- Živilė Kropaitė, LRT radijo laida „60 minučių“, LRT.lt
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jei keliaujate į Vakarų Europą, rinktis kelionės autostopu tikrai neapsimoka, sako keliautojas Dainius Kinderis. Pasak jo, nuskristi ten – daug pigiau, o svečioje šalyje, bandydami stabdyti mašiną, galite turėti bėdų su vietos policija.
Prieš kelionę autostopu Lietuvoje ar į kaimynines šalis atlikite namų darbus, pataria keliautojas. „Labai svarbu išmanyti žemėlapį ir tą kelią, kuriuo keliausi“, – teigia D. Kinderis ir priduria, kad, stabdydami mašinas vieni, kelionės tikslą pasieksite kur kas greičiau.
– Pone Kinderi, dabar galima rasti tikrai nemažai interneto tinklalapių, kur už nedidelį mokestį gali nukeliauti iš taško A į tašką B. Galbūt dėl to pats keliavimas autostopu tampa mažiau populiarus?
– Keliavimo autostopu tendencija šiek tiek nyksta ne dėl tų tinklalapių.
– O kodėl?
– Dėl pigių skrydžių. Na, jei keliaujama Lietuvoje ar, pavyzdžiui, į Latviją, niekas nepakeis autostopo kaip pigesnio būdo keliauti iš vienos vietos į kitą. Bet, jei reikia nuvykti į Vakarų Europą ar kitas šalis, daug pigiau nuskristi. Galima susirasti pigų skrydį už šimtą ar du šimtus litų ir nuskristi tą pačią dieną, o kol nukeliausite ten autostopu, gali praeiti dvi ar trys dienos, ir tuos pinigus išleisite maistui.
Sakyčiau, kad autostopas turėtų išlikti ne kaip pigiausias keliavimo būdas, o kaip kai kurių žmonių gyvenimo būdas, romantiškas keliavimo būdas. Kai kuriems keliautojams tai yra atsvara globalizacijai, vartojimui ir pan. Beje, tikri keliautojai autostopu, prieš išeidami į trasą, atlieka namų darbus.
– Kokie jie?
– Labai svarbu išmanyti žemėlapį ir tą kelią, kuriuo keliausi. Dauguma patyrusių keliautojų autostopu, norėdami nukeliauti, pavyzdžiui, į Latvijos pajūrį, užuot bandę važiuoti per, tarkime, Žemaitiją, kur mašinų iš tikrųjų gali būti mažai, pasirinktų kelią Klaipėdos autostrada. Paskui iš Klaipėdos važiuotų pajūriu per Palangą į Liepają ir toliau keliautų, kur jiems reikia.
Be to, keliauti, pavyzdžiui, keturiese yra tikrai labai sudėtinga. Kai keliauji autostopu vienas, vidutinis greitis yra 55 km/h. Kai keliaujama keturiese, tas greitis gali sumažėti tikrai labai daug kartų.
– Ar visur Europoje keliauti autostopu yra legalu?
– Daugumoje Vakarų Europos šalių autostopas yra nelegalus. Na, bent jau autostradose.
Pačiam teko daug kartų patirti nepavydėtiną situaciją: esu autostrados degalinėje, į autostradą išeiti negaliu, nes stovi ženklai, kad keliauti autostopu negalima, ir policija į tai tikrai kreipia dėmesį. Kas belieka? Tik bandyti „susistabdyti“ automobilį pačioje degalinėje – eiti prie automobilių ir klausinėti, ar kas galėtų pavežti. Bet, pavyzdžiui, Italijos policija dažnai stebi ir neleidžia daryti net to. Vieną kartą man yra tekę tiesiog išeiti iš degalinės, eiti per laukus iki gretimo kaimo ir ten bandyti susirasti kelią, kur jau galima stabdyti automobilius.
Sakyčiau, kad keliautojams autostopu pagrindiniai Europos keliai yra kelionės suvaržymas. Ir būtent Rytų Europa pasižymi tuo, kad pas mus labai daug laisvių, mes nesuvaržyti. Todėl mums atrodo natūralu – einu į autostradą ir galiu stabdyti mašinas. Nors, žinoma, su mašinų srautais, greičiais viskas galbūt ir kinta. Bet Vakarų Europoje (ypač Italijoje ir Prancūzijoje) keliautojai tikrai susiduria su sunkumais.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Italija pratyboms Lietuvoje dislokuos antžemines ilgojo nuotolio oro gynybos sistemas
Italija vasarį Lietuvoje vyksiančioms pratyboms dislokuos antžemines ilgojo nuotolio oro gynybos sistemas SAMP/T, sako krašto apsaugos ministrė Dovilė Šakalienė. ...
-
Į piligriminę kelionę išvyko per 100 kariuomenės ir KAM atstovų
Į piligriminę kelionę po Romą ir Vatikaną autobusais išvyko per 100 kariuomenės ir Krašto apsaugos ministerijos (KAM) atstovų, ketvirtadienį pranešė LNK Žinios. ...
-
Ką daryti, kai kaimynai kenkia tyčia?
Namus mes pasirenkame patys, o kaimynus – tiesiog gauname ir kartais mums pasiseka, o kartais – nelabai. Nekilnojamojo turto (NT) brokeriai pastebi, kad pasitaiko piktybiškų kaimynų, kurie kenkia: apžiūrų metu triukšmauja ir kita...
-
Pristatė akciją „Radarom“ ir gautą dovaną: čia yra ne geras, čia superinis daiktas
Įmonė „NT Service“ akcijai „Radarom“ padovanojo 50 komplektų antidronų „Sky Wiper Moto“. ...
-
Kaune pagerbti ir apdovanoti „Metų švietėjai“
Kauno švietimo inovacijų centras tęsia unikalią tradiciją – renka ir apdovanoja ryškiausias metų švietimo asmenybes. Trečiadienį progresyviausiems pedagogams nusilenkta kino centre „Romuva“, jau 21-ąjį kartą vyk...
-
Perspėja: kai kuriems žmonėms skaudės galvą, gali sutrikti ir regėjimas (papildyta)
Meteorologai perspėja kai kuriuos žmones. „Daliai žmonių tai bus galvos skaudėjimo laikotarpis“, – teigė sinoptikas Gytis Valaika. ...
-
Mirė nusipelnęs karininkas
Krašto apsaugos savanorių pajėgų Didžiosios Kovos apygardos 8-oji rinktinė pranešė apie plk. ltn. Vytauto Čepuko netektį. ...
-
Kariuomenė stiprina kibernetinę gynybą: galvojama ir apie smūgius atgal
Lietuva perka ne tik sraigtasparnius, raketinę artileriją ir kitą modernią ginkluotę, bet stiprina ir kibernetinę gynybą. Kariuomenės vadas neslepia, jog kibernetinėje erdvėje kariaujama kasdien. ...
-
Kariai treniruojasi apsaugoti „LitPol Link“ jungtį
Krašto apsaugos savanorių pajėgų (KASP) kariai šią savaitę Alytaus apylinkėse treniruojasi vykdyti taikos meto užduotis, susijusias su Lietuvos elektros jungties su Lenkija „LitPol Link“ apsauga. ...
-
Atgimimo aikštės klausimas – teisinėse pinklėse: ši unikali situacija neturi būti unikali ateityje
Klaipėdos savivaldybė praėjusią savaitę pranešė, kad Atgimimo aikštėje buvo pradėti inžinerinių tinklų apsaugojimo darbai, tačiau vis dar laukiama galutinių sprendimų, kaip užtikrinti, kad aikštė būtų tinkamai iš...