Vilniaus oro uoste dirbančių taksistų savivalė - nepažabojama

Savivaldybė ir toliau beviltiškai pralaimi kovą su keleivius iš oro uosto vežiojančių taksistų savivale. Dėl to sostinės vadovai kaltę verčia Susisiekimo ministerijai ir Tarptautiniam Vilniaus oro uostui.

Vilniaus savivaldybės vadovai norėtų, kad būtų įvestas fiksuotas kelionės taksi iš oro uostą į centrą ir iš centro į oro uostą mokestis. Toks mokestis užkirstų kelią taksistų bandymams pasipelnyti ir iš keleivių lupti 5-8 kartus didesnę nei įprasta kainą už kelionę. Tačiau tam esą priešinasi Susisiekimo ministerija, kuri nesutinka pakoreguoti vieno Kelių transporto kodekso straipsnio ir leisti taksistams keleivius vežti išjungus taksometrą.

Ketvirtadienį vykusioje spaudos konferencijoje Vilniaus meras Vilius Navickas aiškino, kad savivaldybė jau tris kartus kreipėsi į Susisiekimo ministeriją, prašydama leisti nustatyti fiksuotą kelionės taksi iš oro uosto į miesto centrą kainą, tačiau atsakymas buvo neigiamas.

"Situacija jau seniai yra žinoma. Vis bandome ją pagerinti, bet į priekį nepajudame. Man visada kyla klausimas, kodėl Stokholme ar Niujorke važiuojant iš oro uosto į centrą visada yra aiški kaina, o Vilniuje šitas klausimas niekaip neišsprendžiamas. Net kyla klausimas, kam tai naudinga, gal yra kokie susitarimai. Susisiekimo ministerijai tiesiog reikia pakeisti punktą, kuris draudžia taksi važiuoti su išjungtu taksometru, nustačius fiksuotą kainą. Ir problemos neliktų. Kai kalbamės su ministerijos atstovais, jie iš pradžių lyg ir sutinka, tačiau tai nevyksta“, - teigė V.Navickas.

Meras pasakojo, kad kartą taksistas už kelionę iš oro uosto į Žvėryną iš jo taip pat paprašė 80 litų. Vilniaus vadovui nesutikus mokėti taksometro rodomos kainos, taksi vairuotojas pradėjo teisintis, kad prietaisas ko gero yra sugedęs.

Vilniaus vicemeras Romas Adomavičius dėl didelių taksi paslaugų kainų kaltino ir Tarptautinį Vilniaus oro uostą. Vicemero teigimu, oro uosto vadovybė iš taksistų lupa tokius mokesčius, kad šiems belieka tik didinti įkainius, jei nori kiek nors uždirbti.

"Tai, ką padarė oro uostas, mano galva, netelpa į jokius normalius rėmus. Už vieno automobilio parkavimą jie nori gauti tris tūkstančius litų. Tos kompanijos, kurios nori statyti savo automobilius oro uosto teritorijoje, yra priverstos didinti įkainius“, - kalbėjo R.Adomavičius.

Susisiekimo ministerija sostinės savivaldybės pretenzijas atmeta. Ministerijos valdininkų teigimu, savivaldybė pati turi pakankamai svertų kontroliuoti taksi paslaugų įkainius, nes ji taksistams išduoda licencijas, kuriose būna deklaruojama paslaugų kaina. Šios kainos privaloma laikytis visą licencijos galiojimo laikotarpį.

"Visų pirma, maksimalaus tarifo nustatymas nieko nepakeis, jei nebus tvarkos. Dabar yra laisvos konkurencijos sąlygos, taksistai patys pasitvirtina tarifus ir apie juos informuoja savivaldybę. Ji išduoda taksistams licencijas ir turi teisę tikrinti, ar jie vežioja žmones tokiomis kainomis, kokias deklaruoja.

Jeigu savivaldybė pagauna taksistą, kuris padarė pažeidimą, ji turi visas galimybes taikyti sankcijas, bausti ir atimti licenciją. Mes manome, kad tai pakankamai gera bausmė. Deja, neteko girdėti, kad savivaldybė bent vieną licenciją dėl tokių sukčiavimų būtų panaikinusi", - kalbėjo susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas.

Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyrius per 2009 metus taksi paslaugų versle nustatė daugiau kaip 200 įvairių pažeidimų. Dažniausiai pasitaikantis pažeidimas – iš klientų reikalaujama nepagrįstai didelė kelionės kaina. Dažniausiai panašūs pažeidimai buvo fiksuojami tikrinant iš oro uosto į sostinės centrą keleivius vežiojančius taksistus.

Vilniaus vadovų teigimu, šių metų statistika rodo, kad apgaudinėjami ne tik iš oro uosto vykstantys keleiviai, bet ir vėlesniu paros metu iš restoranų, kavinių, kitų pasilinksminimo vietų važiuojantys vilniečiai ir miesto svečiai.


Šiame straipsnyje: taksioro uostas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių