- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Ketvirtadienį Europos Komisija pakvietė valstybes nares siūlyti projektus, kaip panaudoti ES skirtų 11,9 mlrd. eurų Europos transporto jungtims modernizuoti. Tai yra pati didžiausia ES kada nors skirta suma transporto infrastruktūrai finansuoti. Paraiškas valstybės narės gali teikti iki 2015 m. vasario 26 d.
Daugiausia lėšų bus skiriama devyniems pagrindiniams transporto koridoriams, kurie drauge sudarys pagrindinį transporto tinklą ir veiks kaip bendrosios rinkos ekonomikos gyvybinė sistema. Naudojant šias lėšas bus pašalinti trukdžiai, iš esmės pertvarkytos Rytų ir Vakarų jungtys, o visos ES įmonėms ir piliečiams tarpvalstybinės transporto operacijos taps paprastesnės.
Šiaurės jūros–Baltijos jūros koridorius sujungs Baltijos jūros rytinės pakrantės uostus su Šiaurės jūros uostais. Suomija su Estija bus sujungta keltų linija, o trys Baltijos šalys šiuolaikiškomis kelių ir geležinkelių transporto jungtimis bus sujungtos su Lenkija, Vokietija, Nyderlandais ir Belgija. Svarbiausias projektas – „Rail Baltica“, europinės vėžės geležinkelio linijos, jungiančios Taliną, Rygą, Kauną ir šiaurės rytų Lenkiją, tiesimas.
Už transportą atsakingas Komisijos pirmininko pavaduotojas Siimas Kallasas sakė: „Transportas yra nepaprastai svarbus, kad Europos ūkinė veikla būtų efektyvi, todėl dabar svarbiau nei bet kada investuoti į transporto jungtis ir taip skatinti ekonomikos atsigavimą. Europos regionai, kuriuose nebus gerų transporto jungčių, negalės vystytis ir klestėti. Siekdamos turėti geresnes jungtis, didinti konkurencingumą ir padaryti piliečių ir įmonių keliones sklandesnes ir greitesnes, valstybės narės turi pasinaudoti šia galimybe teikti paraiškas gauti finansavimą.“
ES transporto sektoriui finansuoti 2014–2020 m. skiriama suma patrigubėjo: pagal naują Europos infrastruktūros tinklų priemonę (EITP) šiam sektoriui skirta 26 mlrd. eurų, palyginti su 8 mlrd. eurų, skirtų 2007–2013 m. laikotarpiu. Tai yra pirmoji transporto sektoriui naujai skiriamų lėšų dalis.
Visos šios naujovės – patrigubintas transporto finansavimas ir sprendimas tvirtai sutelkti finansavimą devyniems pagrindiniams ES transporto koridoriams – radikaliausias ES transporto infrastruktūros politikos pertvarkymas nuo pertvarkos pradžios devintajame dešimtmetyje.
Iki 2030 m. sukursimas naujas pagrindinis tinklas sujungs
94 pagrindinius Europos uostus geležinkeliais ir keliais;
38 svarbius oro uostus geležinkeliais su dideliais miestais;
15 tūkst. km modernizuoto geležinkelio – greitojo geležinkelių transporto linijų;
35 trukdžių mažinimo tarpvalstybinius projektus.
Lėšos bus skirtos konkurencingiausiems projektams, o daugiausia dėmesio skiriama Europos devyniems didžiausiems transporto koridoriams.
Projektams bus skiriama ES lėšų, tačiau jie turi būti bendrai finansuojami su valstybėmis narėmis. Paraiškų konkurso ir lėšų paskirstymo projektams rezultatai bus paskelbti 2015 m. vasarą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Skvernelis: JAV sprendimas – praeitos Vyriausybės nesėkmės ženklas5
Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) administracijai paskelbus apie dirbtinio intelekto lustų eksporto ribojimą, kuris taikomas ir Lietuvai, Seimo pirmininkas Saulius Skvernelis tokį sprendimą vertino kaip praeitos Vyriausybės vykdytos užsienio politikos ...
-
VMI priminimo žinutę gaus 180 tūkst. klientų: ką svarbu žinoti
Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) informuos 180 tūkst. savo klientų apie Ekonominės veiklos rūšių klasifikatoriaus (EVRK) veiklos kodų pasikeitimus. ...
-
Ekonomistas: to niekas negalėjo paaiškinti3
Vyriausybė steigia Maisto tarybą. Nauja institucija stebės būtiniausių maisto produktų kainas. Jei kils įtarimų, kad brangsta nepagrįstai – įsikiš. Ekonomistams teigiant, kad maisto kainų augimas jau išsikvėpė, premjeras Gintau...
-
Suskaičiavo, kiek II pakopoje iš tiesų prikaupia Lietuvos gyventojai: rekordininką rado tik vieną4
Kai didelė dalis šalies gyventojų piktinasi, kad pensijų fonduose senatvei pavyksta sukaupti nedaug, šimtai lietuvių gali pasigirti įspūdingomis sumomis. O vienas iš šalies komercinių bankų tikina ir netgi pateikė pavyzdį,...
-
Seimo Energetikos komisija irgi išsakė savo nuomonę dėl antrojo jūros vėjo parko konkurso1
Seimo Energetikos ir darnios plėtros komisija, kaip ir Audito komitetas, paragino Energetikos ministeriją laikinai sustabdyti vykstantį antrojo 700 megavatų (MW) Lietuvos vėjo parko Baltijos jūroje vystytojo konkursą. ...
-
Svarbi žinia iš „Sodros“: pranešimus gaus beveik 236 tūkst. žmonių4
„Sodra“ skelbia, kad pranešimus apie įtraukimą į pensijų kaupimą antrojoje pakopoje arba automatinį sustabdytų įmokų atnaujinimą gavo beveik 236 tūkst. žmonių. Iki birželio 30 d. jie gali apsispręsti, ar nori dalyvauti valstyb...
-
Savickas ketina aiškintis dėl JAV ribojimų4
Jungtinių Amerikos Valstijų (JAV) administracijai paskelbus, kad ribos lustų eksportą į visas šalis, išskyrus 18 artimiausių partnerių, kurių gretose Lietuvos nėra, ekonomikos ir inovacijų ministras Lukas Savickas tvirtina – situa...
-
Valstybės kontrolė pateikė šokiruojančius duomenis apie Lietuvos kelius1
Daugiau nei trečdalis valstybinės reikšmės kelių yra blogos būklės, o dauguma jų remonto darbų 2021–2023 metais vėlavo, sako Valstybės kontrolės (VK) atstovas. Tuo metu „Via Lietuvos“ vadovas tikina, kad strateginių kelių ...
-
Audito komitetas siūlo stabdyti jūros vėjo konkursą: kokia ministro pozicija?4
Seimo Audito komitetas siūlo Energetikos ministerijai stabdyti šiuo metu vykstantį antrojo 700 megavatų (MW) galios Lietuvos vėjo parko Baltijos jūroje konkursą, kol bus įvertintas jo ekonominis pagrįstumas. ...
-
ŽŪM: jiems parama gyvybiškai būtina1
Smulkiųjų ūkininkų ūkių plėtrai skiriama dar 2,35 mln. eurų paramos, trečiadienį pranešė Žemės ūkio ministerija. ...