- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) rinka atvėrė duris Lietuvos oro vežėjams. Tai techninis ir kartu simbolinis pokytis – aviakompanijoms nebereikės registruoti lėktuvų kitose šalyse, skristi į Ameriką bus galima tiesiai iš Lietuvos. Tiesa, reikia kad kas nors skraidintų, o tokių reisų artimiausiu metu nėra planuojama. Susisiekimo ministras giriasi, kad skraidyti per Atlantą galės bent devynios bendrovės.
Lietuviai Steponas Darius ir Stasys Girėnas buvo vieni pirmųjų metę iššūkį Atlantui, tačiau lietuvybe pakrikštytam lėktuvui iš Niujorko sėkmingai pasiekti Kauną pritrūko kiek daugiau nei 600 kilometrų.
Po 91 metų – Lietuvoje registruotiems lėktuvams skraidyti virš Atlanto atveriamos naujos galimybės.
„JAV rinka yra atverta visiems Lietuvoje registruotiems orlaiviams ir visoms Lietuvoje registruotoms aviacijos kompanijoms“, – skelbė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Kad JAV atvertų oro erdvę, užtruko trejus metus. Iki šiol Lietuva buvo viena iš nedaugelio Europos valstybių, kuri neturėjo tokio įvertinimo.
„Pirmos kategorijos reitingas yra reikalingas tam, kad oro vežėjai galėtų patekti į JAV. Tai apima ir keleivinius, ir krovininius skrydžius“, – teigė JAV ambasadorė Lietuvoje Kara C. McDonald.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Lietuvos aviakompanija galės skraidyti į daugybę valstybių, įskaitant visą Karibų regioną, Meksiką, Kanadą, tačiau nereikia tikėtis, kad nuo dabar dangų virš Atlanto užpildys vien lietuviški lėktuvai.
„Leidimas leis dar labiau augti ir didinti pasaulinį konkurencingumą, pabrėžiu – pasaulinį, ne tik europinį“, – tikino Civilinės aviacijos asociacijos valdybos pirmininkė Orijana Mašalė.
Lietuva nacionalinio vežėjo neturi, bet yra devynios Lietuvoje registruotos įmonės, kurios turi orlaivių parką.
„Tos pačios įmonės, kurios steigia savo filialus ar įmones kitose šalyse, nuo šiol galės tiesiog registruoti lėktuvus Lietuvoje ir skraidinti į JAV arba į JAV teritoriją“, – kalbėjo Nacionalinės aviacijos asociacijos vadovas Aleksandras Nemunaitis.
Tarptautiniai tyrimai rodo, kad į aviaciją investuotas vienas euras atneša tris eurus grąžos.
O tai papildytų ir valstybės biudžetą. Skaičiuojama, kad vienas šalyje registruotas komercinis orlaivis per metus sumoka nuo 300 iki 500 tūkst. eurų pelno mokesčio.
„Tarptautiniai tyrimai rodo, kad į aviaciją investuotas vienas euras atneša tris eurus grąžos. Tikėkimės, kad iš to grąža bus kartais didesnė nei minėti tyrimai“, – sakė O. Mašalė.
Skraidyti JAV erdvėje pageidauja tik viena bendrovė. Dar du vežėjai galėtų skraidinti keleivius, paštą arba krovinius į Ameriką.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Siūlo išeitį ilgalaikiam nedarbui: trūksta bendruomenės poreikius atliepiančių veiklų2
Šią savaitę Trišalei tarybai buvo pristatytos Vakarų šalių patirtis įgyvendinant kovai su nedarbu skirtas darbo garantijos programas. Pasak Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (SADM) atstovės Ingos Liubertės, darbo garantijos...
-
Tarnyba: didelė dalis vyresnių žmonių susiduria su sunkumais naudojantis skaitmeninėmis paslaugomis1
Skaitmeninės paslaugos sunkiai prieinamos didelei daliai vyresnio amžiaus žmonių. Neretai šie asmenys, neužtikrinus alternatyvų paslaugoms internetu, lieka socialinio gyvenimo paraštėse, konstatavo skaitmeninės atskirties tyrimą atlikusi...
-
Situacija Lietuvoje – tragiška: brangsta mėgiamas tautiečių produktas52
Pieno produktai vis labiau brangsta ir viskas dėl Europoje nykstančių mažųjų ūkių. Mažėjant pieno pasiūlai, didėja jo paklausa, o kartu auga ir pieno produktų kainos. Pirkėjai baiminasi, kad jeigu pienas brangs ir toliau, teks jo atsisakyti. ...
-
Panaikinus „Foxpay“ licenciją VPT siūlo įsivertinti atsiskaitymo būdų alternatyvas
Lietuvos bankui (LB) penktadienį panaikinus finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją Viešųjų pirkimų tarnyba (VPT) pirkimų vykdytojams siūlo įsivertinti kitų atsiskaitymo būdų alternatyvų pasiūlymą klientams. ...
-
I. Trinkūnaitė Lietuvos banko sprendimą panaikinti „Foxpay“ licenciją vadina susidorojimu6
Lietuvos banko (LB) sprendimą už šiurkščius ir nuolatinius pažeidimus panaikinti finansinių technologijų bendrovės „Foxpay“ licenciją, jos vadovė Ieva Trinkūnaitė vadina susidorojimu bei siekiu pagrįsti kuo griežtesnę ba...
-
Alytuje atidaryta nauja „Kauno grūdų“ gamykla2
Žemės ūkio ir maisto gamybos grupės „Akola group“ valdoma bendrovė „Kauno grūdai“ Alytuje atvėrė dar vieną gamyklą. ...
-
S. Krėpšta: panaikinus „Foxpay“ licenciją, bendrovės klientai neturėtų pajusti nepatogumų
Lietuvos banko (LB) valdybos narys Simonas Krėpšta tvirtina, kad nutraukus mokėjimo bendrovės „Foxpay“ licenciją, klientai nepatogumų nepajus. ...
-
Baltijos šalių ministrai ragina suvienodinti tiesiogines žemės ūkio išmokas1
Lietuvoje vykusiame susitikime Baltijos šalių žemės ūkio ministrai paragino visas Europos Sąjungos valstybes nares suvienodinti tiesiogines išmokas žemės ūkiui. ...
-
Nuo gruodžio baisogališkiai traukiniais į Vilnių keliaus be persėdimų2
Nuo gruodžio vidurio, savaitgaliais, į šalies sostinę nuvykti norintys Baisogalos gyventojai tą galės padaryti keliaujant vienu traukiniu. ...
-
BFK vadovas: vienkartinių pensijų fondų išmokų nereikia apmokestinti
Naujasis Seimo Biudžeto ir finansų komiteto (BFK) pirmininkas mano, kad ir toliau nereikėtų apmokestinti vienkartinės išmokos iš antros pakopos pensijų fondų. Tačiau socialdemokratas Algirdas Sysas mano, jog valstybės įmokėta dalis ar ...