuodami ir vystydami privačių prekių ženklų produktų asortimentą, stengiamės patenkinti ne tik jautrių bei vidutinio jautrumo kainai, tiek ir išrankių produkto sudėčiai bei skonio savybėms pirkėjų poreikius.
Marius Tilmantas. „Maximos“ archyvo nuotr.
Svarbu suprasti, kad privačių prekių ženklų produktų kaina yra mažesnė ne dėl to, kad į jų gamybą investuojama mažiau ar šių prekių kokybė yra žemesnė. Anaiptol – dažnu atveju privačių prekių ženklų produktai yra gaminami tose pačiose gamyklose, kaip ir žinomų prekių ženklų bei pasižymi kone identiška ar net geresne sudėtimi. Pasiūlyti vartotojams žinomiems prekių ženklams kokybe nenusileidžiančius privačių prekių ženklų produktus už mažesnę kainą leidžia tai, kad kur kas mažiau investuojama į privačių prekių ženklų reklamą ir žinomumo didinimą, lyginant su kitais, populiariais ir gerai žinomais prekių ženklais.
Pasiūlyti vartotojams žinomiems prekių ženklams kokybe nenusileidžiančius privačių prekių ženklų produktus už mažesnę kainą leidžia tai, kad kur kas mažiau investuojama į privačių prekių ženklų reklamą (...)
Privatūs prekių ženklai – svarbus įrankis valdant kainų augimą
Be to, vystyti privačius prekių ženklus prekybos tinklams pravartu ne vien dėl siekio patenkinti pirkėjų poreikius. Privatūs prekių ženklai yra ypatingai svarbus kainos indikatorius derantis su tiekėjais dėl prekių kainų bei siekiant suvaldyti kainų šuolius.
Savo privačių prekių ženklų produkciją pasitelkiame siekdami užtikrinti konkurencingas sąlygas. Periodiškai skelbiame konkursus savo privačių prekių ženklų gamintojams ieškodami kuo geresnių kainų ir sąlygų savo produkcijos gamybai. Tad nuolat lyginame ir tikriname kainos pokyčio argumentus, o tai kartu tampa ir svaria kainos indikacija derantis su tiekėjais ir gamintojais dėl kitų asortimente esančių prekių pirkimo kainų.
Tai, kad privatūs prekių ženklai vis dažniau atranda kelia į pirkėjų krepšelius ir įsitvirtina tarp kasdienių prekių pasirinkimų, įpareigoja šiame sektoriuje veikti ryžtingai. Nuolat gaudami tiek įvairių signalų rinkoje dėl brangstančių žaliavų ar gamybos kaštų, kurie turi įtakos galutinei prekės kainai, tiek kone kasdien susidurdami su realiu prekių pirkimo kainų kilimu iš tiekėjų, siekiame amortizuoti šiuos kainų šuolius pirkėjams, kad parduotuvių lentynose šiuos kainų pokyčius jie pajustų kuo mažiau.
Tad jau nuo rugpjūčio iki metų pabaigos įšaldėme prekybos tinklo privačių prekių ženklų – „Extra Line“, „Farm Milk“, „Pormet“, „Ocean“ ar „Mio Rio“ prekių ženklams priklausančių daugiau nei 280 maisto produktų reguliarias kainas – kad ir kas nutiktų, jos iki metų pabaigos nedidės, gali tik dar labiau sumažėti. Kainų įšalas yra reikšmingas pažadas daugybei pirkėjų, kurie sumaniai planuoja savo išlaidas ir siekia sutaupyti kasdieniuose apsipirkimuose bei vis dažniau renkasi privačių prekės ženklų produktus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Teisme – 7 mln. eurų „Icor“ ieškinys Vyriausybės ginčo su „Veolia“ advokatams
Teismas toliau iš esmės nagrinės koncerno „Icor“ ieškinį, kuriuo jis iš buvusio Energetikos ministerijos kanclerio ir jos samdytų trijų advokatų reikalauja atlyginti beveik 7,3 mln. eurų vertės reputacinę žalą ir nuo...
-
Sveikatos įstaigas piktina Ligonių kasų nenoras apmokėti visų brangių tyrimų paslaugas1
Ligonių kasų noras pakeisti brangių tyrimų ir procedūrų apmokėjimą pakenks ir gydymo įstaigoms, ir gyventojams, sako sveikatos priežiūros įstaigų atstovai. ...
-
Gebėjimas pasakyti „ne“: kokios apčiuopiamos naudos gaunate?
Ar žinojote, kad kuo stipresnę kaltę jaučiate atsisakydami kam nors padėti, nors tuo metu iš tiesų negalite ar nespėjate, tuo stipriau esate emociškai priklausomi nuo kitų žmonių? Profesionali supervizorė Nomeda Jerochova įvardij...
-
Kariuomenei seifus teikusi rusiška įmonė „Eurosafe LT“ pripažinta nepatikima2
Lietuvos kariuomenei ir kitoms valstybės institucijoms seifus teikusi bendrovė „Eurosafe LT“ pripažinta nepatikima, jos įranga turės būti keičiama, antradienį pranešė tiriamosios žurnalistikos centras „Siena“. ...
-
Vilniaus geležinkelio stotyje įrengta VIP salė2
Keleivių vežimo geležinkeliais bendrovė „LTG Link“ Vilniaus geležinkelio stotyje įrengė vadinamąją VIP salę. Vienu metu ja galės naudotis apie 30 pirmos klasės keleivių, antradienį pranešė bendrovė. ...
-
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina projektą1
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina bendrai finansuojamą valstybės biudžeto lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, projektą &bdquo...
-
Oficialus „Apple“ salonas „Smart Master“ persikelia: dabar veiks dar patogesnėje Vilniaus vietoje
Išskirtinis įgaliotas „Apple“ servisas ir salonas „Smart Master“ persikelia į naują vietą, siekiant dar labiau pagerinti klientų patirtį. Išmaniųjų įrenginių priežiūros centras čia toliau teiks „Apple&ld...
-
„Citus“ ekspertai apie butą su terasa mieste: kaip sukurti asmeninę oazę ir padidinti būsto vertę
Vilniaus būsto rinkoje terasiniai butai yra retenybė, sudaranti vos apie 2 proc. visos butų pasiūlos. Šiuo metu iš bendros 4 850 butų pasiūlos sostinėje yra tik apie 100 terasinių butų. Vidutinė terasinio buto kvadratinio metro kaina si...
-
„Vikonda grupės“ įmonė UAB „Vikeda“ pirmieji iš Lietuvos gamins ir eksportuos ledus į Japoniją1
UAB „Vikeda“, gaminanti DADU prekės ženklo ledus, pasirašė strateginę sutartį su Japonijos pieno produktų gamybos įmone „Takanashi Group“. Šis susitarimas reiškia, kad „Vikeda“ tapo pirmąja...
-
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Populiariausia šalies loterija „Teleloto“ pradeda šventinius žaidimus ir kviečia varžytis dėl įspūdingų prizų. Per šias šventes į Lietuvos gatves išriedės 25 nauji „Audi“ visureigiai. Taip pa...