- Vidmantas Matutis
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Lietuvoje siūloma į mūsų šalies nacionalinės vėliavos laivų įgulas priimti daugiau užsieniečių, bet iškilo klausimas, kaip atsiriboti nuo Rusijos jūrininkų.
Lietuvoje per mažai jūrininkų
Iki šiol galioję griežti Lietuvos jūrininkų įgulų formavimo reikalavimai neva keičiami dėl to, kad pagal juos nebuvo galima suformuoti kvalifikuotos Klaipėdos SGD laivo saugyklos "Independence" įgulos.
Pati Lietuva neva stokoja jūrininkų, kurie turėtų kvalifikaciją dirbti tokiame laive kaip "Independence". Kai kurie Lietuvos jūrų kapitonų asociacijos nariai su tuo nesutinka. Jie tikino, kad Lietuvoje yra pakankamai kvalifikuotų jūrininkų, kurie yra įgiję praktikos užsienio šalių tanklaiviuose. Todėl pradžioje bent viena "Independence" įgula iš Lietuvos piliečių galėtų būti suformuota.
Turime suprasti globalaus laivybos verslo poreikius, bet tuo pat metu prisiminti, kad nacionalinis saugumas yra svarbus mūsų valstybės išgyvenimo kriterijus.
Kad tanklaivių valdymo patirties turinčių jūrininkų nepritrūktų, Lietuvos aukštoji jūreivystės mokykla turinti labiau bendradarbiauti su Klaipėdos SGD ir specialiai rengti jų laivui "Independence" reikalingus jūrininkus.
Kai kurie jūrininkai laikosi nuostatos, kad reikalavimų mažinimas dėl lietuviškų įgulų formavimo yra laivybos verslo stumiamas lobizmas tam, kad užsienio jūrininkus, ypač iš trečiųjų šalių, būtų galima pasisamdyti pigiau.
Užmiršta jūrinė kultūra
Naujai sukurtos Seimo Jūrinių reikalų komisijos pirmininkas Valdas Rakutis mano, kad atsakomybė už tai, jog Lietuva stokoja savų jūrininkų, turėtų būti skirta tiek Švietimo, mokslo ir sporto ministerijai, tiek Kultūros ministerijai.
Švietimo, mokslo ir sporto ministerija nesiėmė veiksmų, kad Lietuvoje būtų rengiama daugiau ir įvairesnės kvalifikacijos jūrininkų.
"Nėra gerai, kai laivyne trečdaliu ar net 50 proc. tenka mažinti galinčių dirbti Lietuvos piliečių skaičių. Turime pripažinti, kad mes per mažai rengiame jūrininkų. Turėtume įpareigoti Švietimo ministeriją, kad ji labiau rūpintųsi, jog lietuviai norėtų tapti jūrininkais", – dėstė Seimo narys V. Rakutis.
Jis norėtų, kad Kultūros ministerija daugiau dėmesio skirtų jūrinei kultūrai. Tuo pat metu V. Rakutis akcentavo, kad jūrinė kultūra kaip sąvoka Lietuvoje yra tarsi kažkur užkišta. Tokio termino "jūrinė kultūra", o juo labiau pavedimo, kas ja turėtų rūpintis Lietuvoje, nėra jokiame įstatyme.
Jūrinę sritį kuruojanti susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė sutiko, kad Lietuvoje reikėtų labiau akcentuoti jūrininko profesijos prestižą ir tuo turėtų užsiimti Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos struktūros.
Dėl jūrinės kultūros Lietuvoje esanti keistoka situacija, nes atsakingų už jos puoselėjimą nėra. Kultūros ministerija turi tik labai siaurą konkrečią funkciją – pripažinti laivus tradiciniais ar istoriniais arba ne. Anot L. Maskaliovienės, Susisiekimo ministerija yra parengusi jūrinės kultūros puoselėjimo gaires, kurios bus pristatytos Seimo Jūrinių reikalų komisijoje.
Rusai keitė ukrainiečius
Ne mažiau aktualus klausimas yra dėl Rusijos jūrininkų įdarbinimo Lietuvos vėliavos laivuose. Dėl Ukrainoje vykdomo karo Rusijos jūrininkai laikomi nepageidaujamais daugelio, bent jau ES, šalių laivuose.
"Lietuvos laivų įgulų nariais negali būti šalių, kurios kelia grėsmę nacionaliniam saugumui, piliečiai. Tokia praktika turi įsigalioti nuo kitų metų gegužės", – teigė V. Rakutis.
