- Rūta Grigolytė, ELTA
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Taršių automobilių mokesčio sprendimas bus suformuotas per artimiausias kelias savaites, sako aplinkos ministras Kęstutis Navickas.
„(Mokestis bus pristatytas – ELTA), kada spėsime pasirengti ir pristatysime Vyriausybei. Manau, kad neturėtų trukti. Kelios priežastys lemia neskubėjimą, svarstome keletą socialiai svarbių kompensacinių priemonių. Reikia rasti kompromisą ir žiūrėti, kas geriausiai veikia“, – „Delfi TV“ laidoje „Delfi Diena“ sakė ministras.
Ministro manymu, mokestis gali atsirasti nuo 2020 m.
„Jeigu būtų tikrai tvirta politinė valia, jis galėtų įsigalioti ir nuo kitų metų. Tačiau tai teorinė galimybė“, – sakė ministras. Mokestis, pasak ministro, būtų renkamas registruojant naujai įsigytą automobilį.
„Vieną kartą susimoki ir važinėji laimingas“, – kalbėjo K. Navickas.
K. Navicko apytikslėmis žiniomis, dabar tokių taršių automobilių, kurie patektų į mokesčio „žirkles“, Lietuvoje yra apie 40 tūkst.
Dyzelinių automobilių atsisakoma. Kas su jais pasidarys? Jie atsidurs Lietuvoje. Gal reikia spręsti šią problemą? Lietuva rizikuoja tapti antrarūšių automobilių rinka.
ELTA primena, kad yra planuojama taikyti didesnį registracijos mokestį naujai perkamiems taršiems automobiliams.
Birželį Lietuvoje viešėjęs Europos Komisijos (EK) narys Vytenis Povilas Andriukaitis sakė, kad Lietuva rizikuoja tapti antrarūšių automobilių rinka, ir EK yra nesuprantama, kodėl šalis nenori plėsti aplinkosaugos mokesčių bazės ir šiuo klausimu atsilieka nuo kai kurių kitų ES šalių.
„EK nesuprantama, kodėl Lietuvoje nesiimama aplinkosauginių mokesčių, man – taip pat. Galingi prabangūs automobiliai, kuriuos perkasi įmonės, teršia aplinką. Šiandien šis klausimas numeris vienas ES. Dyzelinių automobilių atsisakoma. Kas su jais pasidarys? Jie atsidurs Lietuvoje. Gal reikia spręsti šią problemą? Lietuva rizikuoja tapti antrarūšių automobilių rinka“, – Seimo Užsienio reikalų komiteto posėdyje yra sakęs V. P. Andriukaitis.
Baltijos Asamblėjos (BA) Ekonomikos, energetikos ir inovacijų komiteto pirmininko pavaduotojas Atisas Lėjinis iš Latvijos yra sakęs, kad jo šalyje baiminamasi, jog lietuviai gali užsinorėti kuo greičiau išparduoti senus dyzelinius automobilius Latvijoje, jeigu Lietuvoje tokie bus apmokestinti.
Tuo tarpu Aplinkos ministerijai paskelbus apie didesnį registracijos mokestį taršiems automobiliams, Seimo Aplinkos komiteto pirmininkas Kęstutis Mažeika kaip tik siūlo dėmesį sutelkti ne į naujus mokesčius, o į skatinimo priemones parduoti taršius automobilius, pavyzdžiui – išvežant į Ukrainą.
Pasak komiteto pirmininko, su premjeru Sauliumi Skverneliu ir ūkio ministru Virginijumi Sinkevičiumi yra kalbėta ir apie kitas alternatyvas, kurios prisidėtų prie taršių automobilių rinkoje mažinimo.
