Atšaukti skrydžiai: ką privalo žinoti keleiviai, kad neliktų be kompensacijos?

Jeigu vasarą planavote skristi „airBaltic“ lėktuvu, planus gali tekti keisti. Oro linijų bendrovė atšauks beveik 5 tūkst. skrydžių. Esą dėl netikėtai vėluojančių variklių techninės priežiūros darbų. Iš viso tai turėtų paveikti kone 70 tūkst. keleivių.

Prieš šventes „airBaltic“ pasidalino vaizdo įrašu kaip gelbėjo Kalėdas. Kalėdų seneliui baigėsi piloto licencija. Aviakompanija padėjo ją įgyti, tad pas vaikus Kalėdų senelis nuskristi galėjo.

Bet iškart po švenčių – ne tokia šventinė žinia, mat atšaukti skrydžiai. Aviakompanija teigia, kad priversta tai padaryti dėl vėluojančių variklių techninės priežiūros darbų: variklių gamintojų bendrovė „Pratt & Whitney“ negali laiku atlikti techninės priežiūros. 

„Pradėjus eksploatuoti šį naujos kartos variklį, paaiškėjo, kad reikia jį pakartotinai patikrinti, o tai užtrunka laiko. Kadangi daug avialinijų susiduria su ta pačia problema, gamintojas „Pratt & Whitney“ susiduria su butelio kakliuko principu, kai vienu metu reikia atlikti daug patikrinimų“, – aiškino Lietuvos oro uostų atstovas Martynas Jaugelavičius. 

LNK stop kadras.

Iš viso bus atšaukta 4 tūkst. 670 skrydžių, o tai turės įtakos maždaug 67 tūkst. keleivių. Iš Lietuvos neliks šešių maršrutų. 

„Paveikti maršrutai iš Vilniaus yra Dubrovnikas, Ibiza, Rodas, Kišiniovas, Tel Avivas ir Valensija. Skrydžiai atšaukiami 2025 m. vasaros sezonui, kuris prasidės kovo pabaigoje ir tęsis iki spalio pabaigos“, – rašė „airBaltic“.

„airBaltic“ buvo pirmoji bendrovė pasaulyje, kuri užsakė to tipo lėktuvus. Kai yra nauji lėktuvai, visada yra rizika. Aišku, ši bendrovė labai rizikavo, ir nors jie yra taupesni, ekologiškesni, tačiau vis dėlto varikliuose yra problemų“, – teigė „Mokėk keliauti“ įkūrėjas Robertas Pogorelis.

Bendrovė informuoja, kad bilietus įsigiję keleiviai gali juos pakeisti į kitus „airBaltic“ skrydžius arba prašyti grąžinti visus pinigus.

„Jeigu jie patys nebeskraido į tą paskirties tašką, jie privalo suteikti kitą skrydį, kitos bendrovės lėktuvu. Keleiviai turėtų tą žinoti, nes labai dažnai oro linijos nesako to iki galo, nepasako, kad yra toks Europos Sąjungos reikalavimas“, – akcentavo R. Pogorelis.

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

Beveik 98 proc. „airBaltic“ akcijų valdo Latvija. Latvijos transporto ministras pareiškė, kad tai, jog bendrovės vadovybė viešai nepasiaiškina, yra absoliučiai nepriimtina. Latvijos ekonomikos ministras pridūrė, kad tokie veiksmai ne tik sukelia nepatogumų keleiviams, bet ir stabdo šalies ekonomikos plėtrą.

„Nepaisant šių sunkumų, „airBaltic“ ir toliau vykdys didžiąją dalį skrydžių – daugiau nei 70 krypčių Europoje ir už jos ribų – užtikrindama, kad Baltijos šalys ir toliau būtų sujungtos su likusiu pasauliu“, – rašė „airBaltic“.

Lietuvos oro uostai teigia, kad jiems finansinių nuostolių tai nepridarys. 

„Sprendimas yra tikrai sudėtingas ir tikime, kad jis nebuvo lengva ranka priimtas. Bet tai yra laikina, techninė, su varikliais susijusi problema, kuri, tikėtina, išsispręs per šiuos metus“, – teigė Lietuvos oro uostų atstovas. 

Bendrovė kol kas neatsisako planų atidaryti anksčiau skelbtus du naujus maršrutus iš Vilniaus. Vasaros sezonu „airBaltic“ turėtų skraidinti ir į Čekijos sostinę Prahą, ir į Albanijos sostinę Tiraną.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Žilvinas Ručys

Žilvinas Ručys portretas
visiems kompensacijos turi būti išmokamos iš kart . Šiai dienai valstybinė tarnautojų mafija veikia verslininkų interesams
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių