- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Jei viskas vyktų, kaip planuojama, maždaug po dvejų metų Klaipėdoje pradėtų kursuoti elektra varomas keleivinis keltas.
Planuose – du keltai
„Smiltynės perkėla“ paskelbė konkursą įsigyti du naujus keleivinius keltus.
Pirmasis keltas būtų suprojektuotas, pastatytas, į Klaipėdą pristatytas ir pradėtų plaukioti nuo jo statybos sutarties pasirašymo praėjus 1,5 metų.
Jei konkursas vyktų sklandžiai sutartis gali būti pasirašoma ir šių metų pirmojoje pusėje. Naujas keltas Klaipėdoje gali atsirasti ir 2020 metų pabaigoje, bet realiausiais terminas 2021 metų pradžia.
Antrojo kelto įsigijimo terminas nėra konkrečiai apibrėžtas. Įsigijusi pirmąjį keltą „Smiltynės perkėla“ vertintų kaip jis dirba ir per devynis mėnesius nuo jo pristatymo užsakovui duotų žinią apie tai, ar statyti antrąjį keltą. Jei būtų apsispręsta statyti antrąjį keltą, jo laikas būtų toks pats - 1,5 metų. Per tą laiką galėtų vykti ir projekto korekcija, ir paties kelto statybos techniniai pakeitimai pagal pirmojo kelto darbo įvertinimą.
Sudėjus visus terminus, antrasis keltas Klaipėdoje atsirastų apie 2023-2024 metus.
„Smiltynės perkėla“ yra numačiusi už kiekvieną keltą mokėti dalimis per 6 kartus. Pinigai būtų mokami ir avansu, ir po korpuso, pagrindinės jėgainės, apdailos, laivo perdavimo. Tai leistų mokėjimą atlikti iš savos veiklos lėšų.
Keltus varytų baterijos
„Smiltynės perkėla“ paskelbė konkursą dėl išskirtinių nei Klaipėdoje buvo iki šiol keltų statybos.
Tai būtų iki 50 metrų ilgio hibridiniai keltai varomi elektra. Keltuose būtų sumontuotas integruotų akumuliatorinių baterijų blokas. Vieno pakrovimo turėtų užtekti ne mažiau kaip 16 val. laivo darbui. Krovos stotis būtų 26 krantinėje Šiauriniame rage. Baterijų pakrovimas truktų iki 5,45 valandos ir vyktų naktį. Keltų pagalbiniai varikliai būtų dyzeliniai.
Laivai būtų pritaikyti tik keleivių ir dviračių pervežimui. Juose būtų priekinė ir galinė keleivių įlaipinimo rampos. Pagrindiniame denyje būtų įrengta keleivių zona su šildomu salonu.
Pageidaujama, kad keltas galėtų priimti 400 žmonių arba 300 žmonių ir 160 dviračių. Šildomame salone būtų įrengta ne mažiau kaip 25 sėdimos vietos, o atvirame laivo denyje dar 50 sėdimų vietų.
Senieji laivai neefektyvūs
Numatyta, kad naujieji keltai plaukiotu nuolatiniu maršrutu iš Šiaurės rago į Smiltynę, po to prie Jūrų muziejaus, atgal į Smiltynę ir Šiaurės ragą. 4,6 kilometrų ilgio maršrute keltas užtruktų vieną valandą.
Tai būtų nuolatinis maršrutas, kuris žymiai pagerintų susisiekimą su Lietuvos jūrų muziejumi.
Pageidaujama, kad laivai turėtų ledo klasę ir būtų pritaikyti plaukioti lengvo ledo sąlygomis. Taip pat, kad jie galėtų dirbti esant pastoviam iki 25 metrų per sekundę vėjui.
Tai iš esmės atitiktų dabartines sąlygas Klaipėdos uosto akvatorijoje.
Šiuo metu senojoje perkėloje dirba keltai „Kintai“ ir „Nida“. „Kintai“ statytas net 1977 metais. Pagal „Smiltynės perkėlos“ 2018-2021 metų strateginės veiklos planą jį numatyta pakeisti šiais metais. Jo pakeitimas moderniu keltu leistų sutaupyti nemažai lėšų.
