- Remigijus Bielinskas
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) vadovas Egidijus Lazauskas teigia, kad bendrovei apie 60 tūkst. eurų į Ukrainą ir atgal kainavęs bandomasis krovinių vežimas pasiteisino. Anot jo, reisų dažnumą lems ne tik įmonių poreikis pervežimams, bet ir konkurencija su kitais vežėjais.
„Dabartinė kaina yra apie 60 tūkst. eurų pirmyn-atgal. Klausimas, kiek tai kainuotų, jeigu tokių krovinių būtų žymiai daugiau ir suveiktų mąsto ekonomija. Bet kokiu atveju (bandomasis vežimas iš Ukrainos – red. past.) pasiteisino – yra daug išmokta pamokų ir bus priimti sprendimai, kaip patobulinti tas paslaugas, nes mūsų akimis žiūrint, yra labai geros perspektyvos“, – penktadienį BNS sakė E. Lazauskas.
„Ta paslauga gali būti ir bus“, – pridūrė LTG vadovas.
Pasak E. Lazausko, LTG traukinių reisų dažnumą lems ne tik įmonių poreikis, bet ir konkurencija su kitais vežėjais.
„Per Lenkijos teritoriją vežame ne tik mes – yra ir kitų kompanijų Lenkijoje, kurios gali vežti, ir nebūtinai į Klaipėdą, o į Vokietijos uostus – ta infrastruktūra yra apkrauta, todėl kainodara priklausys ir nuo konkurentų“, – sakė E. Lazauskas.
Apie gegužės 25 dieną turėtų judėti krovinys su aliejais ir grūdais. Matydami sėkmę to maršruto ir kiti klientai, tikimės, prisijungs.
LTG vadovo teigimu, šiuo metu planuojama, kad iš Ukrainos apie 1,5 tūkst. tonų gabenantis traukinys į Lietuvą turėtų atvykti kartą per savaitę, nes LTG šiuo metu turi pasirašę tik kelias sutartis dėl krovinių iš Ukrainos vežimo.
„Su kiekviena įmone turime atskirą sutartį. Kelios jau yra pasirašytos, berods apie gegužės 25 dieną turėtų judėti krovinys su aliejais ir grūdais. Matydami sėkmę to maršruto ir kiti klientai, tikimės, prisijungs“, – teigė E. Lazauskas.
„Tai nėra dideli kiekiai: 1,5 tūkst. tonų, kartą per savaitę. Iš viso į Klaipėdos uostą galima būtų pervežti iki 1,5 mln. tonų, tai šiuo metu mes neturime tiek sutarčių. Jas reikia sudaryti su kiekvienu krovinio savininku ir žiūrėsime kada mes tą skaičių pasieksime“, – pridūrė LTG vadovas.
Ketvirtadienį ryte pirmą kartą LTG istorijoje iš Ukrainos į Lietuvą aplenkiant Baltarusiją atvyko traukinys su 50 konteinerių, maždaug 1 tūkst. tonų gyvulių pašarams skirto priedo lizino kroviniu. Jį nuo Ukrainos ir Lenkijos pasienio gabeno LTG antrinė bendrovė „LTG Cargo Polska“, o Lietuvoje – „LTG Cargo“.
Maršrutas išbandytas tik siaurąja europine vėže – nuo Kauno per Lenkiją iki Ukrainos pasienyje esančio terminalo. Pasiteisinus projektui, dalis krovinių iki Kauno galės būti gabenama nekeičiant vėžės ir jų neperkraunant.
Dėl Rusijos pradėto karo Ukraina negali per savo uostus išvežti maždaug 20 mln. tonų pernykščio derliaus grūdų ir paprašė Europos Sąjungos pagalbos.
