Klaipėdos autobusų stočiai 15 metų: akivaizdūs ir nematomi pokyčiai

  • Teksto dydis:

Ar dar kas pamena, kaip atrodė senoji Klaipėdos autobusų stotis? Tipinė baltų silikatinių plytų sovietmečio pabaisa, taip ir nepabaigta statyti (turėjo būti tuneliu sujungta su geležinkelio stotimi), ji buvo nugriauta 2009 metais. O senosios vietoje per pusmetį iškilo dabartinė, moderni, jauki, komfortiška, viena pirmųjų nepriklausomoje Lietuvoje. Dabar tai – vienas iš municipalinės UAB „Klaipėdos paslaugos“ padalinių.

Žvelgiant atgal tenka pripažinti: prieš 15–20 metų keleivinis transportas išgyveno auksinius laikus. Iš Klaipėdos reguliariai kursuodavo tarptautinių reisų autobusai į Vokietiją, Taliną, Rygą, Karaliaučių. Be persėdimų tarpmiestiniu autobusu buvo galima nuvykti į atokiausius Lietuvos kampelius. Tačiau, kai gerėjant gyvenimui asmeninis automobilis tapo ne prabanga, autobusais važiuojančių keleivių ėmė sparčiai mažėti. O po kelis metus užsitęsusio kovido karantino sumažėjo ne tik keliaujančiųjų autobusais, bet praretėjo ir vežėjų gretos, išnyko dešimtmečiais gyvavę reisai į Lietuvos miestelius. Visgi, ir šiandien Klaipėdos autobusų stotis išlieka itin svarbiu miesto bei viso regiono keleivinio transporto infrastruktūros objektu.

Partnerio nuotr.

Pabandykite atspėti, kiek autobusų čia apsilanko per metus? Vien pernai iš Klaipėdos autobusų stoties į tarpmiestinius ir priemiestinius reisus išvyko 48 120 mažųjų ir didžiųjų autobusų, po 130–134 reisus kasdien! Jais iškeliavo maždaug 817 000 keleivių, į uostamiestį atvyko apie 400 000 žmonių.

Todėl neatsitiktinai sakoma, kad autobusų stotis – miesto vizitinė kortelė. Čia apsilanko keliskart daugiau žmonių, nei gyvena Klaipėdos mieste.

Partnerio nuotr.

Beje, tik maždaug trečdalis pastato patalpų, kuriose veikia stoties valdytojos – UAB „Klaipėdos paslaugos“ – padaliniai, skirti keleivių aptarnavimui ir siuntų autobusais tarnybai. Didžiąją pastato dalį valdo privataus verslo atstovai, nuomojantys patalpas prekybos centrui, parduotuvėms, kavinei, kirpyklai, vaistinei, pramogų organizatoriams. Jų paslaugomis naudojasi ir keleiviai, ir miesto gyventojai.

Partnerio nuotr.

Kalbant apie kelionių organizavimo kokybę, per naujosios stoties gyvavimo laikotarpį ji taip pat smarkiai pakito. Anksčiau prie informacijos ar bilietų kasos darbuotojų langelių nusidriekdavo interesantų eilės. Dabar tokių keleivių – vos vienas kitas. Kasininkes pakeitė laukimo salėje stovintis elektroninis bilietų savitarnos automatas, o daugiausia bilietų įsigyjama internetu. Visa informacija apie atvykstančius ir išvykstančius autobusus, jų maršrutus skelbiama naujose švieslentėse.

Partnerio nuotr.

Stoties salė, kur keleiviai laukia savo autobuso reiso, tapo galerija. Čia viena po kitos keičiamos meno kūrinių ekspozicijos, vyksta susitikimai su jų autoriais, netgi skamba gyvos muzikos koncertai.

Turbūt nedaugelis keliaujančių atkreipė dėmesį į Klaipėdos autobusų stoties teritorijoje pernai pastatytas elektros įkrovos stoteles. Dabar tai jokia naujovė. Nes elektriniai autobusai, apie kuriuos prieš 15 metų statant stotį net nebuvo galvojama, jau važinėja Klaipėdos gatvėmis. UAB „Klaipėdos paslaugos“ ir jų partneriai į ekologiškam transportui būtiną infrastruktūrą turėjo investuoti solidžias lėšas, nutiesti tinklus, pastatyti galingą elektros pastotę.

Partnerio nuotr.

„Nedrįsčiau prognozuoti, kaip mūsų autobusų stotis pasikeis ir kokias funkcijas vykdys dar po dešimties ar penkiolikos metų. Bet žvelgiant į netolimą praeitį akivaizdu, kad ji jau davė impulsą progresui, prisitaikė prie transporto evoliucijos ir į gerąją pusę pakeitė šios miesto dalies veidą. Nebejoju, kad ši tendencija tęsis ir mes kartu su kolegomis bei miesto bendruomene šį gimtojo miesto kampelį paversime dar jaukesniu“, – sakė Vaidas Ramanauskas, UAB „Klaipėdos paslaugos“ generalinis direktorius.



