- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Valdant Šventosios uostą kopijuojamas Klaipėdos uosto valdymo modelis.
Valstybės turtas uoste
Seime rengiamasi tvirtinti Šventosios uosto įstatymo pataisas, kurios panašios į Klaipėdos uoste taikomą modelį.
Skirtumas tik tas, kad Klaipėdoje uosto žemę, akvatoriją ir uosto infrastruktūrą, kuri yra Lietuvos valstybės turtas, valdo Susisiekimo ministerijos įsteigta Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.
Šventojoje uostą valdys Šventosios uosto direkcija, kurios steigėja bus Palangos miesto savivaldybės taryba, o ją kontroliuos Palangos miesto savivaldybės administracija.
Visus su Šventosios uosto žemės nuoma susijusius dokumentus tvirtins ne Palangos savivaldybė, o pati Vyriausybė. Taip siekiama, kad uosto žemė neatsidurtų kokio nors privataus gudruolio rankose.
Šventosios uosto žemė, akvatorija ir uosto infrastruktūra išliks išskirtinai Lietuvos valstybės turtas.
Tik jis bus perduodamas valdyti, naudoti ir disponuoti Palangos miesto savivaldybės įsteigtai Uosto direkcijai.
Seimo Kanceliarijos teisės departamentas iškėlė abejonių dėl Šventosios uosto direkcijos, kurią steigtų Palangos savivaldybė, nes jos valstybė negali kontroliuoti.
Funkcijos ir panašios, ir skiriasi
Kaip ir Klaipėdos uoste, Šventosios uosto žemė, akvatorija ar uosto infrastruktūra nebus privatizuojama.
Taip pat šiuo turtu negalės būti užtikrinamas trečiųjų asmenų prievolių vykdymas.
Uoste bus galima vykdyti tik tokią veiklą, kuri atitinka uostų veiklos modelį. Tai reikštų, kad nei bandelių kepyklos, nei alaus daryklos uoste nebūtų.
Skirsis uosto direkcijos funkcijos. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija neorganizuoja uosto akvatorijoje žmonių ir laivų gelbėjimo darbų. Tą daro Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras.
Šventosios uosto direkcijai uosto akvatorijoje numatyta žmonių ir laivų gelbėjimo funkcija.
Kaip ir Klaipėdos uosto valdymo atveju, Šventosios uosto direkcija koordinuos uosto žemės naudotojų vykdomą uosto teritorijos apsaugą, užtikrins saugią laivybą uoste, nuomos uosto žemę ir perduos ją laikinai neatlygintinai naudotis, rinks atlyginimą už uosto paslaugas, rengs uosto plėtros krypčių projektus, organizuos jų įgyvendinimą, mokslinių tyrimų darbus, reklamuos uostą, įgyvendins uosto apsaugos nuo taršos prevencijos priemones ir organizuos taršos padarinių likvidavimą, stebės ir išlaikys projektinius gylius uosto akvatorijoje, prie krantinių ir pirsų, statys, remontuos, rekonstruos, griaus ir atnaujins (modernizuos) uosto infrastruktūrą, užtikrins neišnuomotos uosto žemės (teritorijos) priežiūrą.
Daug funkcijų, mažai galimybių
Projekto rengėjai neslepia, kad kuriant Šventosios uosto valdymo modelį didelis dėmesys buvo kreipiamas į tai, kaip funkcionuoja Klaipėdos valstybinis jūrų uostas ir jį valdanti direkcija.
Ne tik Lietuvoje, bet ir kitose ES šalyse pripažįstama, kad Klaipėdos uosto valdymo modelis, kur yra didelė valstybės turto ir privataus verslo sinergija, atitinka gero valdymo toną. Neatsitiktinai Klaipėdos uostas yra vienas iš efektyviausiai veikiančių uostų regione.
Ar taip pat sėkmingai veiks ir Šventosios uosto direkcija?
Jų funkcijos labai skirtingos. Klaipėdos uostas veikia kaip stambus komercinis mazgas, kurio paskirtis yra kurti kuo didesnę pridėtinę vertę ne tik vykdant krovą, bet ir kitas uosto veiklas.
Šventosios uoste nebus jokios krovos, kaip ir itin ryškios jūrinės ūkinės komercinės veiklos. Šio uosto paskirtis bus priimti pramoginius, mažuosius, sportinius, žvejybos laivus, o kada nors ateityje galbūt ir nedidelius jūrų kruizinius ir keleivinius laivus.
