- Saulius Masalskas / lnk.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Savaitgalį Argentinos sostinėje ir už miesto buvo galima pamatyti tikras automobilių legendas – čia buvo surengta prieš 118 metų įvykusių pirmųjų Argentinoje autolenktynių inscenizacija. Dalyvauti galėjo tik tie automobiliai, kurie buvo pagaminti prieš 1920 metus.
Pirmą kartą tokios lenktynės buvo surengtos 1906 metais gruodžio 9 dieną. Jos leido tuometiniams turtuoliams nuvažiuoti iš prabangaus Rekoletos rajono į užmiestį savo naujutėliais, ką tik pradėtais gaminti, automobiliais. Dabar tokiose lenktynėse taip pat gali dalyvauti tik turtingi žmonės, nes daugiau kaip šimto metų senumo, gerai važiuojanti automobilizmo relikvija – labai nepigus malonumas.
„Atrodo, patenki į kitą dimensiją. Lyg įvažiuotum į laiko tunelį ir staiga išvažiuotum 1912 metais. Važiuoji kitu greičiu, su kitokia, pavaras perjungiančia, svirtimi“, – pasakojo automobilių restauratorius Jorge Luisas Penedo.
Automobiliai autentiški, dauguma buvo surinkti Argentinoje, kol pirmasis pasaulinis karas nesutrikdė detalių tiekimo. Be abejo, jie kiek patobulinti, kad ne tik galėtų važinėti Buenos Airių ir užmiesčio gatvėmis bei keliais, bet ir atitiktų modernius saugumo reikalavimus.
„Priežiūra nesudėtinga, nes juose nėra jokios elektronikos, todėl koks nors senas mechanikas visada žino, kaip juos tvarkyti“, – teigė Istorinių automobilių klubo narys Guillermo Bianchi.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
Vienintelė problema – dabartinis benzinas. Jis nėra toks atsparus kaip senasis su švino priedais. Jei mašina ilgai stovi – degalai suyra užkimšdami karbiuratorių ir kitas detales. Patys seniausi varžybų dalyviai atrodo tikrai antikvariškai, bet prieš 1920 metus pagaminti kadilakai ar leilandai iš esmės nelabai kuo skiriasi nuo dabartinių mašinų.
„Nors šiuolaikiniuose automobiliuose yra daug technologinės pažangos, principas išlieka tas pats: variklis, degimas ir panašiai. Dabar jie juda elektrifikacijos link ir kai kurių kitų technologijų, bet jų ištakos yra tokios“, – kalbėjo automobilių restauratorius.
Turint omenyje, kad automobiliams, kurie buvo pradėti pagaminti iš štampuotų plieno lakštų, taip pat jau šimtas metų – dabartinės mašinos su vidaus degimo varikliais iš esmės tebėra labai panašios į savo proseneles. Šio amžiaus pradžioje kitą žingsnį automobilių evoliucijoje padarė „Toyota“ hibridai bei elektromobiliai su ličio baterijomis.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Plikledžio sezonas prasidėjo – ką verta prisiminti vairuotojams?
Artėjant žiemai, į darbą skubantys vairuotojai vis dažniau susiduria su slidžia kelio danga. Ryte netikėtai susiformavęs plikledis pastarosiomis savaitėmis sukėlė ne vieną eismą paralyžavusią avariją. Ką reikėtų prisiminti vairuojant slidži...
-
Atšvaitai – niekis? Keiskime požiūrį1
Baltijos šalyse eismo sąlygos šaltuoju sezonu panašios, tačiau pėsčiųjų požiūris į savo saugumą keliuose itin skiriasi. ...
-
Primena: dalis vairuotojų nuo sausio gali netekti teisės vairuoti3
Svarbi žinia vairuotojams: lieka pusantro mėnesio pasitikrinti sveikatą tiems, kurie dar to nepadarė. Jeigu jūsų medicininė pažyma nebegalioja, nuo sausio 1-osios nebegalėsite vairuoti. Nuo naujųjų metų įvedama nauja tvarka: vairuotojo pažymėjim...
-
Dėmesio, vairuotojai: demaskavo, kaip jūs elgiatės, pravažiavę greičio matuoklius35
Jau daugiau nei savaitę turėtume važinėti lėčiau, nes įsigaliojo žiemos sezono taisyklės. Autostradoje bei greitkeliuose lengvieji automobiliai iki balandžio mėnesio galės važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu. Automobilininkai kelia klaus...
-
Sukritikavo dėl vairuotojų siaubo – greičio matuoklių: persistengė?5
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „VIA Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Lietuvoje labai išaugo greičio matuoklių skaičius: ar jų ne per daug?29
Vairuotojus drausminančių momentinių ir vidutinio greičio matuoklių kasmet vis daugiau tiek miestuose, tiek užmiesčio keliuose. Tačiau Valstybės kontrolė nustatė, kad už kelius atsakinga įmonė „Via Lietuva“ kelias dešimtis vidu...
-
Mopedus ir lengvąsias keturrates priemones vairuoti galės tik 16 metų sulaukę jaunuoliai
Seimas šią savaitę pritarė Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pataisoms, kuriomis mopedus ir lengvąsias keturrates priemones galės vairuoti tik 16 metų sulaukę jaunuoliai. ...
-
Gamintojai – tarp optimizmo ir rūpesčių
Transporto priemonių ir joms skirtų reikmenų gamintojų stovyklose – permainingos nuotaikos: vieni džiaugiasi ūgtelėjusiu pardavimu, kiti kremtasi dėl sumenkusio pelno ar ketina atleisti darbuotojus, uždaryti gamyklas. ...
-
Ralio dalyviai pagerbs legendas
Kitąmet sausį vyksiančio 47-ojo Dakaro ralio dalyviai lenktynes pradės pagerbdami šių varžybų legendas, šiemet iškeliavusias anapilin. ...
-
Šalčio išdaigos baisios tik nepasiruošusiems1
Šią savaitę pasirodė pirmieji pranešimai apie plikledį. Staiga užklupusi šalna gali tapti nemalonumų kelyje priežastimi. Prastos padangos ar netinkamai prižiūrima stabdžių sistema šią tikimybę padidina dar labiau. O kur...