NAUJAUSI KOMENTARAI

T

T portretas
Net keista, nėra galimybės autobusai pasiekti bent jau Liepojos.

Ķeliautojas

Ķeliautojas portretas
Nieko gero, sale apsimyzusi!!! Vadovė net neišeina problemų tvarkyti. Personalas senų senovės , ir ko laukti nuo stoties!!!

As - keliauju

As  -  keliauju portretas
Anksčiau daug kas buvo kitaip, automobiliai ir autobusai dažniau gesdavo, autobuso padanga kelyje pakeisti vienam vairuojui sunkiai įmanoma. O dabar gedimai kelyje įtin reti, jei kas paskambini ir atvažiuoja techpagalba. Seniau ir kišeninių telefonų nebuvo. O dabar įsijugiai autopilotą ir gali snausti, arbą bilietų ataskaitą pasidaryt.
VISI KOMENTARAI 17

Galerijos

  • Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus
    Po incidento progimnazijoje prabilo apie mokyklų saugumą: reikia daryti du dalykus

    Klaipėdoje vyrui patekus į progimnaziją ir pavogus moksleivių telefonus, švietimo, mokslo ir sporto viceministras Ignas Gaižiūnas teigia, kad stiprinant ugdymo įstaigų saugumą, svarbiausia užtikrinti aplinkos stebėjimą ir patekimo į pastat...

  • Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą
    Mokslininkai įminė 80 metų senumo mįslę: nustatė senojo Nidos švyturio vietą

    Baigiantis Švyturių metams Neringoje ir Klaipėdoje bei minint senojo Nidos švyturio įžiebimo 150 metų sukaktį, Vilniaus Gedimino technikos universiteto („Vilnius tech“) mokslininkai nustatė tikslią senojo švyturio viet...

  • Modernus „Vaikystės sodo“ darželis: naujos erdvės vaikams Klaipėdos centre
    Modernus „Vaikystės sodo“ darželis: naujos erdvės vaikams Klaipėdos centre

    Įvairūs moksliniai tyrimai rodo, kad kokybiškas ankstyvasis ugdymas yra itin svarbus ikimokyklinio amžiaus vaikų raidai ir jų ateities sėkmei. Šis ugdymas yra tvirtas pamatas, ant kurio formuojasi vaikų intelektinis, emocinis ir socialinis...

    1
  • Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai
    Eglučių kiemelio konkurse – 45 dalyviai

    Į gruodį vyksiantį Kalėdų eglučių kiemelio konkursą užsiregistravo net 45 klaipėdiečių organizacijos. Lapkričio 20-oji buvo paskutinė registracijos diena, tačiau dar devynių dalyvių sulaukta kitą dieną, terminui jau oficialiai pasibaigus. ...

  • „Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį
    „Pražuvusi Klaipėda“ nukeliavo į sandėlį

    Ne vienerius metus klaipėdiečiams rodęs, kaip šiame mieste gyventa prieš kelis šimtus metų, kūrinys dingo iš įprastos vietos. Šioje tvirtovės įtvirtinimų vietą ženklinančiame plote netrukus bus įrengtas kitas akc...

    3
  • Lietuvos kariams – padėka ir pagarba
    Lietuvos kariams – padėka ir pagarba

    Žvarbų penktadienio vidurdienį klaipėdiečiai kartu su kariais atžygiavo į Kruizinių laivų terminalą, kuriame vyko Lietuvos kariuomenės 106-ųjų atkūrimo metinių ceremonija. Skambėjo sveikinimo kalbos, aidėjo salvės, virš susirinkusiųj...

  • Terminalo pavadinimas – ne vienas
    Terminalo pavadinimas – ne vienas

    Kruizinių laivų terminalas gali būti vadinamas dvejopai – ne tik visiems įprastu oficialiu pavadinimu, bet ir kitu – Karo ir kruizinių laivų terminalu. Taip esą nuspręsta dėl to, kad šiame terminale švartuojasi ne tik kruizin...

  • Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį
    Uostamiestyje lapus šluos ir gruodį

    Rudeninių lapų šlavimo ir išvežimo darbai vyks iki gruodžio vidurio. Šią savaitę vien iš Skulptūrų parko išvežta net 20 tonų lapų. Didžioji dalis šaligatvių – nuvalyti, pamažu valomi ir kiti parkai ...

    1
  • Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!
    Kam važiuoti į Laplandiją, jei turime Palangą?!

    Nuo jaukių vakarienių, pramogų šeimai iki energingų renginių ir fejerverkų – šventiniu laikotarpiu Palanga stengiasi patenkinti kiekvieno poreikius. Šiųmetis švenčių laukimas mylimiausiame kurorte prie jūros bus pers...

    3
  • Lapkričio pabaiga – nežiemiška
    Lapkričio pabaiga – nežiemiška

    Sinoptikų pranešimai pajūryje gyvenantiems žmonėms neleidžia tikėtis nei didesnių šalčių, nei ypatingos šilumos. Viskas bus taip, kaip ir paprastai būna lapkričio gale – stiproki vėjai vaikys debesis, o kai jie nurims, ga...

Daugiau straipsnių