Susisiekimo ministras Marius Skuodis anksčiau teigė, jog Klaipėdos uostas – neskaičiuojant Birių krovinių terminalo – yra pajėgus pakrauti apie 8 mln. tonų grūdų, tačiau per Lenkiją dėl infrastruktūros ribojimų šiuo metu į Lietuvą per metus įmanoma atvežti tik 1–1,5 mln. tonų Ukrainos grūdų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
APVA: elektros kaupikliams gauta apie 110 paraiškų, dauguma – netinkamos3
Gyventojams – gaminantiems vartotojams – skubant kreiptis dėl paramos elektros kaupikliams įsigyti, dauguma iš daugiau nei 100 antradienį paskelbtam kvietimui pateiktų prašymų yra netinkami, skelbia trečiadienį pranešė ...
-
Vyriausybė siūlo „atrišti“ rankas savivaldybėms: ar kelių būklė regionuose pagerės?
Vyriausybė trečiadienį pritarė prezidento Gitano Nausėdos iniciatyvai Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) lėšas savivaldybėms paskirstyti pagal juose gyvenančių žmonių skaičių ir kelių jose ilgį. Be to, Ministrų kabinetas pr...
-
Ruginienė dėl pensijų fondų siūlys įvairius scenarijus4
Socialinės apsaugos ir darbo ministrė Inga Ruginienė sako, kad Lietuvos banko (LB) pristatyti siūlymai dėl antrosios pensijų pakopos sistemos reformos yra svarstytini ir atitinka jos pačios išsakytus lūkesčius dėl darbdavių įsitraukimų į p...
-
Paluckas apie kuro kainas: situacija yra stebima3
Šalyje nuo sausio padidėjus kuro akcizams ir pabrangus degalams, premjeras Gintautas Paluckas sako, kad pasibaigus pirmajam ketvirčiui bus analizuojamas didesnių akcizų poveikis kuro vartojimui tiek Lietuvoje, tiek kaimyninėse valstybėse. ...
-
Ar galime likti išvis be elektros: Vyriausybė svarstė įvairius scenarijus6
Regione fiksuojant galimas diversijas prieš strateginę infrastruktūrą, įskaitant energetikos, premjeras Gintautas Paluckas tikina, kad Lietuvos vartotojai net ir kritiniais atvejais neliktų be elektros. ...
-
Lietuvos šilumos tiekėjų asociacija – apie šilumos kainas: kiek mokėsime už gruodį?1
Sausį šalies gyventojus pasieksiančios gruodžio mėnesio sąskaitos už šilumą nedaug skirsis nuo sąskaitų atitinkamu laikotarpiu pernai, prognozuoja Lietuvos šilumos tiekėjų asociacija (LŠTA). ...
-
„Litgrid“: nepaisant rekordinės vėjo elektrinių gamybos, elektros kaina gruodį augo
Nepaisant Suomijos ir Estijos elektros kabelio „Estlink2“ pažeidimo, vidutinė didmeninė elektros kaina Lietuvoje gruodį ūgtelėjo 1 proc. iki 89,7 euro už megavatvalandę (MWh). ...
-
Elektros tiekėjai grąžins pinigus vartotojams: atsakė, kas ir kaip atgaus įmokas
Valstybinė energetikos reguliavimo taryba (VERT) įpareigojo nepriklausomus elektros tiekėjus vartotojams grąžinti daugiau nei 8,3 mln. eurų už imtus mokesčius, keičiant tiekėją ar nutraukiant sutartį. Kai kurie elektros tiekėjai sako jau grąžin...
-
Eurostato duomenys nedžiugina: Lietuvos įmonės gali tapti lengvu taikiniu finansiniams sukčiams?
Eurostato duomenys rodo, kad nors pagal bazinį Skaitmeninio intensyvumo indeksą Lietuvos įmonės šiek tiek lenkia ES vidurkį, aukštą skaitmeninį intensyvumą turinčių įmonių dalis – mažiausia Baltijos šalyse. Ekspertų tei...
-
Registrų centras: vien tik gruodį šeimininkus pakeitė 2,6 tūkst. butų – ar NT rinka atsigauna?
Praėjusiais metais Lietuvoje įvyko 114,5 tūkst. nekilnojamojo turto (NT) pirkimo-pardavimo sandorių – 1,3 proc., arba 1,5 tūkst. daugiau nei 2023 metais, trečiadienį skelbia įregistruotus NT sandorius analizuojantis Registrų centras. ...