- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Netrukus prasidėsiantis „Rail Balticos“ europinės geležinkelio vėžės projektavimas, o vėliau - statyba pareikalaus rekordinio kiekio įvairių specialybių darbuotojų. Tam „Lietuvos geležinkeliai“ pradeda ruoštis iš anksto.
Remiantis 2017 metais atlikta kaštų ir naudos analize, viso 870 km ilgio geležinkelio statybai trijose Baltijos šalyse prireiks apie 13 tūkst. įvairių profesijų darbuotojų, iš jų apie 1000 - geležinkelių ir kelių inžinieriai. Vien Lietuvoje reikės ne mažiau kaip 300 inžinierių ir apie 6 tūkst. darbuotojų iš viso.
Pagrindinis inžinierių poreikis Lietuvoje atsiras 2020 metais, kai per šalį bus pradėtas tiesti 394 km ilgio „Rail Balticos“ geležinkelis. Siekiant užtikrinti, kad prasidėjus darbams nepritrūktų inžinierių, Susisiekimo ministerija kartu su projekto vykdytoja bendrove „Lietuvos geležinkeliai“ ir Lietuvos automobilių kelių direkcija pasirašė bendradarbiavimo susitarimą su Vilniaus Gedimino technikos universitetu (VGTU). Numatoma bendradarbiauti tobulinant studijų programas ir praktinių užsiėmimų laboratorines bazes, planuojant studentų praktines užduotis. Taip pat moksleiviai bus skatinami rinktis kelių ir geležinkelių inžinieriaus profesiją.
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ generalinio direktoriaus Manto Bartuškos, norint laiku nutiesti europinę geležinkelio vėžę, jau dabar būtina rūpintis reikiamais specialistais.
„Ateityje „Rail Balticos“ geležinkelio vėžė atvers naujas galimybes keleiviams ir verslui. Tačiau dar iki tol projektas sukurs darbo vietas aukštos kvalifikacijos specialistams. Tam, kad maksimaliai išnaudotume visas galimybes, turėsime užtikrinti pakankamą darbuotojų skaičių“, - sakė M. Bartuška.
Anot VGTU kelių katedros vedėjo dr. Virgaudo Puodžiuko, toks projektas kaip „Rail Baltica“ yra puiki galimybė jauniems specialistams pasisemti patirties ir tapti vienais geriausių šios srities specialistų Europoje.
„Tokio masto projektai ne tik Lietuvoje, bet ir Europoje įgyvendinami ne taip jau dažnai, dėl to skatinčiau visus abiturientus pagalvoti apie galimybę studijuoti geležinkelių ir kelių inžineriją, o vėliau prisijungti prie projekto įgyvendinimo. Įgiję neįkainojamos patirties „Rail Balticos“ projekte, jauni specialistai taps tikrais savo srities profesionalais, kuriems atsivers tolimesnės karjeros perspektyvos“, - sakė dr. V. Puodžiukas.
„Rail Baltica“ - svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projekte dalyvauja penkios Europos Sąjungos šalys: Lenkija, Lietuva, Latvija, Estija ir netiesiogiai - Suomija.
Bendra apskaičiuota projekto investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje yra apie 5,788 mlrd. eurų. Investicijų Lietuvoje suma apie 2,474 mlrd. eurų, iš kurių 85 proc., tikimasi, finansuos ES.
Baigti tiesti europinės vėžės geležinkelį iki Talino planuojama 2025 metais, o pradėti eksploatuoti - 2026 metais.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Į Valstybės kontrolės kritiką sureagavo „Via Lietuvos“ vadovas: kelių atnaujinimas nevėlavo
Daugiau nei trečdalis valstybinės reikšmės kelių yra blogos būklės, o dauguma jų remonto darbų 2021–2023 metais vėlavo, sako Valstybės kontrolės (VK) atstovas. Tuo metu „Via Lietuvos“ vadovas tikina, kad strateginių kelių ...
-
Audito komitetas siūlo stabdyti jūros vėjo konkursą: kokia ministro pozicija?1
Seimo Audito komitetas siūlo Energetikos ministerijai stabdyti šiuo metu vykstantį antrojo 700 megavatų (MW) galios Lietuvos vėjo parko Baltijos jūroje konkursą, kol bus įvertintas jo ekonominis pagrįstumas. ...
-
ŽŪM: jiems parama gyvybiškai būtina
Smulkiųjų ūkininkų ūkių plėtrai skiriama dar 2,35 mln. eurų paramos, trečiadienį pranešė Žemės ūkio ministerija. ...
-
Verslo kova su biurokratija įsibėgėja
Naujieji metai prasidėjo verslui pozityviomis žiniomis – su premjeru Gintautu Palucku susitikę verslo organizacijų vadovai buvo patikinti, kad Vyriausybėje yra politinė valia įsteigti dvišalę perteklinės biurokratijos mažinimui skirtą k...
-
Ekspertė – apie elektromobilių rinkos trūkumus2
2024 m. elektromobilių skaičius Lietuvoje augo, tačiau ne tokiu tempu, kokio buvo tikimasi, praneša „Elektrum Lietuva“. Anot bendrovės, nors į elektromobilių infrastruktūrą investuojama aktyviai, ryškaus vartotojų susidomėji...
-
Darbo ginčų komisija pernai žmonėms padėjo atgauti milijonus eurų
Darbo ginčų komisija (DGK) per 2024 metus darbuotojams pradėjo susigrąžinti 14,75 mln. eurų – 46 proc. daugiau nei 2023 metais (10,1 mln. eurų). ...
-
Svarstoma papildomus pinigus Seimo nariams dalinti kitaip
Seimo valdyba trečiadienį nutarė sudaryti darbo grupę, kuri peržiūrėtų parlamentinei veiklai skirtų lėšų reglamentavimą ir pateiktų siūlymus dėl efektyvesnio jų panaudojimo. ...
-
LB: kol kas nesulaukėme nė vienos kriptoturto įmonių paraiškos dėl licencijos
Gruodžio pabaigoje prasidėjus pereinamajam laikotarpiui, kai kriptoturto įmonės turi gauti veiklos licenciją, Lietuvos bankas (LB) skelbia kol kas nesulaukęs nė vienos paraiškos. ...
-
Iš JAV – antausis Lietuvai27
JAV pristačius naują dirbtinio intelekto (DI) lustų eksporto kontrolės etapą, kuris apims apribojimus tiekimui į daugumą pasaulio šalių, išimtis bus taikoma tik 18-ai artimiausių JAV partnerių, tačiau Lietuvos sąraše nėra. ...
-
Olekas: JAV sprendimas rodo, kad Gabrieliaus Landsbergio politika nedavė vaisių37
Trečiadienį portalas 15min paskelbė, kad JAV, siekdamos užtikrinti, jog dirbtinio intelekto vystymui naudojami lustai nepatektų į Kiniją ar Rusiją, ribos jų eksportą visoms valstybėms, išskyrus 18 artimiausių partnerių, kurių gretose Lietu...