- LNK inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Profesinė sąjunga sako, kad nuo sausio 1 d. „Bolt“ pavežėjų gretas gali praretinti nauja kompanijos tvarka. Apie tai LNK žurnalistas kalbėjosi su Lietuvos pavežėjų Profesinės Sąjungos pirmininko pavaduotoju Artūru Jomantu.
– Visų pirma, papasakokite, kas keičiasi nuo sausio? Kodėl gali sumažėti vairuotojų?
– Vairuotojų gali sumažėti dėl kelių priežasčių. Viena iš pagrindinių – padidėję mokesčiai, pavyzdžiui, draudimo mokestis. Tai vienas didžiausių veiksnių.
– Ar draudimą mokate „Boltui“?
– Ne, ne „Boltui“, mokama draudimo bendrovei. Jis yra didelis.
– Pateikite pavyzdį. Koks didelis?
– Na, sakykime, jei paprastas civilinis draudimas kainuoja 100 eurų, tai pavežėjų draudimas metams kainuoja apie 600 šimtus eurų ar daugiau, priklausomai nuo sąlygų.
– Ar draudžiami automobiliai ar civilinė atsakomybė?
– Draudžiamas pats automobilis, taip pat draudžiasi vairuotojas, kaip vykdantis pavėžėjimo veiklą. Dabartinė draudimo forma yra tragiška ir dėl jos daug vairuotojų, kurie dirba mažiau nei 20 val. per savaitę, yra išstumiami iš rinkos. Jie faktiškai dirba kaip pavežėjai, pasirinkdami savo darbo laiką laisvai, kaip laisvieji vairuotojai. Ir yra pavežėjai, kuriems tai yra pagrindinė veikla, jie dirba 60 val. per savaitę, tai yra po 12 val. per dieną. Tai visiškai skirtingos situacijos. Ir, greičiausiai, tie, kurie dirba ne visą darbo laiką, išeis iš rinkos. Draudimo suma yra milžiniška ir sumokėti už jį yra labai sudėtinga.
– Ar žinojote apie šiuos pokyčius prieš juos įvedant?
– Taip, mes dalyvavome rengiant kodekso pakeitimus. Dalyvavome gana aktyviai. Tačiau draudimo forma, kokia dabar egzistuoja, nebuvo svarstoma. Kad draudimas privalomas, tai nesukėlė klausimų, bet kokia suma ir kokia forma – visa tai atsirado vėliau ir apie tai nebuvo diskutuojama.
– Ar žinote, kokį procentą vairuotojų, per profesinę sąjungą, sudaro tie, kurie dirba pavežėjais tarp kitų darbų, ir kiek jų tai yra nuolatinis darbas, tarkime, 60 val. per savaitę? Apie kokius skaičius kalbame?
– Paskutinių statistikos duomenų neturiu, bet jeigu žiūrėtume prieš metus, apie 60 proc. vairuotojų dirbo ne daugiau nei 20 val. per savaitę. Tai yra labai didelė dalis. Turint galvoje, kad vairuotojų yra apie 10 tūkst., tai yra reikšmingas skaičius.
Visas LNK reportažas – vaizdo įraše:
– O kita dalis dirba nuolat, ar ne?
– Taip, kita dalis dirba nuolat ir jie gali mokėti šį draudimą, todėl jiems didesnių problemų neturėtų kilti, nes jie ir taip moka draudimą. Klausimas yra, kokios sumos. Kad jos kyla, tai akivaizdu. Bet, keista, kad pačios pavėžėjimo paslaugos įkainiai nekyla.
– Portalas „Delfi“ rašė, kad 20 vairuotojų susibūrė ir kreipsis į teismą dėl normalių darbo sutarčių. Tai nebūtų pirmas kartas. Kai mes prilyginame juos taksistams, jie norėtų ir atitinkamų teisių. Ar žinote daugiau apie tai?
– Teko girdėti apie tokią iniciatyvą ir mane labai džiugina, kad vairuotojai imasi veiksmų, o ne tik pasyviai laukia. Jie imasi iniciatyvos ir stengiasi spręsti šią problemą.
– Ar yra šansų laimėti teismą? Ar jie gali kažko pasiekti? Nes buvo bandyta daryti kažką panašaus prieš penkerius ar daugiau metų, kai Europoje taksi firmos ėmėsi protestų, net degindavo padangas, kai suprato, kokia konkurencija atėjo.
– Negaliu tiksliai spręsti, ar jie gali laimėti, nes nežinau, kokiais argumentais jie remsis. Mano nuomone, būtų labai naudinga gauti ekspertų išvadas Lietuvoje, pavyzdžiui, Darbo ginčų komisijos nuomonę apie esamą situaciją, advokatų ir teisininkų išvadas apie šią padėtį, nes čia jau teisininkų sritis. Tai, kad tie santykiai nėra normalūs, man tai akivaizdu, ir profesinės sąjungos nariai tai taip pat patvirtina. Aš neabejoju, kad juos galima sureguliuoti, reikia tik tam pasiryžimo.
Vairuotojų gali sumažėti dėl kelių priežasčių.
