- Sniegė Balčiūnaitė, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Seimas pradeda svarstyti siūlymą nuo kitų metų įvesti taršių automobilių mokestį.
Už tai, kad Motorinių transporto priemonių pirmos registracijos mokesčio įstatymo projektas būtų svarstomas, antradienį balsavo 61 Seimo narys, prieš 35, o susilaikė 16. Toliau projektą Seimas svarstys lapkričio 26-ąją.
Automobilių taršos mokestį siūloma mokėti tik pirmą kartą Lietuvoje registruojant mašiną. Keičiantis jau registruoto automobilio savininkui, mokestis nebūtų imamas.
Nors „valstiečių“ lyderis Ramūnas Karbauskis sako, kad naujas siūlymas turėtų sulaukti daugumos Seimo narių palaikymo, aplinkos ministras Kęstutis Mažeika žada, kad vis tik bus grįžtama prie ministerijos anksčiau pasiūlyto mokesčio modelio, kuriam Seimas nepritarė.
„Bandysime papildyti, ieškoti kompromiso“, – Seime antradienį žurnalistams teigė ministras.
Pasak jo, ministerijos siūlymas buvo geresnis, nes motyvavo visus gyventojus rinktis mažiau taršius automobilius.
„Tai galimybė žmonėms rinktis... Jeigu tik įvežamiems naujiems automobiliams, tai Lietuvoje viduje, jeigu jais bus važinėjama dar ilgiau, nors jų vidutinis amžius yra vienas seniausias Europos Sąjungoje, tai nepasieksime įsipareigojimų ir nesumažinsime taršos, kiek reikalauja Europos Komisija“, – kalbėjo ministras.
Pasak K. Mažeikos, jeigu mokestis būtų imamas kaskart perregistruojant automobilį, keičiantis jo savininkui, kaip ir siūlo ministerija, gyventojams būtų didesnė motyvacija rinktis mažiau taršią mašiną.
„Kokio taršumo automobilį jis pasirinks, priklauso nuo poreikio ir finansinių galimybių“ – teigė jis.
Konservatorius Mykolas Majauskas pareiškė, kad mokestis patuštins žmonių, gaunančių nedideles pajamas, kišenes.
„Žalioji politika įgyvendinama mažiausias pajamas turinčių žmonių sąskaita“, – teigė jis.
Projektą pristatęs „valstietis“ Valius Ąžuolas atmetė tokius samprotavimus: „Pirmą kartą registruojamų automobilių tikrai nėra tiek daug, palyginti su tuo, kiek automobilių yra Lietuvoje“.
Pasak V. Ąžuolo, didžiausias pirmos registracijos mokestis siektų 760 eurų, o mažiausias – 40 eurų
Biudžeto ir finansų komiteto narė konservatorė Gintarė Skaistė mano, kad mokestis neskatins gyventojų rinktis viešojo transporto.
Liberalas Kęstutis Glaveckas pažymėjo, kad mokestis „neduos nei ekonominės, nei ekologinės, nei politinės naudos“.
V. Ažuolo teigimu, iš naujojo mokesčio į biudžetą būtų surinkta 15 mln. eurų. „Valstietės“ Agnės Širinskienė teigimu, jo administravimas kainuotų apie 80 tūkst. eurų per metus.
Premjeras Saulius Skvernelis yra pareiškęs, kad kelių „valstiečių“ pasiūlytas automobilių taršos mokesčio variantas nesprendžia ekologinių problemų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kandidantas į susisiekimo ministrus E. Sabutis: vienas svarbiausių darbų – kelių fondas
Naujiems valdantiesiems žadant įkurti naują kelių fondą ir taip didinti investicijas į kelius, kandidatas į susisiekimo ministrus Eugenijus Sabutis sako, kad tai bus vienas svarbiausių jo darbų. ...
-
VERT: gruodį didėja ir vidutinė šilumos kaina
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
L. Savickas dėl deportuojamų vietnamiečių: reikės išsiaiškinti, kaip dirba Migracijos departamentas
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministrus Lukas Savickas sako, kad svarbu turėti lanksčią migracijos politiką, kuri siektų išlaikyti verslą kuriančius užsieniečius Lietuvoje, o ne taikytų griežčiausias sankcijas remdamasi formalumais....
-
Prezidentas iš I. Ruginienės tikisi sprendimų dėl antros pensijų pakopos1
Prezidentas iš būsimos socialinės apsaugos ir darbo ministrės Ingos Ruginienės pirmiausia tikisi sprendimų dėl galimybės anksčau laiko pasitraukti iš antros pakopos pensijų sistemos, sako šalies vadovo patarėja. ...
-
VERT patvirtino kainas: kai kuriems vartotojams nuo sausio už dujas ir elektrą teks mokėti brangiau
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį patvirtino maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...
-
R. Dargis: užsieniečių smulkiajam verslui reikėtų naikinti prievolę dėl lietuvių įdarbinimo
Užsieniečių Lietuvoje vystomam smulkiam verslui reikėtų naikinti reikalavimą įdarbinti bent du lietuvius ar kitų Europos Sąjungos (ES) šalių gyventojus, sako Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidentas Robertas Dargis. ...
-
A. Romanovskis: žala už nukritusiame lėktuve gabentas siuntas gali būti pilnai neatlyginta
Vilniuje pirmadienio rytą nukritus bendrovės DHL krovininiam orlaiviui, kai kurių jame gabentų siuntų savininkams žala nebūtinai bus pilnai atlyginta, sako Lietuvos draudikų asociacijos direktorius Andrius Romanovskis. ...
-
Vyriausybė mažina biurokratines kliūtis nustatant infrastruktūros apsaugos zonas
Siekdama mažinti biurokratiją Vyriausybė supaprastino infrastruktūros apsaugos zonų nustatymo tvarką. ...
-
ILTE pramonės įmonių modernizavimui skyrė dar 80 mln. eurų
Nacionalinė plėtros įstaiga ILTE (buvusi „Invega“) pramonės modernizavimui skyrė papildomą 80 mln. eurų finansavimą. ...
-
N. Mačiulis: paliekame infliacijos dugną2
Po kurį laiką vyravusios defliacijos rudenį vartotojų kainoms vėl kylant, ekonomistai teigia, kad infliacijos žemumos – jau praeityje. ...