- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas sako, kad Baltarusijai sustabdžius naftos ir trąšų vežimą traukiniais iš Lietuvos, Lenkijos kryptis nuo pirmadienio dar neatsidarys. Dar neaišku, ar apskritai pavyks suderėti su klientais („Orlen Lietuva“, „Achema“) dėl galimo jų produkcijos vežimo brangimo. Kaip ir nėra aiškumo, ar techniškai apsimokėtų prisitaikyti prie siauresnės Lenkijos vėžės, praneša LNK.
– Jūs, kaip paslaugos teikėjas, jau radote išeitį? Nes nuo pirmadienio situacija keičiasi kardinaliai.
– Tokio greito sprendimo per vieną dieną mes nesame suradę. Iš tiesų, dar reikės šiek tiek laiko tam, kad galėtume vienokį ar kitokį sprendimą priimti.
– Nuo pirmadienio nebebus vežamos nei trąšos, nei naftos produktai. Ar ne?
– Per Baltarusiją, remiantis šiandien turima informacija, šie produktai negalės būti vežami.
– Bet ne per Baltarusiją, o kita kryptimi – per Lenkiją?
– Per kitas šalis nėra jokių apribojimų vežti. Išskyrus tai, kad per Lenkiją vežant reikėtų keisti vėžę. Bet techniškai tai yra įmanoma.
– Kiek galėtų kainuoti vėžės modifikavimas arba pritaikymas „Lietuvos geležinkeliams“? Ar būtų bendradarbiaujama su Lenkija? Ar jiems irgi tai būtų naudinga?
– Lenkijoje yra vadinamoji siauresnė arba europinė vėžė. Pas mus didžiojoje šalies dalyje yra vadinamoji plačioji vėžė. Pačios vėžės nereikia modifikuoti. Atvykus į terminalą reikėtų pakeisti traukinį į tokį, kuris pritaikytas siauresnei vėžei.
Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:
– Niekaip nepatikėsiu, kad įmonė nebuvo pasiruošusi tokiam scenarijui, koks dabar yra. Tikriausiai buvo aptarta užsidarius Baltarusijos pusei, kiek laiko galėsime dirbti savo darbą ir vežti klientų trąšas ar naftą per kitą pusę. Per kiek laiko galėsite pradėti tai daryti? Ir ar tikrai nebuvo tam pasiruošta?
– Techniškai tai galima padaryti nors ir rytoj. Tam, kad tai būtų galima įgyvendinti, reikia abiejų pusių susitarimo.
– Skaičiavote milžiniškus nuostolius, kuriuos sukėlė „Belaruskalij“ skandalas, o kokį minusą „Lietuvos geležinkeliams“ atneš ši situacija, kai reikės aplenkinėti Baltarusijos bėgius?
– Mes skaičiavome, kad praėjusiais metais gabenome apie milijoną tonų naftos produktų per Baltarusiją ir iki pusės milijono tonų trąšų iš Lietuvos. Galima sakyti, kad šie apribojimai palies iki 1,4 milijono tonų produkcijos. Jeigu nepavyktų rasti jokio sprendimo ir tas apribojimas galiotų visus metus, tai maždaug lemtų apie 17 milijonų eurų pajamų praradimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Paukštys pratrūko: skleidžiamas šmeižtas
Viešojoje erdvėje pasklidus informacijai, kad „Teltonikos“ prekių vis dar galima įsigyti Rusijoje ir Baltarusijoje veikiančiuose interneto portaluose, įmonių grupės įkūrėjas Arvydas Paukštys tvirtina – jau nuo 2022 m. ...
-
Dėl sukčių atakos užblokavo dalį „Akropolio“ dovanų kortelių: štai ką reikia daryti jų turėtojams
Dovanų kortelių platinimo bendrovė „Gera dovana“ nustatė, kad į jos partnerių savitarnos portalą per darbuotojo paskyrą nuotoliniu būdu įsilaužę nežinomi asmenys neteisėtu būdu nukopijavo dalį išplatintų „Akropolio&ldq...
-
Lietuvos oro uostų užmojai: žada patuštinti „kišenes“
Tris oro uostus valdanti valstybės įmonė Lietuvos oro uostai (LTOU) šiemet į plėtrą investuos 58 mln. eurų, skelbia LTOU. ...
-
Didžiausią Lietuvos medicinos įstaigų tinklą perka suomiai1
Privataus kapitalo fondo „INVL Baltic Sea Growth Fund“ valdomą medicinos įstaigų tinklą „InMedica grupę“ perka Suomijos socialinės ir sveikatos priežiūros įstaiga „Mehilainen“. ...
-
Svarbi žinia: VMI įspėja gyventojus2
Dėl EDS serverių perkėlimo darbų nuo penktadienio vakaro iki sekmadienio nebus pasiekiamos VMI sistemos. ...
-
Bendrovė „Tilsta“ rekonstruos Klaipėdos uosto krantines
Klaipėdoje, šalia žiemos uosto krantinių ketinant statyti naują kruizinių laivų terminalą, uosto krantines už 43,9 mln. eurų (su PVM) rekonstruos konkursą laimėjusi statybos bendrovė „Tilsta“. ...
-
Vietoj baldų – bėdos: neturėkite reikalų su šiomis įmonėmis10
Laikytis nuoseklumo – pirma kėdės, paskui pinigai, sunku, nes baldininkai nori avanso. O gavę dingsta. Taip elgėsi Kaune baldus siūlę abejotini meistrai. ...
-
Vis gyvesnė rinka, pirkėjų lojalumas lėmė pernai dvigubai išaugusius „YIT Lietuva“ būsto pardavimus2
Sumažėjusios palūkanų normos ir naujų projektų plėtra lėmė pernai Lietuvoje gerokai išaugusį būsto rinkos aktyvumą. Tą demonstruoja tvarios miestų ir infrastruktūros plėtros bendrovės „YIT Lietuva“ būsto pardavimo duomenys....
-
Mažeikių rajono logistikos įmonės „Norlida“ darbuotojai išgirdo liūdną žinią3
Bankrutuojanti Mažeikių rajono logistikos bendrovė „Norlida“ atleidžia visus 20 darbuotojų. Apie grupės darbuotojų atleidimą įmonė Užimtumo tarnybą informavo pirmadienį. ...
-
Sugiharos namų muziejus atnaujina ekspoziciją: ypatingos istorijos ir humanizmo įkvėpti potyriai7
Jau netrukus Kaune duris atvers atsinaujinęs Sugiharos namų muziejus, kviesdamas į išskirtinę ir moderniai atnaujintą ekspoziciją. Po kelis mėnesius trukusių atnaujinimo darbų, muziejus pristatys pasaulinio pripažinimo sulaukusios britų menin...