Vakarų Baltijos laivų statykla sėkmingai įgyvendino dar vieną laivų statybos projektą

  • Teksto dydis:

„Vakarų Baltijos laivų statykla“ (VBLS) baigė statyti ir dalinai įrengė mokslinių tyrimų laivą, kurį užsakė Farerų salose veikianti įmonė. Plaukiojančio doko pagalba jis nuleistas į vandenį. Per pastarąjį dešimtmetį tai – jau antras mokslinių tyrimų laivas, kurį pastatė VBLS.

Laivo nuleidimo į vandenį (angl. vessel launching) ceremonijoje dalyvavo ne tik statytojų, bet ir užsakovo – įmonės „MEST Shipyard“, ir laivo savininkų – Farerų salų jūrinių tyrimų instituto (angl. The Faroe Marine Research Institute) atstovai. Visi džiaugėsi sėkmingu bendradarbiavimu, sklandžiai vykusiais darbais, kartu pasiektu rezultatu – pastatytu mokslinių tyrimų laivu, kuris padės tirti vandenynus, išsaugoti turimas žuvų atsargas ateities kartoms.

„Šiandien – ypatingas įvykis, šio gražaus laivo nuleidimo į vandenį ceremonija. Laivų statyba – komandinis darbas. Dėkoju visiems, dirbusiems su šiuo projektu. Taip pat įmonei „MEST Shipyard“ ir Farerų salų jūrinių tyrimų institutui, be kurių šis mokslinių tyrimų laivas nebūtų statomas Klaipėdoje. Ačiū už pasitikėjimą, šį projektą įgyvendinome visi kartu“, – ceremoniją pradėjo VBLS direktorius Vitalij Frolov.

Įmonės „MEST Shipyard“ generalinis direktorius Mouritz Mohr ir Farerų salų jūrinių tyrimų instituto vadovas Eilif Gaard dėkojo VBLS už puikiai atliktą sudėtingą darbą ir sklandų bendradarbiavimą bei pabrėžė, kad mokslinių tyrimų laivas atrodo fantastiškai ir yra aukštos kokybės.

„Farerų salos yra labai priklausomos nuo žuvininkystės, todėl svarbu žuvų atsargas išsaugoti ateities kartoms. Mokslinių tyrimų laivas būtent tai ir padės užtikrinti. Kad Farerų salų bendruomenei šis projektas ypatingai svarbus, rodo tai, jog kiekvienas gyventojas: tiek politikai, tiek pramonės atstovai, tiek paprasti žmonės – seka jo eigą ir laukia, kada bus pastatytas naujasis laivas“, – akcentavo M.Mohr.

Farerų salos yra labai priklausomos nuo žuvininkystės, todėl svarbu žuvų atsargas išsaugoti ateities kartoms.

E.Gaard pažymėjo, kad žvejyba – pagrindinis Farerų salų, kurios yra tarp Atlanto vandenyno ir Norvegijos jūros, verslas, o žuvų produktai sudaro didžiąją dalį eksporto, dėl to būtina nuolat stebėti vandenis, sekti ir rūpintis jų ištekliais.

Vakarų laivų gamyklos nuotr.

„Mokslinių tyrimų laivo pagalba rinksime informaciją apie situaciją vandenyse, teiksime informaciją Farerų salų gyventojams bei patarimus valdžios atstovams, kaip išsaugoti žuvų resursus, kitą gyvybę. Šis mokslinių tyrimų laivas taip pat dalyvaus tarptautiniuose tyrimuose. Farerų salų žuvininkystės ministerijos ir mūsų instituto vardu dėkoju VBLS už puikiai atliktą darbą. Džiaugiamės, didžiuojamės ir lauksime jūsų Farerų salose, kai laivas bus baigtas įrengti ir išbandytas, – pakvietė E.Gaard.

VBLS sutartį su įmone „MEST Shipyard“ dėl mokslinių tyrimų laivo, kurio ilgis – 54 metrai, plotis – 13,6 metro, o svoris su visa įranga sieks 1500 tonų, statybos ir dalinio įrengimo pasirašė praėjusių metų vasarį. Visi darbai truko metus ir penkis mėnesius: šešis mėnesius dokumentacijos – rengimas ir 11 mėnesių – statybos darbai.

Farerų vyriausybės užsakymu statomas laivas skirtas žuvininkystės bei vandenų tyrimo darbams. Jam keliami ypač aukšti triukšmo lygio (angl. Silent-R) reikalavimai. Pastarųjų išpildymui buvo skirtas ypač didelis dėmesys – visi laivo įrengimai sumontuoti ant antivibracinių padų, o mašinų skyriuje įrengta garso izoliacija. Klaipėdoje pastatytas laivas atitinka C ledo klasės kriterijus.

Farerų vyriausybės užsakymu statomas laivas skirtas žuvininkystės bei vandenų tyrimo darbams.

Mokslinių tyrimų laivų statybos rinka nėra didelė, tad tai – jau antras tokio tipo laivas per pastarąjį dešimtmetį pastatytas VBLS-e. Prieš penkerius metus baigtas ir Klaipėdos universitetui perduotas laivas „Mintis“, pasižymintis daugiafunkcėmis jūrinių tyrimų galimybėmis.

AB „Vakarų laivų gamykla“ (VLG) įmonių grupė, kuriai priklauso VBLS, generalinis direktorius Arnoldas Šileika pabrėžė, kad laivų statyba išlieka bendrovės prioritetine sritimi, o, norint išlikti konkurencingiems, būtina įveikti nemažus šiuolaikinius ir ateities globalios laivų statybos rinkos iššūkius.

