- Ainė Jacytė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kaunas – atradimų miestas. Tai dar kartą įrodė vienuoliktus metus iš eilės vykusi Dizaino savaitė, gegužės 2–8 d. sujungusi didžiuosius Lietuvos miestus: Vilnių, Kauną, Klaipėdą, Šiaulius, Telšius ir tik šiais metais prisijungusius Anykščius.
Vienuoliktojo festivalio dalyvius vienijo tema – jungtys, kuria buvo siekiama akcentuoti tarpdiscipliniškumą, inovacijų svarbą, dizaino įtaką šalies ekonominei ir politinei situacijai, paskatinti dalyvius ieškoti naujų kūrybos sričių bei netradicinių darbų pristatymo sprendimų. Dizaino savaitės tikslas, anot organizatorių, pabrėžti tikrąją dizaino vertę: įžvalgių sprendimų, originalių idėjų ir preciziško, profesionalaus atlikimo sintezę.
Festivalio metu Kaune vyko ne tik žinomų kūrėjų parodos, savo darbus eksponavo ir tebestudijuojantys jaunieji menininkai iš Vilniaus dailės akademijos Kauno fakulteto, Kauno kolegijos J.Vienožinskio menų fakulteto, Kauno technologijos universiteto (KTU) Mechanikos inžinerijos ir dizaino fakulteto, KTU fotostudijos, taip pat Antano Martinaičio dailės mokyklos. Kviestiniai festivalio svečiai – jaunųjų Vengrijos dizainerių asociacija FISE (SYDA) ir Vokietijos dizaino žurnalas "Form". Be visą savaitę atviros ekspozicijos, žiūrovai galėjo sudalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse, seminaruose.
Įsimintiniausias šiųmetinio festivalio atradimas – erdvė, kurioje buvo surengta ekspozicija, "Pienocentro" rūmai, vieni svarbiausių industrinės architektūros pavyzdžių visoje Lietuvoje. Tarpukariu statytame pastate ypatingą dėmesį patraukia laiptinė su modernaus stiliaus turėklais, plačiomis palangėmis ir į viršų užsisukančiais laiptais. Kiekviename aukšte, žvelgiant pro langus, atsiveria Laisvės alėja, tačiau ne ką mažiau žavi ir matomas vidinis kiemas, kuris – toks vienintelis visame Kaune, neretai vadinamas Čikaga.
Unikali Dizaino savaitės vieta kiek blaškė lankytojų dėmesį. Norėjosi ne tik pasimėgauti menininkų darbais, bet ir atrasti, pažinti pačią erdvę, tad dėmesį teko dalyti perpus. Dizaino festivalis turi savas tradicijas: jis nebeįsivaizduojamas be Laisvės alėjos vitrinų apipavidalinimo, kuris neretai atsiduria ties kičo riba, dėl to žingsniavimas alėja tampa pakilesnis nei įprastai: yra kur akis paganyti ir savo konstruktyvią kritiką išreikšti. Smagiai bežingsniuojant pasiekiami aukšti ir erdvūs "Pienocentro" rūmai.
Atskirose patalpose veikė skirtingos baldų ekspozicijos – antikvarinių ("Tapkite antikvarinių baldų istorijos dalimi"), modernistinio dizaino ("Matyta"). Vis dėlto labiausiai iš baldus pristatančių parodų išsiskyrė praėjusio amžiaus septintojo dešimtmečio stiliaus interjero ir baldų paroda "Butas 1966", kurią surengė iniciatyva "Gražinkime Kauną". Ši ekspozicija dvi "Pienocentro" erdves transformavo į namų aplinką su kabančiais paveikslais, veidrodžiais, knygomis ir gėlėmis, sukurdama įspūdį lyg visi baldai ir interjero detalės priklausytų šiai vietai. Ji nė kiek nepriminė formalios ekspozicijos, siekiančios pademonstruoti tik baldus. "Butas 1966" – tai nuotaika, jausmas, harmoningas santykis su "Pienocentro" rūmų erdve.
