- Giedrius Gaidamavičius, BNS
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Netoli Palangos kurorto ir Latvijos sienos esantis nedidelis Šventosios uostas būsimus vėjo parkus Baltijos jūroje aptarnausiantiems laivams galėtų būti pritaikytas 2027 metais, pastačius molus ir atlikus gilinimo darbus, sako Palangos meras. Šarūnas Vaitkus, be to, sako, kad Šventojoje galėtų budėti ir kariuomenės gelbėjimo laivai, kurie galėtų dalyvauti likviduojant incidentus Būtingės naftos terminale.
„Mes pirmiausia turime pasistatyti molus. Dabar mes judame į priekį, šiuo metu yra projektuojami molai ir kitais metais greičiausiai, jeigu pavyks, kartu su valstybe mes pradėsime statyti molus į jūrą. (...) Užbaigsime iki 2027-ųjų metų arba 2026-ųjų pabaigos“, – BNS sakė Šarūnas Vaitkus.
„Manau, kad iškart po molų statybos būtų padarytas vienkartinis gilinimas ir po to jau paprasti dalykai, nes tie molai ir yra pagrindinis dalykas, kad neužneštų (uosto – BNS), kaip vieną kartą buvo atsitikę. (...) Po molų statybos galėtų iškart įvykti vienkartinis gilinimas ir tikrai galėtų jau prasidėti veikla“, – kalbėjo Palangos meras.
Energetikos ministerija parengė Šventosios uosto įstatymo pataisas, pagal kurias ateityje uostas galėtų priimti laivus, skirtus vystyti ir prižiūrėti būsimus vėjo parkus Baltijos jūroje.
Be to, pataisomis siūloma pailginti uosto žemės nuomos laiką, kad uosto direkcija ar jo žemę nuomojančios įmonės būtų skatinamos investuoti į infrastruktūrą ir sukurti sąlygas tokiems laivams. Dabar įstatyme įtvirtintas uosto žemės nuomos laikas – 25 metai – yra per trumpas, rašoma dokumente.
Pasak Š. Vaitkaus, Šventosios uostą pritaikius būsimų jūrinių vėjo jėgainių aptarnavimui, jas iš kurorto būtų galima pasiekti greičiau nei iš Klaipėdos – dabar kelionė laivu iš Klaipėdos į Šventąjį banguojant jūrai trunka 4 valandas.
Š. Vaitkus sako, kad Šventojoje taip pat galėtų budėti kariuomenės gelbėjimo laivai, kuriuos būtų galima pasitelkti likviduojant incidentus Būtingės naftos terminale – dėl to esą kalbėta ir su Krašto apsaugos ministerija (KAM).
„Turime Būtingės terminalą, kuris nuo Šventosios yra nutolęs 3,5 kilometro. Dabar jeigu atsitinka kokia nelaimė ar naftos išsiliejimas, tai plaukti iš Klaipėdos keturias valandas – kartais nebereikia ir plaukti, nes viskas išsilieja. Uoste galėtų būti gelbėjimo laivas, kuris plūdurą (Būtingės terminalo – BNS) pasiektų per 15–20 minučių ar dar greičiau“, – teigė Š. Vaitkus.
Palangos meras sutinka, jog tokia Šventosios uosto perspektyva sukurtų naujų gerai apmokamų darbo vietų ir skatintų vietos verslą.
„Būtų papildomos darbo vietos, jeigu kas nors laimėtų konkursą (žemės nuomos – BNS). (...) Nauda būtų papildomos darbo vietos ir, kaip sakiau, uostas turi turėti gyvybės. Uoste vyktų pastovi veikla – ir laivai, ir darbo vietos, ir mokesčiai į biudžetą, ir mokesčiai į uostą. Tai svarbiau nei laikyti tuščią uostą“, – kalbėjo Š. Vaitkus.
Uoste vyktų pastovi veikla – ir laivai, ir darbo vietos, ir mokesčiai į biudžetą, ir mokesčiai į uostą. Tai svarbiau nei laikyti tuščią uostą.
Jo teigimu, iš nuomos gautos pajamos galėtų būti panaudotos toliau tvarkant Šventosios uostą.
Nuo šių metų Šventosios jūrų uostą valdo Palangos savivaldybės įsteigta direkcija. Nei uosto žemės ar akvatorijos, nei infrastruktūros negalima privatizuoti.
Aptarnauti būsimų vėjo parkų statytojus ruošiasi ir Klaipėdos uostas. Pernai skelbta, kad Uosto direkcijos investicijos į šių parkų statyboms aptarnauti skirtą infrastruktūrą uoste gali siekti iki 35 mln. eurų – buvusios Tarptautinės jūrų perkėlos teritorijoje ketinama įrengti 20 hektarų krantinių ir specialią dangą, atsparią itin didelei apkrovai.
