Iš Klaipėdos gatvių dingo vienuolika dyzelinių autobusų

  • Teksto dydis:

„Ekologiški ir komfortiški autobusai Klaipėdoje tapo tokia įprasta kasdienybe, kad daugelis tikriausiai nė nepastebėjo, jog šį mėnesį uostamiestyje pasirodė nauji elektra varomi „Iveco Cross-way“, – sakė Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos paslaugos“ generalinis direktorius.

Išoriškai jie įprasto dizaino ir standartinio dydžio – 12 metrų ilgio, tokie pat mėlyni, kaip ir visi, važinėjantys Klaipėdos gatvėmis. Visgi vienuolika UAB „Klaipėdos paslaugos“ įsigytų miesto tipo elektrinių autobusų uostamiestyje smarkiai kilstelės ekologinės kokybės kartelę – per vienerius eksploatacijos metus nulinės taršos autobusai išmes maždaug 550 tūkst. kilogramų mažiau šiltnamio efektą sukeliančių dujų, lyginant su iki šiol naudotais identiško modelio dyzeliniais autobusais.

„Nuosekliai siekiame mums iškelto tikslo – keleivius Klaipėdoje vežti tik ekologišku transportu: elektra arba biodujomis varomais autobusais“, – priminė V. Ramanauskas

Iš viso „Klaipėdos paslaugos“ miesto keleivių pervežimui jau naudoja 26 visiškai netaršias elektra varomas transporto priemones. Anksčiau įsigyti du vietinės gamybos „Dancer“, pernai – trylika pailgintų „YES EU18“ ir dabar dar vienuolika „Iveco Crossway“. Visi elektra varomi autobusai Klaipėdos miesto taršą kasmet sumažina maždaug 1 500 tūkst. kg šiltnamio efektą sukeliančių dujų.

Elektriniams autobusams ekologine nauda nenusileidžia ir bendrovės eksploatuojami suspaustomis gamtinėmis dujomis (CNG) varomi autobusai. Paskaičiuota, jog UAB „Klaipėdos paslaugos“ dujiniai autobusai kasmet globalinį atšilimą skatinančius išmetimus sumažina apie 1 600 tūkst. kilogramų. Be to, visi „Klaipėdos paslaugų“ dujiniai autobusai varomi ne iškastiniu kuru, o biometanu, kuris gaminamas iš biologiškai skaidžių maisto ir žemės ūkio atliekų.

Nuosekliai siekiame mums iškelto tikslo – keleivius Klaipėdoje vežti tik ekologišku transportu: elektra arba biodujomis varomais autobusais.

„Švaresnis oras, sveikesni žmonės, minimali įtaka klimato kaitai. Tai neginčytini ekologiško transporto privalumai. Bet jie turi savo kainą – ekologiškas autobusas kainuoja 2–3 kartus brangiau nei dyzelinu varomas analogas“, – aiškino UAB „Klaipėdos paslaugos“ vadovas.

Naujausias bendrovės pirkinys – vienuolika „Iveco Crossway“ autobusų – kainavo 4 993 989 eurų (be PVM). Juos įsigyjant pasinaudota Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Klimato kaitos programos lėšomis. Klaipėdos miesto savivaldybė, kaip vienintelis UAB „Klaipėdos paslaugos“ akcininkas, autobusų įsigijimui taip pat skyrė 45 proc. reikalingos sumos, padidindama bendrovės įstatinį kapitalą. Iki šiol UAB „Klaipėdos paslaugos“ į elektra varomas transporto priemones yra investavusi kone 13,75 mln. eurų, ir tai dar ne pabaiga.

„Keleivių pervežimo veikloje autobusų atnaujinimas yra nesustojantis procesas. Pirmiausia per dvejus metus mieste norime visiškai atsisveikinti su senos kartos dyzeliniais autobusais. Na, o greta naujų elektrinių dairomės ir dujinių autobusų, nes pagal dabartinius ES reikalavimus jie taip pat priskiriami netaršiam transportui“, – aiškino V. Ramanauskas, primindamas, jog pirmuosius naujus dujinius autobusus bendrovė įsigijo dar 2013 metais, jie yra pravažiavę ne vieną milijoną kilometrų.

Na, o naujieji elektra varomi „Iveco Crossway“ tikrai tarnaus ne mažiau 10 metų – tokios gamintojo garantijos suteikiamos pagrindiniams mazgams: akumuliatoriams, stiklams, kėbului, važiuoklei.

Vienu įkrovimu „Iveco Crossway“ gali įveikti daugiau nei 300 kilometrų. Papildoma įkrovimo infrastruktūra naujiesiems autobusams nebus statoma – UAB „Klaipėdos paslaugos“ pernai investavo 1,5 mln. eurų į elektra varomų autobusų terminalą su 26 įkrovos stotelėmis, kur ir bus kelionėms paruošiami „Iveco Crossway“.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Autų supirkimas

Autų supirkimas portretas
O kada iš gatvių dings supuvę automobiliais su užrašais Autosupirkimas. Tikrai nepuošia miesto, o dar užima pardavimo vietas. Ar miesto valdžia visai bejėgė susitvarkyti?

Petris

Petris portretas
Apie 10 autobusu stovi uz Ermitazo link Palangos po desine. Matyt autobusu parkas nurase, o Gintarinis vairas varines kaip su naujais…

Marijus

Marijus portretas
Labiausi už tvarumą rėkia lizinginių batareikų įkaitai...
VISI KOMENTARAI 20

Galerijos

Daugiau straipsnių