– Kas važinėja „Boltu“ ar kviečiasi taksi, mato, kad daug vairuotojų yra ne lietuviai, o atvykę iš Centrinės Azijos ar kitų šalių. Diskusijos apie darbo santykius, mokėjimus ir draudimus dažnai atrodo jiems nesvarbios, nes, sakoma, kad jie vis tiek mokesčių nemoka. Ar tai tiesa? Mes bandėme tą tikrinti ir nepanašu, kad būtų kažkokia mokesčių nemokėjimo problema. Kaip jūs vertinate situaciją?
– Aš manau, kad mokesčių nemokėjimo problema yra didelė. Žiūrint iš pavežėjo pusės, didelė dalis užsieniečių, atvykusių čia, apeina įstatymus, pasinaudodami spragomis. Kaip ir legalu, bet yra. Mokesčių inspekcija ir migracijos tarnyba imasi reikšmingų žingsnių ir greitai bus matomi rezultatai, kad ši situacija būtų suvaldyta.
– Mokesčių nemokėjimo problema?
– Taip, mokesčių nemokėjimas. Mokesčių inspekcija jau ėmėsi iniciatyvų riboti veiklą, išduoti darbo leidimus ir panašiai, jei pajamos nėra deklaruotos. Bet iškyla klausimas – kaip jie čia pateko? Ar tai studentai, kurie prisiduria prie savo pajamų? Tada būtų viskas gerai. Bet jie yra išstumiami, nes studentui sumokėti 600 ar 800 eurų draudimą – jam pusę metų reikėtų važinėti, kad draudimą padengtų.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„Achemos“ profsąjunga vėl bandys derėtis dėl didesnių atlyginimų2
„Achemos grupės“ valdomos Jonavos azoto trąšų gamyklos „Achema“ darbuotojams 2022 metais nepavykus su darbdaviu pasirašyti dvejų metų kolektyvinės sutarties bei dėl to trumpai streikavus, įmonės darbuotojai inicij...
-
I. Trinkūnaitė: žala padaryta ne tik „Foxpay“, bet ir „iSun Lithuania“ kompetencijų centrui1
Praeitą savaitę Lietuvos bankui (LB) pranešus apie įmonei „Foxpay“ panaikinamą licenciją, šios įmonės savininkė Ieva Trinkūnaitė teigia, kad toks sprendimas padarė nepataisomą žalą ne tik minėtai finansinių technologij...
-
G. Nausėda paskyrė D. Vedricką antrajai VPT vadovo kadencijai
Prezidentas Gitanas Nausėda Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT) direktoriaus Darių Vedricką paskyrė dar vienai penkerių metų kadencijai. ...
-
Triušių parodoje Kaune – daugiau kaip 200 pūkuotų ilgaausių1
Ateinantį savaitgalį, lapkričio 30–gruodžio 1 d., kauniečiai ir miesto svečiai galės pasigrožėti įvairiausių veislių triušiais, sužinoti naudingų dalykų apie jų auginimą ir dalyvauti kitokiose veiklose. Visa tai vyks prekybos mies...
-
Juodojo penktadienio išpardavimas: už visų laikų mažiausią kainą įsigykite originalų „Windows 11 Pro“!
Juodojo penktadienio pasiūlymai ateina ir praeina ir rasti tokį, kuris tikrai išsiskirtų, sunku. Vieni tokių yra šių metų „Microsoft Office“ ir „Windows“ pasiūlymai iš „Godeal24“ Juodojo penktadie...
-
10 metų minintis mentorystės tinklas jau padėjo daugiau nei 1000 jaunų verslų1
Šiemet 10 metų jubiliejų minintis Inovacijų agentūros verslo mentorystės tinklas jau sujungė virš 150 mentorių ir daugiau kaip 1000 verslininkų. Nemokami patarimai finansų, teisės, el. komercijos, rinkodaros ir kitais klausimais &scaron...
-
Teisme – 7 mln. eurų „Icor“ ieškinys Vyriausybės ginčo su „Veolia“ advokatams
Teismas toliau iš esmės nagrinės koncerno „Icor“ ieškinį, kuriuo jis iš buvusio Energetikos ministerijos kanclerio ir jos samdytų trijų advokatų reikalauja atlyginti beveik 7,3 mln. eurų vertės reputacinę žalą ir nuo...
-
Sveikatos įstaigas piktina Ligonių kasų nenoras apmokėti visų brangių tyrimų paslaugas5
Ligonių kasų noras pakeisti brangių tyrimų ir procedūrų apmokėjimą pakenks ir gydymo įstaigoms, ir gyventojams, sako sveikatos priežiūros įstaigų atstovai. ...
-
Gebėjimas pasakyti „ne“: kokios apčiuopiamos naudos gaunate?1
Ar žinojote, kad kuo stipresnę kaltę jaučiate atsisakydami kam nors padėti, nors tuo metu iš tiesų negalite ar nespėjate, tuo stipriau esate emociškai priklausomi nuo kitų žmonių? Profesionali supervizorė Nomeda Jerochova įvardij...
-
Kariuomenei seifus teikusi rusiška įmonė „Eurosafe LT“ pripažinta nepatikima2
Lietuvos kariuomenei ir kitoms valstybės institucijoms seifus teikusi bendrovė „Eurosafe LT“ pripažinta nepatikima, jos įranga turės būti keičiama, antradienį pranešė tiriamosios žurnalistikos centras „Siena“. ...