Ar yra vilčių rasti gyvus pilotus?

Lietuvą sudrebinusi lakūnų dingimo istorija ėmė artėti prie atomazgos. Vakar pavakare karinių jūrų pajėgų priešmininis laivas "Kuršis" jūros dugne aptiko ieškomą lėktuvą. Lėktuvas yra 63 jūrmylės nuo kranto, orientuojantis sausumoje tai yra vieta tarp Palangos ir Liepojos.


 

Lietuvą sudrebinusi lakūnų dingimo istorija ėmė artėti prie atomazgos. Vakar pavakare karinių jūrų pajėgų priešmininis laivas "Kuršis" jūros dugne aptiko ieškomą lėktuvą. Lėktuvas yra 63 jūrmylės nuo kranto, orientuojantis sausumoje tai yra vieta tarp Palangos ir Liepojos.

Rado 124 metrų gylyje

Lėktuvo radimo vieta yra artima gegužės 17 d. pateiktai Švedijos oro stebėjimo radarų lokalizacijai.

Vakar prie paieškos darbų prisijungusi "Kuršio" įgula lėktuvą aptiko už 700 metrų nuo tos pozicijos.

Iki tol lėktuvo ir jo įgulos ieškota jūros paviršiuje.

Lėktuvas aptiktas nuleidus į dugną povandeninį robotą. Apžiūrėjus orlaivį iš išorės vaizdo kamera, jo viduje žmonių nepamatyta.

Kol kas apie lėktuvo būklę informacijos neturima. Galbūt apie tai bus įmanoma kai ką daugiau sužinoti išanalizavus visą filmuotą vaizdo medžiagą. Aišku tik tai, kad "An-2" yra 124 metrų gylyje.

Rastą lėktuvą apžiūrėjus povandeninio roboto vaizdo kamera, buvo nustatyta, kad lėktuvo borto numeris sutampa su ieškomo orlaivio borto numeriu.

Teigiama, kad lakūnų artimieji apie rastą lėktuvą buvo iš karto informuoti.

Kokia yra lėktuvo būklė, tikimasi pranešti jau šiandien, išanalizavus įrašą. Teigiama, kad žmonių vaizdo kamera neužfiksavo. Ar tai reiškia, kad dviejų klaipėdiečių, skridusių lėktuvu, tikrai nėra jo kabinoje, vakar vakare kategoriškai neatsakyta.

Gelbėtojai liko jūroje

Lėktuvo įgulos paieškos operacija buvo tęsiama. Laivai "Šakiai" ir "Kuršis" per naktį liko jūroje.

Šiandien planuota pasitelkti karinių oro pajėgų lėktuvą L-410.

Be to, į paiešką žada įsitraukti JAV lėktuvas "Hercules", kuris yra atvykęs dalyvauti karinėse pratybose.

Paieškos operacijoje antradienį dalyvavo ir valstybės sienos apsaugos tarnybos sraigtasparnis. Jis darbą virš jūros baigė 15.35 val.

Vakar vakare jokių įgulos pėdsakų aptikti dar nepavyko.

"Dėl žmonių likimo neturiu jokių versijų ir nenoriu spekuliuoti jokiomis idėjomis. Negaliu nei patvirtinti, nei paneigti, ar yra vilčių rasti žmones gyvus. Ieškome visko, ką galima rasti susijusio su lėktuvu ir jo įgula. Galiu pasakyti tik tiek, kad paieškos operacija bus tęsiama ir trečiadienį. Tikėsimės kažkokių apčiuopiamų rezultatų, – vakar vakare kalbėjo Lietuvos karinių jūrų pajėgų atstovas civilių ir karių bendradarbiavimui kapitonas leitenantas Antanas Brencius. – 124 metrai yra labai didelis gylis, pernelyg didelis narams panerti. Jeigu bus bandoma nerti ar iškelti lėktuvą, akivaizdu, bus pasitelkiama speciali technika."

Apie technikos pasitelkimo galimybes ir terminus kalbėti buvo pernelyg anksti.

Dingo labai mįslingai

Iš Švedijos miesto Geteborgo į Klaipėdą skridęs lėktuvas "An-2", priklausantis įmonei "Klaipėdos avialinijos", virš Baltijos jūros dingo šeštadienį, gegužės 16-ąją. Jį pilotavo itin patyrę oreiviai Adolfas Mačiulis ir Alvydas Selmistraitis. Lakūnų skraidymo praktika siekia keliolika tūkstančių valandų.

Ryšys su "An-2" įgula prarastas, kai lėktuvas buvo už maždaug 97 jūrmylių – beveik 180 km nuo Palangos.

Pasak Lietuvos skrydžių valdymo centro atstovo Edmundo Ganusausko, paskutinį kartą su Palangos dispečeriais pilotai susisiekė šeštadienį, gegužės 16-ąją 16.16 val., kai dar nebuvo įskridę į šalies erdvę, ir radaruose jų lėktuvo nebuvo matyti.

Dispečeriai jo taip ir nebepamatė.

"Jie pranešė, kad skrenda 4 tūkst. pėdų aukštyje, įskrenda į Lietuvos skrydžių informacijos rajoną ir kad planuoja nusileisti Klaipėdos oro uoste 17.20 val. Dispečeris pasakė, koks aerodrome slėgis, jie pakartojo tuos skaičius. O maždaug po 20 min. skrydžių vadovas vėl į juos kreipėsi, norėdamas pasitikslinti, bet jie nebeatsiliepė", – teigė E.Ganusauskas.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių