Lenktynininkas išbandė šarvuotą karinį monstrą

„Jo durys tokios sunkios, kad pirštų neprivertų, bet tiesiog nupjautų“, – įspūdžiais apie karinį visureigį JLTV dalijosi lenktynininkas Benediktas Vanagas.

Sunkus, bet greitas

„TOYOTA GAZOO Racing Baltics“ komandos lenktynininkas B. Vanagas sėdo prie vieno moderniausių JAV kariuomenės taktinių visureigių JLTV („Joint Light Tactical Vehicle“) vairo.

Tai naujos kartos šarvuotas monstras, pasižymintis universalumu, modernumu ir saugumu, todėl plačiai naudojamas įvairioms užduotims ir misijoms. JLTV nuo 2021 m. yra ir Lietuvos kariuomenės arsenale.

Įspūdingų gabaritų visureigis nėra nerangus, kaip kad daugelis įsivaizduoja. 3,26 m aukščio, 5,27 m ilgio ir 2,42 m pločio galiūno viduje slepiasi 6,6 l darbo tūrio, 8 cilindrų dyzelinis variklis su turbo kompresoriumi. Variklis išvysto 340 arklio galių (AG), iki 80 km įsibėgėja per 18,3 sek. ir gali pasiekti maksimalų 122 km/val. greitį.

JLTV iki 80 km įsibėgėja per 18,3 sek., gali pasiekti maksimalų 122 km/val. greitį.

Anot B. Vanago, JLTV greitis toli gražu nelenktyninis, tačiau reikia atsiminti, kad lengviausia šio visureigio versija sveria maždaug 8 t, o visiškai apginkluotas modelis – per 11 t.

Pakabos galimybės

Šešerius metus projektą vysčiusi gamintoja „Oshkosh“ pasirūpino, kad JLTV netrūktų lankstumo.

Pirmiausia, dėl pakabos visureigio įgula gali valdyti automobilio aukštį skirtingoms užduotims. Pavyzdžiui, maksimaliai iki 3,26 m aukščio pasistiebęs automobilis galės įveikti net 1,5 m gylio vandens kliūtį, o perjungtas į transportavimo poziciją susitrauks iki vos 1,88 m aukščio.

Įvertino: žinomas lenktynininkas pažėrė komplimentų karinio visureigio pravažumo galimybėms ir sąlygoms vairuotojams. V. Pilkausko nuotr.

Net iki 50,8 cm siekianti pakabos eiga ir nepriklausoma daugiasvirtė važiuoklė užtikrina, kad važiavimas itin nelygiu reljefu būtų kuo sklandesnis.

Priekyje ir gale esančios kameros užtikrina didesnį kelio matomumą, žiemą stiklus atitirpinti padeda specialiai purškiamas skystis, o karštuoju metu įgulai įrengtas kondicionierius.

„Baja 1 000“ patirtis

Ką bendro turi JAV karinis automobilis ir Dakaro ralis?

Pasak B. Vanago, tiek JLTV, tiek Dakaro ralyje lenktyniaujantys sunkvežimiai naudoja lygiai tokias pačias 1,1 m aukščio padangas, kurių slėgį ekipažai, atsižvelgdami į vietovės ir pravažumo poreikius, gali reguliuoti iš kabinos.

Be to, automobilių sportas dažnai naudojamas kaip smėlio dėžė, kurioje galima išbandyti techniką itin ekstremaliomis sąlygomis. Būtent tokiu tikslu „Oshkosh“ komandos LCTV automobiliai (JLTV visureigio pirmtakai) 2010 m. ir 2011 m. dalyvavo „Baja 1000“ lenktynėse (Dakaro ralio analogas Šiaurės Amerikoje).

Nuo 2021 m. į Lietuvos kariuomenės rankas jau perduota iki 100 JLTV visureigių, o iki 2025 m. mūsų šalyje iš viso bus 500 tokių automobilių. Visureigiams skirtos greitojo reagavimo ir lengvosios logistikos funkcijos.

JLTV naudoja jau ir kitų šalių kariuomenės, tarp jų – Slovėnijos, Juodkalnijos, Brazilijos. Įsigyti šarvuotų taktinių visureigių yra nusprendusios Belgija, Šiaurės Makedonija, Rumunija, jais domisi Jungtinė Karalystė ir Portugalija.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
lenktynininkas , nebent darželio ant triratuko

EUSSR

EUSSR portretas
Na o kaip EURO6 ar EURO7 standartas, kaip ten su CO2 tarša? Ar taršos klausimai tik makaronai ant ausų savo burliokams?

atrodo,... kaip

atrodo,... kaip portretas
nescia kurv......a po sesto vaiko .
VISI KOMENTARAI 5

Galerijos

Daugiau straipsnių