„Kalbėta, kad turime padėti tiems žmonėms, kurie turi šiandien tuos (taršius - ELTA) automobilius, atsižvelgiant į, pavyzdžiui, Vokietijos praktiką. Vokiečiai, norėdami, kad tie automobiliai neterštų aplinkos, taiko finansinį paskatinimą juos parduoti. Didelė dalis jų ir į Lietuvą atvažiuoja. Turime neblogus santykius su Ukraina, ir nors ji turi automobilių importo mokestį, bet žinant jų perkamąją galią, jie įsiveža pačius seniausius, taršiausius automobilius. Tai, manau, reikėtų diskutuoti, kad padėtume mūsų verslininkams, paskatintume tų automobilių išvežimą iš Lietuvos“, – „Žinių radijo“ laidai „Pozicija“ kalbėjo K. Mažeika.
Jo nuomone, daugiau klausimų, susijusių su automobilių tarša, turėtų spręsti savivaldybės.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kandidantas į susisiekimo ministrus E. Sabutis: vienas svarbiausių darbų – kelių fondas
Naujiems valdantiesiems žadant įkurti naują kelių fondą ir taip didinti investicijas į kelius, kandidatas į susisiekimo ministrus Eugenijus Sabutis sako, kad tai bus vienas svarbiausių jo darbų. ...
-
VERT: gruodį didėja ir vidutinė šilumos kaina
Vidutinė centralizuotos šilumos kaina Lietuvoje gruodį sieks 7,72 cento (be PVM) už kilovatvalandę (kWh) – 7,2 proc. daugiau nei lapkritį, skelbia Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT). ...
-
L. Savickas dėl deportuojamų vietnamiečių: reikės išsiaiškinti, kaip dirba Migracijos departamentas
Kandidatas į ekonomikos ir inovacijų ministrus Lukas Savickas sako, kad svarbu turėti lanksčią migracijos politiką, kuri siektų išlaikyti verslą kuriančius užsieniečius Lietuvoje, o ne taikytų griežčiausias sankcijas remdamasi formalumais....
-
Prezidentas iš I. Ruginienės tikisi sprendimų dėl antros pensijų pakopos1
Prezidentas iš būsimos socialinės apsaugos ir darbo ministrės Ingos Ruginienės pirmiausia tikisi sprendimų dėl galimybės anksčau laiko pasitraukti iš antros pakopos pensijų sistemos, sako šalies vadovo patarėja. ...
-
VERT patvirtino kainas: kai kuriems vartotojams nuo sausio už dujas ir elektrą teks mokėti brangiau
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) ketvirtadienį patvirtino maždaug 4 proc. didesnius bendrovės „Ignitis“ visuomeninius elektros tarifus 2025 metų pirmajam pusmečiui. ...
-
R. Dargis: užsieniečių smulkiajam verslui reikėtų naikinti prievolę dėl lietuvių įdarbinimo
Užsieniečių Lietuvoje vystomam smulkiam verslui reikėtų naikinti reikalavimą įdarbinti bent du lietuvius ar kitų Europos Sąjungos (ES) šalių gyventojus, sako Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidentas Robertas Dargis. ...
-
A. Romanovskis: žala už nukritusiame lėktuve gabentas siuntas gali būti pilnai neatlyginta
Vilniuje pirmadienio rytą nukritus bendrovės DHL krovininiam orlaiviui, kai kurių jame gabentų siuntų savininkams žala nebūtinai bus pilnai atlyginta, sako Lietuvos draudikų asociacijos direktorius Andrius Romanovskis. ...
-
Vyriausybė mažina biurokratines kliūtis nustatant infrastruktūros apsaugos zonas
Siekdama mažinti biurokratiją Vyriausybė supaprastino infrastruktūros apsaugos zonų nustatymo tvarką. ...
-
ILTE pramonės įmonių modernizavimui skyrė dar 80 mln. eurų
Nacionalinė plėtros įstaiga ILTE (buvusi „Invega“) pramonės modernizavimui skyrė papildomą 80 mln. eurų finansavimą. ...
-
N. Mačiulis: paliekame infliacijos dugną2
Po kurį laiką vyravusios defliacijos rudenį vartotojų kainoms vėl kylant, ekonomistai teigia, kad infliacijos žemumos – jau praeityje. ...