„Formulės-1“ virusas įsikibo ir į Lietuvą

Vienos didžiojo sporto viršukalnių – "Formulės-1" – lietuviai kol kas neužkariavo, bet stengiasi nelikti nuošalyje, juolab kad iš didžiųjų lenktynių orbitos į mūsų šalį vis atskrieja intriguojantys bolidai.

Vienos didžiojo sporto viršukalnių – "Formulės-1" – lietuviai kol kas neužkariavo, bet stengiasi nelikti nuošalyje, juolab kad iš didžiųjų lenktynių orbitos į mūsų šalį vis atskrieja intriguojantys bolidai.

Startas – Australijoje

Melburne jau prasidėjo 66-asis "Formulės-1" lentynių sezonas. Pasaulio čempionas bus karūnuotas lapkričio pabaigoje Jungtiniuose Arabų Emyratuose (JAE).

Aštuoni etapai iš 20 numatyti Europos arenose Ispanijoje, Monake, Austrijoje, Anglijoje, Vokietijoje, Vengrijoje, Belgijoje ir Italijoje. Kai kurios mūsų kelionių agentūros jau seniai kviečia "Formulės-1" gerbėjus į šias elitines varžybas.

Vakar Melburno "Albert Park" trasoje įvykusius treniruočių važiavimus sėkmingiausiai atliko "Mercedes" lenktyninkai Nico Rosbergas ir 2014-ųjų pasaulio čempionas Lewisas Hamiltonas.

Šiandien surengti kvalifikaciniai važiavimai, rytoj – pagrindinės lenktynės.

"Mercedes" atstovams prognozuojama pergalė ir šį sezoną, o staigmenų tikimasi iš suomio Valtterio Bottaso, australo Danielio Ricciardo, netgi septyniolikmečio belgo Maxo Verstappeno, kurio tėvas Josas Verstappenas jau yra įsiamžinęs "Formulės-1" istorijoje.

Suomis pagerbė J.Kairį

Simboliška, kad būtent Suomijos lenktynininkas buvo viena pirmųjų "Formulės-1" kregždžių Lietuvoje.

Dukart pasaulio čempionas Mika Hakkinenas 2000-ųjų rugsėjį Kaune stebėjo akrobatinio skraidymo aso Jurgio Kairio skrydį aukštyn ratais po Karaliaus Mindaugo tiltu į Nemuno salą.

Tąkart "McLaren-Mercedes" komandai atstovavęs M.Hakkinenas pasveikino J.Kairį, padovanojo jam "Formulės-1" lenktynininko šalmą ir pareiškė, kad lietuvio skrydis buvo fantastiškas.

Projektavo H.Tilke

Po M.Hakkineno vizito praėjus maždaug keturiems metams, Lietuvą sudrebino ambicingas žinomo ralio meistro ir verslininko Stasio Brundzos projektas – netoli Vilniaus įrengti modernią lenktynių trasą, tinkamą ir saugaus vairavimo mokymams.

Intrigą įplieskė ir tai, kad projektavimo darbų ėmėsi vokietis Hermannas Tilke – "Formulės-1" objektų Sepange, Sakhire, Šanchajuje, Stambule, Abu Dabyje, Sočyje autorius.
Tikėtasi, kad naują trasą lenktynininkai išbandys baigiantis 2005-iesiems, bet svajones išsklaidė, anot S.Brundzos, finansai ir gamtosaugos reikalavimai.

"Problema – labai arti Lentvario dvaro. Dėl triukšmo, dėl vizualinio reljefo. Be to, valdžia gal nepasitikėjo, reikėjo apie 80 mln. litų, iš jų apie pusės – iš ES fondų", – svarstė S.Brundza.

R.Kubica lėkė žvyrkeliais

Kito svečio iš "Formulės-1" teko laukti iki 2010-ųjų rugsėjo, kai į Vilnių užsuko ir savo meistriškumą Konstitucijos pr. pademonstravo škotas Davidas Coulthardas.

Jis, atstovaudamas "Williams Renault" komandai, 1995-aisiais pasaulio čempionate užėmė trečią vietą, o su "McLaren Mercedes" 1997, 1998 ir 2000 m. buvo trečias ir 2001 m. – antras.

"Lietuva – gana maža, bet žmonės labai entuziastingai žiūri į automobilių sportą, aš nustebęs", – viešėdamas Vilniuje teigė D.Coulhardas.

 



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių