- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Šiems bilietai bus brangesni nei tiems, kurie juos perka iš anksto. Tiesa, toks eksperimentas kol kas tik keliaujantiems tarp sostinės ir Kauno. Mat geležinkeliai nori sužinoti, kiek brangesnis bilietas atbaidytų keliauti už didesnę kainą ir priverstų planuoti keliones. Apie tai, kiek kainuos bilietai perkantiems juos iš anksto, o kiek permokės tie, kam jų prireikia „čia ir dabar“, LNK žurnalistas kalbėjosi su „LTG grupės“ ryšių su visuomene vadove Sandra Trinkūnaite-Rimkiene.
– Turbūt svarbu pasirūpinti bilietais iš anksto?
– Žinoma, būtų gerai iš anksto. Iš tiesų, mūsų keleiviai būtent populiariame maršrute Vilnius–Kaunas bilietus įsigyja paskutinę dieną, kartais netgi paskutinę valandą.
– Kokie sunkumai jums kyla, jeigu keleiviai įsigyja bilietą „čia ir dabar“?
– Iš tikrųjų, visi keleiviai yra laukiami ir tikrai užtikriname jiems kokybišką aptarnavimą. Bet žinant, kiek bilietų yra įsigyjama iš anksto, leistų mums efektyviau planuoti kelionę, užtikrinti vietų skaičių traukinyje ir dar kokybiškesnį aptarnavimą.
– Kiek galėtų sutaupyti tie, kurie rinksis planuoti savo kelionę iš anksto?
– Startavome su dinamine kainodara ir mūsų keleiviai, įsigydami bilietą prieš mėnesį, galėtų mokėti 40 proc. mažesnę kainą. Tai labai skatiname keleivius planuoti keliones iš anksto. Būtent maršrute Vilnius–Kaunas dinaminė kainodara jau yra taikoma.
– Ar tai tik eksperimentas ar bus ir ateityje dinaminė kainodara įvesta Lietuvos traukiniuose? Ar galios ir kituose maršrutuose?
– Dinaminę kainodarą dabar testuosime iki gruodžio mėnesio, žiūrėsime, duomenis analizuosime ir atitinkamai spręsime dėl dinaminės kainodaros taikymo kituose maršrutuose.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Plačiau apie dinaminę kainodarą LNK žurnalistas kalbėjosi su „Swedbank“ ekonomistu Nerijumi Mačiuliu.
– Dinaminė kainodara Lietuvos traukiniuose reiškia, kad mokėsime už bilietą pagal laiką. Taip sutaupys lietuviai?
– Visų pirma, yra du skirtingi dinaminės kainodaros metodai. Pirmas yra mums gerai pažįstamas perkant skrydžio bilietus – tie, kurie perka pirmiausiai, gali nusipirkti pigiausius bilietus, tie, kurie perka, kai lieka tik kelios laisvos vietos, dažniausiai moka daugiau. Ir būtent šį modelį „Lietuvos geležinkeliai“ bandys taikyti. Tai tie, kurie planuoja keliones į ateitį, galės sutaupyti, o tie, kurie perka bilietus paskutiniu momentu, tikėtina, mokės brangiau.
– O kaip tie paskutinės minutės pasiūlymai?
Tai tie, kurie planuoja keliones į ateitį, galės sutaupyti, o tie, kurie perka bilietus paskutiniu momentu, tikėtina, mokės brangiau.
– Tai čia yra antras dinaminės kainodaros modelis, kuomet bando įmonės reguliuoti paklausą, didindamos arba mažindamos kainą. Jeigu mato, kad negali patenkinti visos paklausos, kaina labai didėja, atitinkamai, jeigu trūksta klientų, gali mažinti kainą ir tikėtis, kad tų klientų atsiras. Pavyzdžiui, pavežėjai tą dinaminę kainodarą taiko. Jeigu spūsčių metu bandote susirasti pavežėją, aišku, kad kaina bus gerokai didesnė.