Dar apie 80 mln. eurų teritorijos pritaikymui planuoja skirti „Achemos grupės“ valdoma didžiausia uosto krovos kompanija „Klasco“. Bendrovė investuos į įrangą – specialius kranus, krautuvus, keltuvus.
Du pirmieji vėjo parkai Baltijos jūroje bus statomi už maždaug 35 kilometrų nuo Palangos ir apie 40 kilometrų nuo Klaipėdos. Pasak ministerijos, ateityje planuojama vystyti ir daugiau vėjo parkų Baltijos jūroje.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Atgimimo aikštės rekonstrukcija – su trukdžiais: kasti čia tapo pavojinga18
Jau trečią kartą per savaitę rekonstruoti ketinamoje reprezentacinėje Klaipėdos Atgimimo aikštėje archeologų darbus trikdo sprogmenys. Spėjama, kad rusai pokariu čia buvusius pastatus valydami aikštę užminavo. Aikštės rekonstr...
-
Klaipėdiečiams nerimą sukėlė pratybų vaizdai28
Klaipėdiečių emocijas kaitina vaizdai prie buvusio uostamiesčio policijos komisariato pasų poskyrio. Čia praeiviai stebi dideles policijos pareigūnų ir ugniagesių pajėgas. ...
-
Vakarų laivų gamyklos vadovas: laivas „Ruby“ tikrai nevyks į Klaipėdą1
Klaipėdos įmonės Vakarų laivų gamykla vadovas Arnoldas Šileika yra įsitikinęs – 20 tūkst. tonų rusiškos amonio salietros gabenantis laivas „Ruby“ į Klaipėda nevyks. Jis pridūrė, kad šiuo metu vis dar net ne...
-
Septintasis „Švyturių ralis“: 60-ies automobilių ekipažai leidosi pažinti Klaipėdos kraštą
Po šešerių metų pertraukos Klaipėdoje vėl startavo „Švyturių ralis“. Šį kartą beveik 60-ies automobilių ekipažai leidosi pažinti Klaipėdos kraštą. Popietę juos klaipėdiečiai pasitiks uostamiesčio p...
-
Tarp Kretingos ir Novovolynsko pasirašyta bendradarbiavimo sutartis
Penktadienį pasirašyta Kretingos ir Novovolynsko, miesto Ukrainoje, bendradarbiavimo sutartis. ...
-
Pajūrio tvarkymo akcija pritraukė šimtus savanorių: surinkta 3 500 litrų šiukšlių7
Rugsėjo 21 d. Giruliuose įvyko didelio masto paplūdimio tvarkymo akcija, kurioje dalyvavo daugiau nei 300 žmonių. Akcijos metu surinkta net 3 500 litrų šiukšlių, o prie iniciatyvos aktyviai prisijungė ne tik suaugusieji, bet ir moksleivia...
-
Jūrų ekosistemos ir vėjo elektrinės: draugiška kaimynystė – misija įmanoma3
Meno kūrėjų išaukštinta Baltija teikia ne tik nusiraminimą ir poilsį – tai ir viena intensyviausiai žmogaus naudojamų bei labiausiai užterštų jūrų pasaulyje. Rimtų pasekmių suvokimas tiek įvairių sričių specialistus,...
-
Po vasaros pliaže – rudens darbymetis3
Vasara įstaigos „Klaipėdos paplūdimiai“ darbuotojams baigėsi įpusėjus rugsėjui, bet jos vadovas Žigintas Narmontas tikina – dabar jam ir jo pavaldiniams – pats darbymetis. Vadovas neslėpė – sezonas buvo itin įtemptas: p...
-
Klaipėdos vaikų ligoninės Skubiosios pagalbos skyrius – atnaujintas1
Klaipėdos vaikų ligoninėje atnaujintas Skubiosios pagalbos skyrius. Jame visą parą veiks erdvios pacientų laukimo patalpos, gydytojų apžiūros kabinetai, pacientų stebėjimo palatos, modernia įranga aprūpinti diagnostikos ir procedūrų kabinetai, s...
-
Mokyklos teritorijoje šunims – ne vieta12
Šalia uostamiesčio mokyklos pastebėti neįprasti draudžiamieji ženklai informuoja, kad įstaigos teritorijoje miestiečiai šunų vedžioti nebegali. Toks sprendimas sukėlė kai kurių gyventojų pasipiktinimą. Vieni svarstė, ar ženklai pa...