- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Praėjusį mėnesį degalų kainoms perkopus du eurus, o dabar siekiant vieną eurą ir 80 centų, kai kuriems vairuotojams automobilis iš gyvenimo tiesiog išnyks, tad teks rinktis kitas alternatyvas, pranešama LNK reportaže.
Vairuotojas Dominykas yra apvažiavęs beveik visą Lietuvą, bet šiandien pasakoja, kad įveikti didesnius atstumus – prabanga. Visgi keisti savo įpročių, persėsti į autobusą ar ant dviračio neplanuoja.
Kainų palyginimo portalas „Pricer.lt“ skaičiuoja, kad didžiausias kainų šokas fiksuotas kovo pabaigoje, o išanalizavus degalų kainų skirtumą per metus, jis analitikus šokiravo.
„Kainų skirtumai yra įspūdingi, apie 60–70 centų“, – kalbėjo kainų palyginimo portalo „Pricer.lt“ įkūrėjas Arūnas Vizickas.
Praėjusiais metais degalai kainavo apie eurą ir dešimt centų, o šiandien vidutiniškai siekia beveik du eurus.
„Pagrindinės priežastys – naftos kainos didėjimas bei šiek tiek akcizų padidėjimas“, – pasakojo ekonomistas Marius Dubnikovas.
Po pandemijos gyventojams ir aviacijai pradėjus pilti pilnus kuro bakus ir kaupti atsargas, naftos kaina pakilo tris kartus. Šiandien ji dar brangesnė. Kainą išaugino karas Ukrainoje.
ES vis dar turi oficialiai įtvirtinti susitarimą dėl sankcijų Rusijos naftai ir produktams. Dabar toks susitarimas priklauso tik nuo vienos šalies – Vengrijos. Jei pavyks Vengriją įtikinti prisijungti prie sankcijų, anot ekspertų, kainos dar labiau pakils.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Ekspertus stebina ir skirtumai tarp lietuviškų degalinių.
Anksčiau degalinės būdavo sausakimšos, o dabar ten gana tuščia. Bet degalinių „Stateta“ tinklo direktorius teigia, kad situaciją galima pakeisti.
„Reikėtų žiūrėti, kaip daro kitos šalys, nes jeigu Prancūzija penkiolika centų sumažino, Italija – 20 centų, Jungtinė Karalystė, Nyderlandai, Švedija“, – kalbėjo lietuviškų degalinių sąjungos tarybos pirmininkas Karolis Stasiukynas.
Anot vyro, kitos šalys atsisakė bio dalies maišymo ir kaip, pavyzdžiui, Lenkija mažino akcizus. Jis skaičiuoja, kad penkiais centais degalai atpigtų dėl akcizo sumažinimo. Tai valstybei kainuotų 120 mln. eurų, o dešimt centų nuo kainos atkristų dėl bio dalies maišymo.
„Tikrai turim iš kur sumažinti, nes yra perteklinis biudžetas. Kodėl to nedaro? Kodėl lenkus, prancūzus, vokiečius, anglus labiau myli?“ – tęsė K. Stasiukynas.
Bet valdantieji vis kartoja, kad valstybė taip neveikia.
„Galime apskritai panaikinti mokesčius, mokykloje išjungti šviesas, ligoninėje – elektrą, visiems važiuoti namo ir melstis, kad viskas būtų gerai“, – ironizavo biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas.
Ekspertai pastebi, kad gyventojai keičia savo įpročius: valgo ir pramogauja mažiau. Bet ką daryti ūkininkams yra didesnis galvos skausmas.
„Ūkininkams dabar yra pats darbymetis ir nuo to priklausys rudens derlius bei kainos“, – kalbėjo A. Vizickas.
Lenkijoje degalų kaina svyruoja kiek daugiau nei euru penkiasdešimt, Latvijoje – tarp euro aštuoniasdešimties ir euro devyniasdešimties. Brangiausias dyzelinas ir benzinas yra Šiaurės šalyse: Vokietijoje ir Šveicarijoje. Čia jis vidutiniškas svyruoja nuo dviejų eurų ir dešimties centų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Svarbi žinia iš „Sodros“: pranešimus gaus beveik 236 tūkst. žmonių1
„Sodra“ skelbia, kad pranešimus apie įtraukimą į pensijų kaupimą antrojoje pakopoje arba automatinį sustabdytų įmokų atnaujinimą gavo beveik 236 tūkst. žmonių. Iki birželio 30 d. jie gali apsispręsti, ar nori dalyvauti valstyb...
-
Savickas ketina aiškintis dėl JAV ribojimų4
Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) administracijai paskelbus, kad ribos lustų eksportą į visas šalis, išskyrus 18 artimiausių partnerių, kurių gretose Lietuvos nėra, ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas tvirtina – situa...
-
Valstybės kontrolė pateikė šokiruojančius duomenis apie Lietuvos kelius
Daugiau nei trečdalis valstybinės reikšmės kelių yra blogos būklės, o dauguma jų remonto darbų 2021–2023 metais vėlavo, sako Valstybės kontrolės (VK) atstovas. Tuo metu „Via Lietuvos“ vadovas tikina, kad strateginių kelių ...
-
Audito komitetas siūlo stabdyti jūros vėjo konkursą: kokia ministro pozicija?2
Seimo Audito komitetas siūlo Energetikos ministerijai stabdyti šiuo metu vykstantį antrojo 700 megavatų (MW) galios Lietuvos vėjo parko Baltijos jūroje konkursą, kol bus įvertintas jo ekonominis pagrįstumas. ...
-
ŽŪM: jiems parama gyvybiškai būtina
Smulkiųjų ūkininkų ūkių plėtrai skiriama dar 2,35 mln. eurų paramos, trečiadienį pranešė Žemės ūkio ministerija. ...
-
Verslo kova su biurokratija įsibėgėja
Naujieji metai prasidėjo verslui pozityviomis žiniomis – su premjeru Gintautu Palucku susitikę verslo organizacijų vadovai buvo patikinti, kad Vyriausybėje yra politinė valia įsteigti dvišalę perteklinės biurokratijos mažinimui skirtą k...
-
Ekspertė – apie elektromobilių rinkos trūkumus2
2024 m. elektromobilių skaičius Lietuvoje augo, tačiau ne tokiu tempu, kokio buvo tikimasi, praneša „Elektrum Lietuva“. Anot bendrovės, nors į elektromobilių infrastruktūrą investuojama aktyviai, ryškaus vartotojų susidomėji...
-
Darbo ginčų komisija pernai žmonėms padėjo atgauti milijonus eurų
Darbo ginčų komisija (DGK) per 2024 metus darbuotojams pradėjo susigrąžinti 14,75 mln. eurų – 46 proc. daugiau nei 2023 metais (10,1 mln. eurų). ...
-
Svarstoma papildomus pinigus Seimo nariams dalinti kitaip
Seimo valdyba trečiadienį nutarė sudaryti darbo grupę, kuri peržiūrėtų parlamentinei veiklai skirtų lėšų reglamentavimą ir pateiktų siūlymus dėl efektyvesnio jų panaudojimo. ...
-
LB: kol kas nesulaukėme nė vienos kriptoturto įmonių paraiškos dėl licencijos
Gruodžio pabaigoje prasidėjus pereinamajam laikotarpiui, kai kriptoturto įmonės turi gauti veiklos licenciją, Lietuvos bankas (LB) skelbia kol kas nesulaukęs nė vienos paraiškos. ...