- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kol Uosto direkcija buvo valstybės įmonė, jai buvo uždėta pareiga mokėti nemažai kompensacijų, kurios tapo nelogiškos ją akcionavus.
Darė žalą žvejams
Iškilo klausimų, ar Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija toliau turėtų tęsti per daugelį metų suformuotą praktiką, kai ji įvairiems subjektams moka.
Viena iš tokių sričių buvo kompensacijų mokėjimas žvejams už nuostolius, kurie patiriami netekus žvejybos galimybių.
Uosto direkcija buvo įpareigota iš uosto įplaukos kanalo, valant jį, išsiurbtą smėlį pilti į jūros priekrantę. Taip turėjo būti papildomi paplūdimiai.
Darydama gerą darbą paplūdimiams, Uosto direkcija smėlio pylimo veiksmu darė žalą žvejams. Išpylus smėlį būdavo užpilami žuvų maitinimosi rajonai, žuvys kuriam laikui pasitraukdavo. Kol vykdavo smėlio pylimas į priekrantės zoną, žvejai negalėdavo naudotis jiems valstybės skirtais žvejybos barais, turėdavo nuimti pastatytus tinklus.
Darydama gerą darbą paplūdimiams, Uosto direkcija smėlio pylimo veiksmu darė žalą žvejams.
Nesekė europiečių pavyzdžiu
Pradžioje, kai buvo pradėtas vykdyti smėlio pylimas į priekrantės zoną, žvejams kompensacijų niekas nemokėjo. Vėliau nuolat keldami klausimą Žemės ūkio ministerijoje, Vyriausybėje, žvejai išsikovojo, kad tokios kompensacijos būtų mokamos.
Valdžia priėmė lengviausią sprendimą, kad kompensacijas turi mokėti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, nes į paplūdimius pilamas iš jos akvatorijos iškastas smėlis.
Toks sprendimas nebuvo teisingas. Uosto direkcija iškastą smėlį galėjo į paplūdimius ir nepilti. Ji galėjo išpilti jį į atvirą jūrą, kur nėra žvejybos plotų. Dar geriau būtų buvę, jei iš uosto būtų jį pumpavę kur nors į sausumą ir naudoję jį statyboms. Taip daro nemažai Europos uostų.
Klaipėdos uosto grunto tvarkymo nuostata buvo ir išlieka tokia – švarų išsiurbtą smėlį, daugiausia iš uosto vartų ir išorės akvatorijos, pilti į priekrantę paplūdimiams papildyti. O gilinant uostą iškastą gruntą, įskaitant ir moreninį molį, išplukdyti į sąvartos rajonus atviroje jūroje už 20–30 km nuo Klaipėdos uosto vartų.
Buvo ir dar viena grunto tvarkymo technologija – ypač stipriai užterštą gruntą iš laivų remonto dokų į jūrą nevežti, o tvarkyti Klaipėdoje ir supilti į specialius maišus.
Keis kompensavimo tvarką
Už tą smėlį, kuris būdavo pilamas į priekrantę, Uosto direkcija per dešimtmečius žvejams sumokėjo tūkstantines kompensacijas. Teigiama, kad dalis žvejų džiaugėsi tokia tvarka, nes pinigai buvo garantuoti. Vis labiau nykstant žuvims, pavyzdžiui, menkėms, kai žvejybos laimikiai nuolat mažėjo, kompensacijos už užpilamus plotus daliai žvejų tapo tarsi išsigelbėjimu.
Šiais metais po Uosto direkcijos akcionavimo iškilo klausimas, kodėl Uosto direkcija, tapusi pelno siekiančia bendrove, ir toliau turi kompensuoti žvejams.
Šis klausimas gegužės pradžioje svarstytas Vyriausybės tarpinstituciniame pasitarime. Kol kas nenuspręsta, kas toliau mokės kompensacijas žvejams už smėliu užpilamus žvejybos plotus. Tam, kad tokia kompensavimo tvarka iš Uosto direkcijos būtų perduota kažkam kitam, būtina keisti Žuvininkystės įstatymo vieną iš straipsnių.