„Nida“ - naujesnis keltas, statytas 2006 metais. Ją siekiama pakeisti mažesniu, galinčiu gabenti 450-500 keleivių, keltu. Šaltuoju laikotarpiu, kai žymiai sumažėja perkeliamų keleivių srautui, naudoti „Nidą“ yra neekonomiškas ir nuostolingas. Taip pat šis laivas negali būti eksploatuojamas uosto akvatorijoje esant ledui.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Miestas telkiasi sudėtingai kovai: moksleivių priklausomybes vadina pasauline pandemija
Klaipėdos miesto siekiamybė – nulinė tolerancija žalingiems įpročiams, plintantiems tarp jaunų žmonių. Šiai sudėtingai kovai miestas telkia partnerius – švietimo, policijos, sveikatos, socialinių paslaugų, nevyriausybinio ...
-
Pasirašyta bendradarbiavimo sutartis švietimo srityje
Klaipėdos rajono savivaldybė turės kompensuoti ūkio išlaidas už rajono teritorijoje gyvenančius vaikus, lankančius Klaipėdos miesto biudžetines švietimo ir sporto įstaigas pagal neformaliojo vaikų švietimo programas, skelbia uos...
-
Teismas: Klaipėdos valdžia už sankryžos remontą „Rivonai“ neturi mokėti dar 3,5 mln. eurų
Mažmeninės prekybos tinklo „Norfa“ savininkų kontroliuojamai bendrovei „Rivona“ iš Klaipėdos valdžios per teismą nepavyko išsireikalauti 3,5 mln. eurų už papildomus sankryžos remonto darbus. ...
-
Griautiname pastate Juodkrantėje gyvenantiems sutuoktiniams priteisė 16 tūkst. eurų
Neteisėtai Juodkrantėje pastatytame ir griautinu pripažintame jachtininkų viešbutyje turtą įsigijusiems sutuoktiniams Europos Žmogaus Teisių Teismas (EŽTT) iš Lietuvos priteisė per 16 tūkst. eurų turtinės ir neturtinės žalos. ...
-
Užfiksuota žemiausia šios žiemos oro temperatūra: dėmesį traukia įspūdingi vaizdai
Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba sekmadienį pranešė, kad užfiksuota žemiausia šios žiemos oro temperatūra. ...
-
Klaipėdos jūrų uosto direktorius: tik 5 proc. viso krovinių srauto sudaro tranzitas
Klaipėdos jūrų uostas nebėra priklausomas nuo krovinių tranzito iš Rytų šalių, teigia uosto direktorius Algis Latakas. Jo pateiktais duomenimis, jei 2020 metų pabaigos tranzitas sudarė 40 proc. viso krovinių srauto, 2024 metais jis smuk...
-
Premjeras ir Seimo pirmininkas svarbų Lietuvai įvykį švenčia Palangoje
„Mūsų valstybės pirmieji asmenys elektros tinklų sinchronizavimą su kontinentine Europa švenčia, žinoma, Palangoje, kur šiandien rinkosi visa Lietuva“, – feisbuke skelbė Palangos meras Šarūnas Vaitkus. ...
-
Šimtai ledinių maudynių aistruolių nėrė į Baltijos jūrą: prisijungė ir žinomi politikai
Ledinių maudynių mėgėjų skaičius šią žiemą dar labiau išaugo – į eketes vis drąsiau lipa ne tik nemažą patirtį turintys ruoniai, bet ir pirmą kartą šį grūdinimosi būdą norintys patirti žmonės. Ekečių žemėlap...
-
Nidoje – gamtos sukurti stulbinantys vaizdai
Kuršių nerijos nacionalinis parkas pasidalijo įspūdingais vaizdais iš Nidos. ...
-
Palanga pakvipo stintomis
Šeštadienį, antrą dieną, Palanga sausakimša – žmonės iš visos Lietuvos ir kaimyninių kraštų plūsta į 22-ąjį kartą vykstančią šventę „Palangos stinta“. Svečių čia laukia daugybė pram...