– Apie kokias paslaugas mes galim kalbėti? Jūs paminėjote pavežėjus, ar gali būti parduotuvės, kavinės, kas dar gali rikiuotis sąraše, kam tiktų dinaminė kainodara?
– Turbūt beveik visur. Ir mes matome pasaulyje vis daugiau tokių pavyzdžių. Pavyzdžiui, JAV greito maisto restoranai irgi taiko dinaminę kainodarą tada, kai yra nepakankama paklausa. Tada kainos mažėja ir jas dažniausiai pasiūlo per mobilias aplikacijas.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pasirašyta atnaujinta Nacionalinė kolektyvinė sutartis bus taikoma daugiau darbuotojų
Pasirašyta atnaujinta Nacionalinė kolektyvinė sutartis bus taikoma daugiau darbuotojų, pirmadienį pranešė Socialinės apsaugos ir darbo ministerija (SADM). ...
-
Pradėta platinti antroji gynybos obligacijų emisija
Pirmadienį pradėta platinti antroji gynybos obligacijų emisija, pranešė Finansų ministerija. ...
-
Lietuva ir Šveicarija skirs 10 mln. eurų šalies pilietinio įsitraukimo stiprinimui
Siekiant stiprinti pilietinį įsitraukimą, Lietuva ir Šveicarija tam skirs 10,36 mln. eurų. Lietuva prie šios sumos prisidės 15 proc. bendrojo finansavimo lėšų dalimi. ...
-
T. Povilauskas: šis ES sprendimas brangins kiniškus automobilius Europoje
Europos Sąjungai (ES) galutinai pritarus papildomiems muitams Kinijoje pagamintiems elektromobiliams, Lietuvos ekspertai ir verslo atstovai sako, kad dėl to Lietuvoje ir Europoje sulėtės šių transporto priemonių pigimas. ...
-
LEA: brango tik benzinas ir gamtinės dujos
Praėjusią savaitę Lietuvoje brango tik benzinas ir gamtinės dujos, praneša Lietuvos energetikos agentūra (LEA). Skaičiuojama, kad Brent nafta per savaitę atpigo 3,7 proc., biokuro kainos mažėjo 0,2 proc., dyzelino – 0,4 proc., o benzinas ...
-
2024 m. trečiąjį ketvirtį nedarbo lygis sudarė 6,8 proc.
Nedarbo lygis 2024 m. trečiąjį ketvirtį sudarė 6,8 proc. ir, palyginti su šių metų antruoju ketvirčiu, sumažėjo 0,1 procentinio punkto, remdamasi Gyventojų užimtumo statistinio tyrimo duomenimis, praneša Valstybės duomenų agentūra....
-
„Litgrid“: dėl stipraus vėjo didmeninė elektros kaina per savaitę krito perpus
Dėl stipraus vėjo ir rekordinės vėjo jėgainių generacijos vidutinė didmeninė elektros kaina Lietuvoje praėjusią savaitę mažėjo perpus – 55 proc. iki 55 eurų už megavatvalandę (MWh). ...
-
Įmonių, kurioms inicijuotas likvidavimas, savininkams – prastos žinios iš Vyriausybės7
Vyriausybė nepritaria idėjai bedarbiams priskirti ir individualių įmonių bei mažųjų bendrijų, kurioms yra inicijuotas likvidavimas, savininkus ir narius. ...
-
Darbuotojus atleidžianti skrydžių įgulos įdarbinimo agentūra: susidurta su teisiniais sunkumais1
Likviduojama skrydžių įgulos įdarbinimo agentūra „PAS Aviation International (Baltic)“ atleidžia beveik visus, 19 iš 20 darbuotojų, nurodo Užimtumo tarnyba. ...
-
Kauno valdžia ieško baseino Nemuno saloje koncesininko20
Kauno valdžia ieško įmonės, kuri 15 metų už maždaug 24,5 mln. eurų (be PVM) valdytų sveikatinimo ir laisvalaikio centrą su baseinais Nemuno saloje, šalia „Žalgirio“ arenos. ...