- Aurimas Ragelis, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valstybės valdoma bendrovė „Via Lietuva“ (buvusi Lietuvos automobilių kelių direkcija) ieško, kas rekonstruos magistralinio kelio Vilnius–Utena 17,7 kilometro ruožus tarp Vilniaus ir Molėtų.
„Atnaujinamoje atkarpoje tarp Molėtų ir Utenos darbai jau tuoj pasieks pusiaukelę, pradedama ruoštis ir naujų ruožų rekonstrukcijai“, – „Via Lietuvos“ pranešime teigė susisiekimo ministras Marius Skuodis.
„Via Lietuva“ centriniame viešųjų pirkimų portale paskelbė dviejų – 6,9 ir 10,8 km ilgio – ruožų rangovų konkursus. Paraiškų jiems laukiama iki rugsėjo 10 dienos.
Konkursų laimėtojai rekonstruos betoninio kelio A14 atkarpą Vilniaus rajone nuo 21,5 kilometre esančio viaduko, jungiančio kelius į Maišiagalą ir Nemenčinę – iki jo nuo Vilniaus pusės jau nutiestas naujas keturių juostų kelias – iki 39,2 kilometre esančios sankryžos, jungiančios kelius į Pociūnus ir Ličiūnus.
Konkurso sąlygose nurodoma, kad dabartinės kelio dangos – betono plokščių – būklė yra prasta, sutrūkinėjusi, plokštės ištrupėjusios, kai kurios nusėdusios arba iškeltos.
Rekonstravus kelio atkarpas, įrengus naujus viadukus bei kitą infrastruktūrą leistinas greitis šiuose ruožuose būtų padidintas iki 100 km per valandą. Čia planuojamas dviejų juostų kelias, vietomis trijų juostų su salele.
„Via Lietuva“ pranešė, kad taip pat suplanuota įrengti autobusų stoteles su paviljonais, pėsčiųjų takus, nuo gyvūnų migracijos apsaugančias tinklo tvoras, horizontalius barjerus ir modernų apšvietimą.
„Via Lietuva“ teigė, kad likusio nerekonstruoto 42,8 km ilgio kelio Vilnius-Utena ruožo darbų kaina preliminariai galėtų siekti daugiau nei 150 mln. eurų, tačiau tiksli suma bus aiški tik pasibaigus konkursui. Šio ruožo projektavimas turėtų būti baigtas dar šį rudenį.
„Likusios blogos būklės kelio atkarpos (...) rekonstrukcijos darbai galėtų prasidėti dar ankstyvą kitų metų pavasarį“, – pranešime teigė „Via Lietuvos“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Šiemet kovą pradėti 30 km atkarpos tarp Utenos ir Molėtų rekonstrukcijos darbai – juos už 61 mln. eurų (su PVM) atlieka konkursą laimėjusi Panevėžio kelių statybos įmonė HISK.
HISK taip pat jau baigia 7 mln. eurų vertės beveik dviejų kilometrų ilgio šio kelio atkarpos Utenos mieste rekonstrukciją.
M. Skuodis anksčiau teigė, kad visas kelias Vilnius–Utena turėtų būti rekonstruotas iki 2025 metų pabaigos.
Kelių priežiūros ir plėtros programoje šiemet šio kelio rekonstrukcijai papildomai skirta 40 mln. eurų.
Kelias Vilnius–Utena yra viena pagrindinių Lietuvos transporto arterijų, vedančių iš šalies sostinės į aplinkines savivaldybes. Šis kelias yra ir vienas problematiškiausių, turintis cementbetonio dangą, kuri yra deformuota ir susidėvėjusi.
Ankstesniais „Via Lietuvos“ duomenimis, per parą keliu pravažiuoja apie 9 tūkst. transporto priemonių.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Pavežėjų klientė: draugėm parašau – žinokite, kad važiuoju, jeigu kažkas atsitiks
Nors pavasarį Seimas idėją palaimino, siūlymui, kad pavežėjai automobilio salone privalėtų įrašinėti vaizdą ir garsą, nepritarė Vyriausybė. ...
-
Ekonomistai: atpigusios paskolos išjudins ekonomiką
Europos Centriniam Bankui (ECB) ketvirtadienio sprendimas sumažinti bazinių paskolų palūkanų normą 25 punktais ekonomistai teigia – tokio sprendimo tikėjosi visi. Specialistai taip pat sutaria – galima tikėtis bent dar vieno sumažinimo. ...
-
Bankai įsigudrino, kaip uždirbti daugiau: jie yra apsvaigę nuo savo godumo20
Bankai įsigudrino, kaip uždirbti daugiau. Be kasdienių bankinių paslaugų siūlo įvairius draudimus. Bet parduoda tai kaip vieną – įtraukia į mokėjimo paslaugų krepšelį. Lietuvos bankas skaičiuoja – taip bankų įkainiai gyv...
-
L. Kasčiūnas: tikslas – kad gynybos finansavimas pasiektų 4 proc. nuo BVP14
Krašto apsaugos finansavimas turėtų didėti iki 4 procentų nuo bendrojo vidaus produkto (BVP), kad Lietuva galėtų įsigyti tolimojo nuotolio oro gynybos sistemų, kitų gynybos priemonių, sako krašto apsaugos ministras Laurynas Kasčiūnas....
-
Naujasis EY vadovas: PVM didinimas bus neišvengiamas (interviu)4
Reguliaciniai pokyčiai – viena svarbiausių rizikų, kurią įvardija tarptautiniai investuotojai, kalbėdami apie Europos Sąjungą. Tačiau ilgalaikis poreikis didinti gynybos biudžetus Lietuvą ir kitas Europos šalis verčia ieškoti na...
-
Obuolių augintojai: derlius – geriausias per penkerius metus4
Šiais metais obuolių derlius – geriausias per pastaruosius penkerius metus, sako obuolių augintojai. Negana to, Lenkijos sodininkams metai nebuvo tokie geri, todėl lietuviški obuoliai galės būti parduodami kaimyninėje šalyje. ...
-
A. Armonaitė įvardijo, kokius klausimus reikia išspręsti dėl „Rheinmetall“6
Vyriausybės atstovams anksčiau skelbus apie planus jau spalį pradėti statyti 180 mln. eurų vertės Vokietijos gynybos pramonės koncerno „Rheinmetall“ artilerijos amunicijos gamyklą, šiuos ketinimus gali tekti koreguoti. ...
-
Skrydžius Vilniuje atkurti tikisi artimiausiomis savaitėmis
Europos oro navigacijos paslaugų tiekėjui (NOTAM) paskelbus, kad dėl sugedusio radaro Vilniuje atšaukiami balionų ir bepiločių skrydžiai, šio aviacijos koordinavimo tinklo atstovė „Oro navigacija“ teigia, kad sostinės skryd...
-
Įvertino vasaros sezoną Palangoje: poilsiautojų daugiau, bet jie taupesni14
Pasibaigus vasaros sezonui Palangos verslininkai džiaugiasi išaugusiu poilsiautojų srautu, bet pastebi, jog svečiai tapo taupesni ir nelinkę daug išleisti papildomiems malonumams. Tarp priežasčių didesniam atvykstančiųjų srautui įvardi...
-
Baigtas elektros sistemos bandymas Kaliningrade, Baltijos šalių tinklai veikia stabiliai10
Šeštadienį vykęs Kaliningrado srities elektros sistemos izoliuoto darbo bandymas baigtas, pranešė Lietuvos elektros perdavimo sistemos operatorė „Litgrid“. ...