Pasaulio transporto problema: degalų poreikis išaugs dar 30 – 80 proc.

Pasaulio energetikos taryba (PET) Katare vykusiame kongrese pristatė studiją apie numatomus pasaulio energijos poreikius 2050 m.

Tyrimas pirmiausia buvo orientuotas į transporto sektoriaus tendencijas. Tyrimą atliko 54 ekspertai iš 29-ių pasaulio valstybių.

PET manymu, per ateinančius 40 metų degalų iš naftos produktų paklausą daugiausiai lems besivystančios šalys, pirmiausia Kinija ir Indija. Šiose šalyse paklausa gali augti 200 – 300 proc. Išsivysčiusiose šalyse paklausa turėtų sumažėti apie 20 proc. dėl gerėjančios autoparko būklės. 2025 m. besivystančios šalys pagal suvartojamą benzino ir dyzelino kiekį pralenks išsivysčiusias valstybes.

Katare pristatytame tyrime teigiama, kad, neskaitant visų pastangų, 2050 m. daugiau nei 80 % pasaulio transporto naudos iš naftos gaminamus degalus. Daugiausiai tai lems augantis krovinių pervežimas, pramonėje naudojamos mašinos ir oro skrydžių didėjimas. Apskritai degalų paklausa, lyginant su šiandienine, išaugs 30 – 80 proc.

Auganti degalų paklausa smarkiai atsilieps ir aplinkai. „2010 m. pasaulio transporto sistema buvo atsakinga už maždaug 23 proc. išmetamo CO₂ kiekio, 2050 m. šis skaičius gali šoktelti iki 35 – 45 proc., priklausomai nuo to, kiek valstybės dės pastangų ir kaip vystysis alternatyvių transporto priemonių pramonė“, – teigė pranešėjas dr. Christophas Frei.

PET reziumuoja, kad sunkiausias uždavinys bus aprūpinti 9 mlrd. planetos gyventojų transportu už kuo mažesnę kainą, kuris mažiausiai terštų ar skleistų triukšmo.

„Šiuo metu yra akivaizdu, kad besivystančios šalys ateityje stipriausiai lems transporto srities taršą. Neturime teisės jiems uždrausti turėti transportą, tad būtina bendradarbiauti ir sudaryti jiems prielaidas naudoti patikimas, pigias ir kuo mažiau orą teršiančias transporto sistemas – negalime jų palikti chaotiškam augimui. Išsivysčiusios šalys taip pat turi pertvarkyti savo sistemas, nes jos tapo pernelyg priklausomas nuo iškastinio kuro. Būtina ieškoti įvairių tarpinių variantų. Būtina imtis pokyčių“, – uždaromajame pasisakyme sakė PET vadovas Pierre’as Gadonneixas.

PET Katare vykusiame kongrese pristatė studiją apie numatomus pasaulio energijos poreikius 2050 m. Tyrimas pirmiausia buvo orientuotas į transporto sektoriaus tendencijas. Tyrimą atliko 54 ekspertai iš 29 pasaulio valstybių.


Šiame straipsnyje: degalaisąnaudoskuras

NAUJAUSI KOMENTARAI

Vlkas

Vlkas portretas
Kam toli važiuoti, pakanka pažvelgti į Vilnių. Kiekvienas, pigiai nusipirkęs padėvėtą automobilį, įgyja teisę nemokamai varyti atmosferon CO2 ir kimšti perkrautas miesto gatves. Ar ne pigiau būtų remti miesto viešąjį transportą ir tankinti miestų užstatymą, nes kitaip Vilnius išsiplės iki Baltarusijos sienos.

Zzz

Zzz portretas
Tai ,kad lengvieji automobiliai to kuro ne tiek jau daug ir sunaudoja ,palyginus su pramone ir t.t. ar "furom" veziojanciom prekes pirmyn atgal .
VISI KOMENTARAI 2

Galerijos

Daugiau straipsnių