Greta baldų, skirtų naudoti, buvo ir keletas ekspozicijų, kritikuojančių vartotojišką kultūrą ir skatinančių senus baldus atnaujinti, prikelti antram gyvenimui: "Kūrybos kampas 360" pristatė antrinio dizaino visuomenės objektų parodą "Sena yra nauja". Naudodami ekodizaino techniką menininkai pabodusius baldus atnaujino, suteikdami jiems išskirtinę išvaizdą. Kūrėjų grupė "Sentimento" ekspozicijoje "Baldai vs vartojimas" taip pat perteikė kritišką požiūrį į vyraujantį vartojimo kultą. Prie konstruktyvios kritikos prisijungė ir menininkas iš Suomijos Henrikas Embonas, surengęs "Trash Design" parodą "Real life playback", kurioje plastikinius butelius, panaudotas skardines, senus baldus perkūrė į savitus interjero elementus.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kas kaltas dėl „Akvasanitos“ darbuotojų mirties?1
Dienraštis rašė apie Kauno apylinkės teisme nagrinėjamą baudžiamąją bylą, kurioje teisiamas UAB „Akvasanita“ vadovas Svajūnas Jonika dėl dviejų darbuotojų susirgimo profesine liga, kuri nusinešė jaunų vyrų gyvybe...
-
Tarpukario rūmai Parodos kalne: ką saugome ir ko nematome?2
Rugsėjo 18 d. Pasaulio paveldo komiteto sesijoje buvo patvirtinta Kauno modernizmo architektūros paraiška „Modernusis Kaunas: optimizmo architektūra, 1919–1939“. ...
-
Kiek dar bus ignoruojamos Kačerginės Nemuno žiedo problemos?8
2008 metais iš valstybės lėšų buvo pradėtas vykdyti Druskininkų sporto centro statybos projektas. ...
-
G. Leckė: inovatyvios finansinės paslaugos – patogios, bet kelia ir iššūkių11
Naudodamiesi finansinėmis paslaugomis, žmonės kartais sprendimus priima remdamiesi ne tik racionaliais faktoriais, bet ir spontaniškai, impulsyviai, pagal draugų ar šeimos narių patarimus. Tai normalu, tačiau svarbu žinoti, kada elgiamės ...
-
Chronas ir Chroma V. Paukštelio tapyboje3
Beveik kiekvieną dieną didesniuose ar mažesniuose Lietuvos miestuose atidaroma parodų. Jų būna įvairių: gerų ir visai nereikšmingų, svarbių tik patiems autoriams ar platesnio masto ir konteksto. Tarp šio ekspozicijų srauto nemenką da...
-
Tikrų vertybių ilgesys
Savo įspūdžiais iš parodos, spektaklio ar koncerto, savo nuomone apie interviu herojų ar rašinio temą pasidalijantys žmonės – vertinga auditorija. Menininkams jų atsiliepimai – tai nepadailinta, į profesionalų rėmus neįspr...
-
Matematika ugdo ir kūrybiškumą3
Šiemet jau 34 metus iš eilės paskutinį sausio šeštadienį į KTU atkeliaus 9–12 klasių moksleiviai iš visos Lietuvos pasitikrinti matematikos žinių – čia vyks respublikinis prof. Jono Matulionio jaunųjų ma...
-
Kaip padidinti kultūros ir meno sričių įvairovę Kauno regione?
Lietuvoje veikiančios kultūros ir meno organizacijos yra labai skirtingos, įsikūrusios tiek trijuose didžiuosiuose miestuose (Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje), tiek regioninėse savivaldybėse (likusi Lietuva). Jose galite domėtis tiek laivininkystės ist...
-
Laisvė atminti Laisvę1
Mūsų atminties laisvė – šiuos žodžius, užrašytus ant transparanto, laikomo seno, ilgaplaukio vyro rankose, pirmiausiai pamato Kipro Mašanausko roko operos „1972“ žiūrovai. Scenoje vėlus vakaras, tačiau ne naktis...
-
Kaunas – krikščioniškos kultūros sostinė6
Šiemet turime daugybę progų didžiuotis ir džiaugtis Kauno miestu – Europos, o sykiu ir Vakarų kultūros sostine, kurioje žmones vienija noras kurti gražesnę dabartį ir ateitį. Hanzos dienos Kaune – vienas gražių tokio kūrybi&sca...