Ar kelių erelius pažabotų sugrąžinta baudų balų sistema?

Lietuvos kelių policijos vadovai teigia, jog pažaboti kelių eismo pažeidėjus būtų galima grąžinus iki 2008 metų galiojusią baudų balų sistemą. Tačiau šis siūlymas nesulaukia Valstybinės eismo saugumo komisijos pritarimo.

Komisijos pirmininko pavaduotojas susisiekimo ministras Eligijus Masiulis teigė, jog baudų balų sistema - labiau subjektyvi, sudaranti didesnių prielaidų pažeidėjams bandyti „tartis“ su policijos pareigūnais.

Trečiadienį spaudos konferencijoje kalbėjęs Lietuvos kelių policijos viršininko pavaduotojas Aleksandras Samulevičius teigė, jog šiuo metu skiriamos baudos už kelių eismo pažeidimus pakankamai griežtos, tačiau vyrauja kita problema - didžiulė dalis pažeidėjų jų nemoka.

Policijos duomenimis, pernai šalies gyventojams paskirta bemaž 90 mln. litų baudų, o surinkta 52 mln. litų.

Anot A.Samulevičiaus, šią problemą būtų galima išspręsti grąžinant baudų balų sistemą. Tokį siūlymą Lietuvos kelių policija Valstybinei eismo saugumo komisijai buvo pateikusi dar praėjusių metų birželį.

Pagal iki 2008 metų galiojusią tvarką, per metus už padarytus pažeidimus surinkus 10 baudos balų būdavo atimama teisė vairuoti automobilį 12 mėnesių.

Susisiekimo ministras E.Masiulis trečiadienį teigė, jog minėtas siūlymas komisijoje buvo svarstomas, tačiau nesulaukė komisijos narių pritarimo.

„Mes šį siūlymą aptarinėjome, bet didžioji dalis komisijoje buvusių narių tai vertino skeptiškai. Dėl kelių priežasčių - balų sistema sudaro galimybę labiau vairuotojui pažeidėjui tartis su pareigūnais, nes vertinant balais atsiranda stipresnis subjektyvumo faktorius vertinant pažeidėją. Manome, kad dabar galiojanti baudų sistema yra optimali, dar labaiu jų griežtint nereiktų, o tas balų rinkimas tik papildomo administravimo reikalaujantis ir gali padidinti prielaidas korupcijai“, - sakė ministras.

E.Masiulio teigimu, nesumokamų baudų problemą buvo siūloma spręsti kitu būdu - kad nesumokėjusieji baudų automobilių savininkai negalėtų atlikti automobilių techninės apžiūros. Tačiau tokiam siūlymui, anot ministro, nepritarė teisininkai.

Kelių policijos vadovai trečiadienį teigė, jog nuo 2001 metų iki 2010 metų buvo užsibrėžtas tikslas sumažinti žuvusiųjų kelyje skaičių bent 50 procentų. Šį tikslą pavyko pasiekti.

Tačiau lyginant su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu šiemet keliuose žuvusiųjų skaičius didesnis - šiemet keliuose žuvo 207 žmonės, pernai tuo pačiu laikotarpiu - 196.

Anot Kelių policijos atstovų, šį neigiamą pokytį lemia keletas didelių avarijų šiemet, kuriose žuvo daug žmonių.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktorius Skirmantas Skrinskas trečiadienį teigė, jog daugiausia avarijų tenka kelio „Via Baltica“ atkarpai tarp Kauno ir Marijampolės – per ketverius pastaruosius metus čia kasmet įvykdavo bent po keturias avarijas, kuriose buvo arba žuvusiųjų, arba sunkiai sužeistų.

Anot S.Skrinsko, šią „Via Baltica“ atkarpą ketinama paversti automagistraliniu keliu (po dvi eismo juostas į abi puses - red.), tačiau susiduriama su sunkumais, kuomet visuomenės reikmėms reikia paimti net 380 privačių sklypų ir tai stabdo projekto įgyvendinimą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

nu ir ka

nu ir ka portretas
kokie dar balai? nu jei nemoka tai ka veikia antstoliai? o baudos ir taip jau nesveiko dydzio

uz balus

uz balus portretas
gal asilai nemokantys vairuoti labiau butu nuskausminti

Atsakymas į pirmą komentarą

Atsakymas į pirmą komentarą portretas
Tu turbūt nežinai kas per dalykas buvo tie baudos balai? Sprendžiu pagal atsakymą. Prieš komentuodamas pasigilink ir tik tada komentuok. Į temą: Manau kai kuriuos tai priverstų susimąstyti, o čia skųsis tik tie kurie pažeidinėja taisykles ir jiems balų sistema ne į naudą, o aš priešingai UŽ šią sistemą. :)
VISI KOMENTARAI 12

Galerijos

Daugiau straipsnių