Numatyta funkcija priimti ir sienos apsaugos tarnybos, specializuotus gelbėjimo, išsiliejusios naftos surinkimo, priešgaisrinės ir jūros aplinkos apsaugos, laivybos ir žvejybos kontrolės, kitų valstybės institucijų laivus. Taip galėtų būti tik įrengus Šventosios avanuostą su 7–9 m gyliu. Tokiu atveju prie Šventosios uosto statybos turėtų prisidėti valstybė. Nereikėtų tikėtis, kad Palangos savivaldybės valdomas Šventosios uostas taip suklestės, kad į jį galėtų atplaukti ir komerciniai bei specializuoti laivai.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Gimtadienį švenčiantis V. Grubliauskas – apie vertybinį kursą gyvenimo „navigacijoje“4
Gruodžio 1-ąją buvęs ilgametis Klaipėdos meras, šiuo metu Seimo narys bei Ateities komiteto pirmininkas Vytautas Grubliauskas pasitinka 68-ąjį gimtadienį. Nors šios charizmatiškos asmenybės gyvenime netrūksta amerikietišk...
-
Žiemą uostamiestis pasitinka mažesne šildymo kaina nei pernai
Bendrovė „Klaipėdos energija“ skelbia gruodžio mėnesio centralizuotai tiekiamos šilumos kainą Klaipėdoje ir Gargžduose. Ji sieks 6,68 ct/kWh (be PVM) arba 7,28 ct/kWh (su 9 proc. PVM). Tai yra 4 procentais mažiau nei pernai gruodį, ...
-
Dovanos idėja, kuri džiugins ilgiau nei Kalėdos!
Artėjant šventiniam laikotarpiui, visi pradedame svarstyti, kaip nustebinti savo artimuosius ir suteikti jiems ne tik džiaugsmo, bet ir naudos. Šiais metais siūlome apsvarstyti ypatingą ir originalią idėją – Klaipėdos baseino dovan...
-
Klaipėdos baleto mokyklos misija
Klaipėdos baleto mokyklos įkūrėja Alina Velykienė, dar ne taip seniai aktyvi politikė, jau metus vadovauja mokyklai, taip tęsdama žinomos balerinos Beatos Molytės baleto mokyklos tradiciją uostamiestyje. Šį savaitgalį klaipėdiečiai turės ...
-
Klaipėdiečius baugino plojantis vyras
Policijos ir greitosios pagalbos pajėgos skubėjo į Debreceno gatvę, kur žmonėms nerimą kėlė neadekvačiai besielgiantis vyras. ...
-
Idėja uostamiestyje – visos dienos mokykla
Klaipėdos politikams bus teikiamas svarstyti visos dienos mokyklos projektas. Sumanymas iš esmės orientuotas į socialinės rizikos šeimų vaikus, kad jie turėtų lygias neformaliojo ugdymo galimybes ir saugią aplinką visą dieną. ...
-
Lietuvos jūrų muziejuje tarptautiniai ekspertai aptaria Baltijos jūros žinduolių būklę
Lietuvos jūrų muziejaus Baltijos jūros gyvūnų reabilitacijos centre tris dienas vyksta HELCOM Jūros žinduolių ekspertų grupės darbinis susitikimas. ...
-
Klaipėdoje – pokyčiai vienoje iš pagrindinių miesto eismo ašių
Klaipėdos savivaldybė planuoja pokyčius vienoje iš pagrindinių miesto eismo ašių – projektas apims ruožą nuo Smiltelės gatvės, tęsis Taikos prospektu, Herkaus Manto, Liepojos gatvėmis iki pat Vasaros estrados. ...
-
Vaikų rankose – tikra bėda
Daugiabučių namų kvartaluose arčiau mokyklų gyvenantys klaipėdiečiai nebeapsikenčia griaudinčios pirotechnikos. Policija ketina imtis griežtesnių priemonių tramdant tiek prekeivius pirotechnika, tiek ją naudojančius nepilnamečius. ...
-
Į Teatro aikštę atkeliavo Kalėdų pranašas – eglutė
Lietingą trečiadienio vidurdienį iš Jakų į uostamiestį atkeliavo Klaipėdos Kalėdų eglutė. Ji bus puošiama iki savaitgalio, o jau šeštadienį vyks žaliaskarės įžiebimo šventė. Šalia besisukančiu miesto &...