„Mūsų tikslas – būti ateities laivų statytojais. Norėdami išlaikyti stiprias pozicijas rinkoje, privalome nuolat diegti inovacijas, gilinti žinias, stiprinti kompetencijas ir gebėjimus, didinti profesionalumą ir meistriškumą, stebėti, kur eina pasaulis. Kryptis yra aiški – autonominiai, aplinkai draugiški, mažai energijos naudojantys laivai, pastatyti per trumpiausią laiką ir mažiausiais kaštais“, – akcentavo A.Šileika.

Papildoma informacija:

„Vakarų Baltijos laivų statykla“ – viena iš 20 dukterinių AB „Vakarų laivų gamykla“ grupės įmonių, kurios kontrolinį akcijų paketą valdo Estijos koncernas „BLRT Grupp“. Lietuvoje veikiančiose koncerno įmonėse dirba apie 2000 žmonių, o visame koncerne – apie 4000 žmonių.

„MEST Shipyard“ veiklos pradžia siekia dar 1898-uosius metus. Tai gilias tradicijas puoselėjanti ir didelę patirtį turinti bendrovė, perduodanti žinias ir vertybes iš kartos į kartą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Klaipėdietis.

Klaipėdietis. portretas
Vakarų Baltijos laivų statykla tai įmonė turinti du tūkstančius darbo vietų, kurianti didelę pridėtinę vertę. Nesuprantu kvailų komentarų.

...

... portretas
Beveik 'Titanikas'. :|

pastips silkes

pastips  silkes   portretas
isvyde tokia pabaisa jurose
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

  • Jūrinis erelis – vienas įspūdingiausių plėšriųjų paukščių
    Jūrinis erelis – vienas įspūdingiausių plėšriųjų paukščių

    Jūrinis erelis (Haliaeetus albicilla) yra vienas didžiausių Eurazijos vidutinių ir šiaurinių platumų dieninių plėšriųjų paukščių. Kūno ilgis – 69–92 cm, patinų kūno masė – apie 4 100 g, patelių – 5 ...

  • Nukentėjusiems nuo gaisro Klaipėdos daugiabutyje – savivaldybės parama
    Nukentėjusiems nuo gaisro Klaipėdos daugiabutyje – savivaldybės parama

    Gyventojus, nukentėjusius nuo vasarą Klaipėdoje kilusio daugiabučio namo gaisro, pasiekė savivaldybės kompensacijos už prarastą turtą, dar papildomai skirta lėšų namo stogo ir teritorijos sutvarkymui. ...

  • Audra siaubė ir Klaipėdos kapines
    Audra siaubė ir Klaipėdos kapines

    Visų Šventųjų ir Vėlinių savaitgalis buvo nemenkas išbandymas Klaipėdos kapinių lankytojams. Dvi dienas siautusi audra taršė kapų papuošimus – gėlių ir apverstų žvakių buvo pilni takai, tačiau didesnių nuostoli...

  • Lapų krytis: kova su vėjo malūnais
    Lapų krytis: kova su vėjo malūnais

    Skveruose, parkuose, pėstiesiems skirtuose takuose apstu prikritusių rudeninių lapų. Gyventojai skundžiasi, kad nors kai kur lapai ir sugrėbti bei sudėti į maišus, ilgą laiką nebuvo išvežami. ...

  • Paplūdimiai – lyg podukros vietoje?
    Paplūdimiai – lyg podukros vietoje?

    Šią vasarą kiekvieną dieną Klaipėdos paplūdimiuose – tiek Smiltynėje, tiek Melnragėje ir Giruliuose – apsilankydavo dešimtys tūkstančių poilsiautojų. Ir nors uostamiesčio pliažus kasmet bandoma priartinti prie europini...

  • Į Klaipėdos gatves atklydo briedis
    Į Klaipėdos gatves atklydo briedis

    Rudeninis gamtos šauksmas vėl atvijo miškų galiūną briedį į Klaipėdą. Antradienį ryte suaugęs gyvūnas blaškosi ties judriomis Minijos ir Nemuno gatvėmis. ...

    3
  • Mokyklos gatvės tiltu – 50 km/val. greičiu
    Mokyklos gatvės tiltu – 50 km/val. greičiu

    Vairuotojai turėtų būti atidesni važiuodami Mokyklos gatvės tiltu. Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo 50 km/val. maksimalus leistinas greitis šiame ruože. ...

  • Po Melnragėje užfiksuoto vaizdo – emocijų audra: liejosi ir pajuoka, ir pyktis
    Po Melnragėje užfiksuoto vaizdo – emocijų audra: liejosi ir pajuoka, ir pyktis

    Audringą savaitgalį nemažai uostamiesčio stichijos mėgėjų patraukė prie jūros, norėdami pasigėrėti didžiulėmis bangomis ir vėjo išdaigomis pajūryje. Vienas telefonu užfiksuotas vaizdas socialiniuose tinkluose sukėlė tikrą komentatori...

    16
  • Klaipėdoje siaučia stiprus vėjas
    Klaipėdoje siaučia stiprus vėjas

    Lapkričio 1-ąją, Visų Šventųjų dieną, Klaipėdoje stiprus vėjas plėšo lapus, keltai iš Senosios perkėlos neplaukia, tačiau norintys patekti į Smiltynę keliami Naujojoje perkėloje. ...

  • Iš policijos vado – į valdininko kėdę
    Iš policijos vado – į valdininko kėdę

    Paskutiniąją spalio dieną Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato pareigūnai atsisveikino su komisariato vadu Alfonsu Motuzu. Po 11 metų tarnybos vadovaujant Klaipėdos apskrities policijai jis tapo Vidaus reikalų sistemos pensininku ir t...

    2
Daugiau straipsnių