Kalbant apie grėsmę Lietuvos nacionaliniam saugumui, pagrindine šalimi tokia pripažinta yra Rusija. Anot V. Rakučio, yra duomenų, kad Lietuvos laivuose, kurie dirba Afrikos ar Azijos regionuose ir negrįžta į Klaipėdą, įgulose yra nemažai Rusijos piliečių, kurie neva pakeitę dėl karo iš Lietuvos laivų į gimtinę grįžusius ukrainiečius.
L. Maskaliovienės vertinimu, turime suprasti globalaus laivybos verslo poreikius, bet tuo pat metu prisiminti, kad nacionalinis saugumas yra mūsų valstybės svarbus išgyvenimo kriterijus.
Šiuo metu Lietuvos Seime yra svarstoma rezoliucija "Dėl teroristinės Rusijos įtakos apribojimo". Jame iškelti klausimai ir dėl darbo jėgos, ir dėl ekonomikos, o ypač tranzito į Rusiją griežtesnio apribojimo per Lietuvą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Vaistų leidimasis namuose: procedūra – elementari, bet rizikos yra1
Sveikatos negalavimų kamuojami žmonės neretai skausmus gali numalšinti tiesiog vaistais. Į raumenys leidžiami vaistai veikia ne tik efektyviau, bet ir jų poveikis išlieka ilgesniam laikui. Specialistai pabrėžia, jog leidžiant vaistus nam...
-
Vėtros gatvės ruožą sutvarkys dar šiemet?
Pirmojoje Melnragėje nuo praėjusių metų likę keli šimtai metrų Vėtros gatvės ruožo veikiausiai bus sutvarkyti iki šių metų pabaigos. Žadama, kad atnaujinus ruožą pokyčiai bus akivaizdūs – bus įrengtas apšvietimas, p...
-
Uostamiesčio eglė stovės kitoje vietoje
Uostamiestyje tęsiamos pagrindinės miesto šventinės žaliaskarės paieškos. Šiemet iš viso sulaukta 15 kandidačių pasiūlymų, o šios savaitės pabaigoje paaiškės nugalėtoja, kuri lapkričio 30-ąją bus įžieb...
-
Jūrinis erelis – vienas įspūdingiausių plėšriųjų paukščių
Jūrinis erelis (Haliaeetus albicilla) yra vienas didžiausių Eurazijos vidutinių ir šiaurinių platumų dieninių plėšriųjų paukščių. Kūno ilgis – 69–92 cm, patinų kūno masė – apie 4 100 g, patelių – 5 ...
-
Nukentėjusiems nuo gaisro Klaipėdos daugiabutyje – savivaldybės parama
Gyventojus, nukentėjusius nuo vasarą Klaipėdoje kilusio daugiabučio namo gaisro, pasiekė savivaldybės kompensacijos už prarastą turtą, dar papildomai skirta lėšų namo stogo ir teritorijos sutvarkymui. ...
-
Audra siaubė ir Klaipėdos kapines
Visų Šventųjų ir Vėlinių savaitgalis buvo nemenkas išbandymas Klaipėdos kapinių lankytojams. Dvi dienas siautusi audra taršė kapų papuošimus – gėlių ir apverstų žvakių buvo pilni takai, tačiau didesnių nuostoli...
-
Lapų krytis: kova su vėjo malūnais
Skveruose, parkuose, pėstiesiems skirtuose takuose apstu prikritusių rudeninių lapų. Gyventojai skundžiasi, kad nors kai kur lapai ir sugrėbti bei sudėti į maišus, ilgą laiką nebuvo išvežami. ...
-
Paplūdimiai – lyg podukros vietoje?
Šią vasarą kiekvieną dieną Klaipėdos paplūdimiuose – tiek Smiltynėje, tiek Melnragėje ir Giruliuose – apsilankydavo dešimtys tūkstančių poilsiautojų. Ir nors uostamiesčio pliažus kasmet bandoma priartinti prie europini...
-
Į Klaipėdos gatves atklydo briedis3
Rudeninis gamtos šauksmas vėl atvijo miškų galiūną briedį į Klaipėdą. Antradienį ryte suaugęs gyvūnas blaškosi ties judriomis Minijos ir Nemuno gatvėmis. ...
-
Mokyklos gatvės tiltu – 50 km/val. greičiu
Vairuotojai turėtų būti atidesni važiuodami Mokyklos gatvės tiltu. Nuo lapkričio 1-osios įsigaliojo 50 km/val. maksimalus leistinas greitis šiame ruože. ...