- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvos oro erdvė, rodos, aprims. Nuo kitos savaitės laikinai stabdomi skrydžiai bent 20-čia krypčių iš Lietuvos oro uostų.
Nors aviakompanijos sprendimą grindžia sparčiai plintančia omikron koronaviruso atmaina, Nacionalinės aviacijos asociacijos LAVIA valdybos pirmininkas Joris Gintilas teigia, kad tai – laikinas taktinis žingsnis aviakompanijoms siekiant suvaldyti rizikas.
Šiuo metu iš Lietuvos oro uostų skrendama 77 kryptimis. Planuojama, kad bent 20 krypčių bus laikinai, iki sausio pabaigos ar vasario pradžios, sustabdoma. Didžioji dalis jų bus atkurta ir pavasario pradžioje planuojama vėl turėti 75 kryptis iš Lietuvos.
Skrydžių stabdymas – ne tik dėl pandemijos
Tokį ženklų krypčių atšaukimą aviakompanijos priskiria sudėtingėjančiai pandeminei situacijai dėl plintančios omikron atmainos, tačiau J. Gintilo nuomone tai nėra pagrindinė priežastis: „Nors nauja atmaina tikrai įnešė nežinomybės, didelių pokyčių reikalavimuose keliaujantiems nėra, vis dar galima gan laisvai keliauti su galimybių pasais ar europiniais skiepų pažymėjimais bei neigiamais testais. Šiek tiek sugriežtėjo reikalavimai keliaujantiems į trečiąsias šalis, ne Europos Sąjungos ribose. Tačiau teigti, kad būtent todėl buvo sustabdytos net 20 krypčių, negalima. Tai daugiau pragmatiška aviakompanijų politika atsižvelgiant į kelis faktorius: dėl skrydžių sezoniškumo sumažėjusią paklausą, „apsidraudimą“ dėl nežinomybės susijusios su galimais nacionaliniais apribojimais patenkant į kitas šalis bei nepasiteisinusios prognozės dėl kai kurių maršrutų atsiperkamumo.“
Pažymėtina, kad dauguma skrydžių buvo atšaukti į ne ES šalis, tokias kaip Jungtinė Karalystė, Izraelis, Ukraina, Norvegija, Armėnija ir t.t. O daugiausiai skrydžių visoje Europoje atšaukinėjančios aviakompanijos „Wizz Air“ ir „Ryanair“ Lietuvoje užima beveik 60 proc. Lietuvos skrydžių rinkos, todėl jų sprendimai atsisakyti tam tikrų maršrutų turi didelę reikšmę mūsų skrydžių pasiūlai.
Joris Gintilas
Anot LAVIA valdybos pirmininko, didelę įtaką tokiems sprendimams turėjo ir natūralus sezoniškumas: „Žiemos sezono metu, ypač sausio mėnesį, lėktuvų apkrova sumažėja kiekvienais metais. Žinodamos apie natūralų keleivių srautų mažėjimą ir matydamos tam tikrą valstybių pasimetimą dėl pandemijos valdymo politikos, aviakompanijos šiek tiek apsidraudžia ir skrydžius atšaukia iš anksto, siekdamos išvengti galimo kompensacijų keleiviams mokėjimo.“
Remiantis Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu, keleiviams apie atšauktą skrydį pranešti privaloma ne vėliau nei 2 savaitės iki skrydžio. Antraip keleiviams priklauso kompensacija.
Nors kaip vieną krypčių stabdymo priežasčių aviakompanijos minėjo ir pilotų trūkumą dėl pandemijos bei karantinavimosi reikalavimų, J. Gintilas abejoja tokio teiginio aktualumu mūsų rinkoje. „Lietuvoje, net visoje Europoje darbo rankų tikrai netrūksta. Jungtinėse Amerikos Valstijose ši problema yra reali, tikrai nemažas kiekis pilotų negalėjo vykdyti skrydžių dėl teigiamų testų, tačiau mūsų rinkoje nei pilotų, nei orlaivių trūkumo nėra.“
Kada sulauksime atsigavimo?
Iki šiol aviacijos atsigavimo tendencija buvo gana teigiama. „Lyginant su 2019 metais, 2021 metų lapkričio mėnesį buvo pasiekti 62 proc. buvusio reguliarių skrydžių keleivių srauto. Gruodžio mėnesio pradžioje buvo pasiekti net apie 70 proc. Tuo tarpu užsakomųjų skrydžių srautai jau dabar viršija 80 proc. priešpandeminio lygio“, – teigia J. Gintilas.