Kad Uosto direkcijai uždėta kompensavimo žvejams prievolė būtų nuimta, labiausiai yra suinteresuota Susisiekimo ministerija. Ji jau pateikė Žemės ūkio ministerijai pasiūlymą, kaip reikėtų keisti Žuvininkystės įstatymą, kad prievolė mokėti kompensacijas žvejams būtų nuimta nuo Uosto direkcijos. Kol šis klausimas bus teisiškai sprendžiamas, pasiektas susitarimas, kad Uosto direkcija dar mokės kompensacijas žvejams.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje – I. Kanto dienos
Uostamiesčio savivaldybės Imanuelio Kanto viešoji biblioteka pakvies klaipėdiečius į visą savaitę truksiantį filosofinės minties festivalį „Kanto dienos Klaipėdoje“. ...
-
Klaipėdietę sukrėtė pamatytas vaizdas: šiandieną – į mašiną, o kitą kartą, neduok Dieve, – į vaiką3
Žvejybos uosto rajono gyventoja liko sukrėsta, kai išvydo sušaudytą savo automobilį. ...
-
Rūkoriai draudimų nepaiso11
Uostamiestyje daugėja daugiabučių, kuriuose draudžiama rūkyti, tačiau šį draudimą dalis miestiečių tiesiog ignoruoja. Dažniausiai už tokį pažeidimą nuobaudas gauna asmenys, kuriuos užfiksavo pranešėjai ir pateikė kaltę pagrind...
-
Klaipėdoje baigtas tvarkyti Neringos skveras2
Klaipėdoje užbaigti Neringos skvero atnaujinimo bei pėsčiųjų ir dviračių tako, jungiančio Šilutės plentą ir Taikos prospektą, statybos darbai. ...
-
Klaipėda šildymo sezono pradžios dar neskelbia20
Klaipėdos savivaldybė informuoja dėl sezono pradžios sprendimo dar nepriėmusi. ...
-
Penkis dešimtmečius pedagoge dirbanti E. Burbienė: didžiausiais iššūkis – būti vaiko vedliu
„Kiekvieną vakarą prieš užmiegant mintyse pasikalbu su mokiniu, kuris išgyvena nesėkmę“, – sakė beveik penkis dešimtmečius pedagoge dirbanti Elena Burbienė. Per ilgą savo profesinį kelią E. Burbienė tapo daugy...
-
Bus rekonstruojamas Naujojo turgaus paviljonas
UAB „Naujasis turgus“ tęsia turgavietės Taikos pr. 80 atnaujinimą ir šį rudenį pradės žemės ūkio produktų paviljono rekonstrukciją. Todėl nuo spalio 7 dienos į šį paviljoną bus galima patekti tik pro įėjimą iš...
-
Rudeninė moliūgų karalystės pasaka1
Ūkininkas Paulius Preibys šalia Palangos kelio ne pirmus metus kuria pasakišką erdvę, kurioje karaliauja moliūgai. Šiemet vyras buvo užsėjęs virš dviejų hektarų moliūgų, tad jų užderėjo sunkiai suskaičiuojamas kiekis....
-
Apie žodžio grožį ir jėgą
Paskutinį spalio penktadienį Klaipėdos universitete pirmą kartą bus rengiamas studentų meninio skaitymo konkursas. Tuo siekiama populiarinti meninio skaitymo žanrą, ugdyti studentų iniciatyvumą, saviraišką interpretuojant grožinį tekstą, p...
-
Klaipėdos daugiabučių kiemuose – dar daugiau parkavimo vietų6
Uostamiesčio daugiabučių namų kiemuose tęsiami naujų parkavimo vietų įrengimo darbai. Skaičiuojama, kad įgyvendinus visus projektus, šiemet klaipėdiečiams bus pasiūlyta per 1,4 tūkst. parkavimo vietų. ...