Iš Lietuvos į JAV: leidimai yra, bet reisai neplanuojami?

  • Teksto dydis:

Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) rinka atvėrė duris Lietuvos oro vežėjams. Tai techninis ir kartu simbolinis pokytis – aviakompanijoms nebereikės registruoti lėktuvų kitose šalyse, skristi į Ameriką bus galima tiesiai iš Lietuvos. Tiesa, reikia kad kas nors skraidintų, o tokių reisų artimiausiu metu nėra planuojama. Susisiekimo ministras giriasi, kad skraidyti per Atlantą galės bent devynios bendrovės.

Lietuviai Steponas Darius ir Stasys Girėnas buvo vieni pirmųjų metę iššūkį Atlantui, tačiau lietuvybe pakrikštytam lėktuvui iš Niujorko sėkmingai pasiekti Kauną pritrūko kiek daugiau nei 600 kilometrų.  

Po 91 metų – Lietuvoje registruotiems lėktuvams skraidyti virš Atlanto atveriamos naujos galimybės. 

„JAV rinka yra atverta visiems Lietuvoje registruotiems orlaiviams ir visoms Lietuvoje registruotoms aviacijos kompanijoms“, – skelbė susisiekimo ministras Marius Skuodis. 

Kad JAV atvertų oro erdvę, užtruko trejus metus. Iki šiol Lietuva buvo viena iš nedaugelio Europos valstybių, kuri neturėjo tokio įvertinimo.  

„Pirmos kategorijos reitingas yra reikalingas tam, kad oro vežėjai galėtų patekti į JAV. Tai apima ir keleivinius, ir krovininius skrydžius“, – teigė JAV ambasadorė Lietuvoje Kara C. McDonald. 

Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:

 

Lietuvos aviakompanija galės skraidyti į daugybę valstybių, įskaitant visą Karibų regioną, Meksiką, Kanadą, tačiau nereikia tikėtis, kad nuo dabar dangų virš Atlanto užpildys vien lietuviški lėktuvai.  

„Leidimas leis dar labiau augti ir didinti pasaulinį konkurencingumą, pabrėžiu – pasaulinį, ne tik europinį“, – tikino Civilinės aviacijos asociacijos valdybos pirmininkė Orijana Mašalė.

Lietuva nacionalinio vežėjo neturi, bet yra devynios Lietuvoje registruotos įmonės, kurios turi orlaivių parką.  

„Tos pačios įmonės, kurios steigia savo filialus ar įmones kitose šalyse, nuo šiol galės tiesiog registruoti lėktuvus Lietuvoje ir skraidinti į JAV arba į JAV teritoriją“, – kalbėjo Nacionalinės aviacijos asociacijos vadovas Aleksandras Nemunaitis. 

Tarptautiniai tyrimai rodo, kad į aviaciją investuotas vienas euras atneša tris eurus grąžos.

O tai papildytų ir valstybės biudžetą. Skaičiuojama, kad vienas šalyje registruotas komercinis orlaivis per metus sumoka nuo 300 iki 500 tūkst. eurų pelno mokesčio. 

„Tarptautiniai tyrimai rodo, kad į aviaciją investuotas vienas euras atneša tris eurus grąžos. Tikėkimės, kad iš to grąža bus kartais didesnė nei minėti tyrimai“, – sakė O. Mašalė. 

Skraidyti JAV erdvėje pageidauja tik viena bendrovė. Dar du vežėjai galėtų skraidinti keleivius, paštą arba krovinius į Ameriką. 



NAUJAUSI KOMENTARAI

ASFDHGJ

ASFDHGJ portretas
USA DELTA AIRLAINS-pradeda skrydzius greitai CHIKAGO-VILNIUS,PROCEDUROS DERINAMOS.

senas kavenskas

senas kavenskas portretas
O , tai tos ,,9-ios bendrovės'' turi bent vieną lėktuvėlį , kuris datrauktų iki US ? :) Kartą bandžiau dviračiu numinti iki Jonavos ... tai jau prie Išorų gavau ,,pompą'' :(

Virgis

Virgis portretas
SPARTANAS datrauks iki USA ?
VISI KOMENTARAI 4

Galerijos

Daugiau straipsnių