„Kiek šiuo metu sumažėjo srautai bus galima tiksliau pasakyti tik susipažinus su sausio mėnesio statistika, tačiau tikėtina, kad tendencijos išliks pozityvios, atšaukimai bus daugiau laikino pobūdžio. Žinoma, tam tikra neužtikrintumo inercija dėl omikron atmainos bei nauji neaiškūs reikalavimai keliaujantiems gali dar koreguoti keleivių srautus.
Tačiau jeigu situacija drastiškai nesikeis ir Europos valstybės masiškai nenustatys griežtų karantino sąlygų, labai tikėtina, kad kovo ar balandžio mėnesiais mes grįšime atgal prie pozityvių nuotaikų ir skrydžių krypčių pasiūla bei srautai jau bus sulyginami su tuo ką turėjome 2019 metais“, – įžvalgomis dalinasi Nacionalinės aviacijos asociacijos LAVIA valdybos pirmininkas J. Gintilas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
SIM kortelių taip paprastai nebenusipirksite: abejoja, kad tai pažabos sukčius2
Nuo kitų metų norint įsigyti išankstinio mokėjimo SIM korteles, bus privaloma pateikti savo asmeninius duomenis. Taip tikimasi užkirsti kelią telefoniniams sukčiams, kasmet iš žmonių išviliojantiems milijonus eurų. Vis dėlto, ka...
-
Neramina Lietuvos gimstamumas: kas laukia šalies ekonomikos?2
Lietuvos gimstamumo statistika neramina. Per pastaruosius trisdešimt metų naujagimių registruojama bent perpus mažiau, nesiekiame net Europos Sąjungos vidurkio. O kurti šeimą lietuvaičių nepaskatina net dosnios išmokos. ...
-
Po skandalo dėl „Teltonikos“ – liūdnos išvados: niekas nežino, kaip išlipti iš biurokratų pelkės8
Niekas negali pasakyti, kaip išlaisvinti valstybę iš biurokratų pelkės. Naudos Lietuvai turinčios siekti valstybės įmonės ne tik nesusikalba, bet netgi konkuruoja. Stringa tiek daug projektų, kad lėtėja visos valstybės vystymasis. Akiv...
-
Kėdainių rajone griežtinama afrikinio kiaulių maro kontrolė
Kėdainių rajone šį mėnesį nustačius afrikinio kiaulių maro (AKM) atvejį griežtinama situacijos stebėsena. ...
-
Siūloma didinti baudas azartinių lošimų, alkoholio ir narkotikų vartojimo „taškams“
Mišrios Seimo narių grupės nariai siūlo numatyti administracinę atsakomybę už „taškų“, kur yra vartojamos narkotinės, psichotropinės ar kitos psichiką veikiančios medžiagos, turėjimą. ...
-
Seimas imasi dirbtinio intelekto reguliavimo, siekia patikslinti startuolio sąvoką
Seimas svarstys patikslinti kriterijus, pagal kuriuos įmonės patenka į startuolių kategoriją ir gali gauti valstybės paramą, taip pat Lietuvoje imsis reguliuoti dirbtinio intelekto (DI) naudojimą. ...
-
Siūlo išeitį ilgalaikiam nedarbui: trūksta bendruomenės poreikius atliepiančių veiklų2
Šią savaitę Trišalei tarybai buvo pristatytos Vakarų šalių patirtis įgyvendinant kovai su nedarbu skirtas darbo garantijos programas. Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) atstovės Ingos Liubertės, darbo garantijos...
-
Tarnyba: didelė dalis vyresnių žmonių susiduria su sunkumais naudojantis skaitmeninėmis paslaugomis3
Skaitmeninės paslaugos sunkiai prieinamos didelei daliai vyresnio amžiaus žmonių. Neretai šie asmenys, neužtikrinus alternatyvų paslaugoms internetu, lieka socialinio gyvenimo paraštėse, konstatavo skaitmeninės atskirties tyrimą atlikusi...
-
Situacija Lietuvoje – tragiška: brangsta mėgiamas tautiečių produktas105
Pieno produktai vis labiau brangsta ir viskas dėl Europoje nykstančių mažųjų ūkių. Mažėjant pieno pasiūlai, didėja jo paklausa, o kartu auga ir pieno produktų kainos. Pirkėjai baiminasi, kad jeigu pienas brangs ir toliau, teks jo atsisakyti. ...
-
Panaikinus „Foxpay“ licenciją VPT siūlo įsivertinti atsiskaitymo būdų alternatyvas
Lietuvos bankui (LB) penktadienį panaikinus finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pirkimų vykdytojams siūlo įsivertinti kitų atsiskaitymo būdų alternatyvų pasiūlymą klientams. ...