- Ieva Liškevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
-
Išriedėjo klaipėdiečių kurtas elektrobusas
Uostamiesčio inžinierių pagamintas elektra varomas autobusas „Dancer“ trečiadienį apsuko pirmąjį savo ratą Klaipėdos centrinėmis gatvėmis. Gali būti, kad šį rugsėjį mieste ims kursuoti dvi tokios elektrinės transporto priemonės, atsieisiančios 700 tūkst. eurų.
Pristatė visuomenei
Klaipėdiečių trejus metus nuo eskizo kurta inovatyvi susisiekimo priemonė, panašu, jau greitai bus integruota į Klaipėdos viešojo transporto sistemą.
Teigiama, kad mėlynos spalvos elektrobusas su 26 keleiviais sveria mažiau nei tuščias dyzelinis.
Be to, jis visiškai neteršia aplinkos, važiuoja taupiau, yra tylesnis ir įkraunamas vos per kelias minutes. Vienu įkrovimu, priklausomai nuo to, kaip intensyviai naudojama kondicionavimo sistema, gali nuvažiuoti apie 100 km.
„Dancer“ yra aprūpintas online stebėjimo sistema, leidžiančia sekti informaciją apie kiekvieno elektrobuso darbą kompiuterio ekrane.
Anot gamintojų, gautas Europos Sąjungos sertifikatas patvirtina, kad „Dancer“ atitinka visus bendrijos reikalavimus, yra saugus ir gali būti naudojamas keleivių vežimui bet kuriame Lietuvos ar užsienio mieste.
Kaip teigė elektrinio transporto sistemas „Dancer“ kuriančios bendrovės „Vėjo projektai“ generalinis direktorius Alvydas Naujėkas, sertifikatas reiškia, kad iš tyrimų ir kūrimo etapo komanda išeina į serijinės gamybos kelią.
Šiuo metu bendrovėje dirba 39 specialistai, tačiau artimiausiais mėnesiais jų skaičius bus didinamas dešimtimis.
Bilietų kainos nesikeis
Planuojama, kad iki 2030 m. Klaipėdos viešojo transporto sistemą sudarys apie 60–70 elektrobusų.
Pasak A. Naujėko, elektrobusai yra šiek tiek brangesni už dyzelinius, tačiau jų eksploatavimas – pigesnis.
Rugpjūčio viduryje du nauji elektrobusai turėtų būti perduoti savivaldybės kontroliuojamai bendrovei „Klaipėdos autobusų parkas“, o liepą šalia Klaipėdos autobusų stoties bus įrengta ir įkrovimo stotelė.
„Šiuo metu statome savo gamybinę laboratoriją, kurioje bandysime ieškoti sprendimų, kaip pagreitinti pačią gamybą. Kol kas didžiausias iššūkis yra tiekimo grandinė“, – kalbėjo pašnekovas.
Bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ generalinis direktorius Vaidas Ramanauskas atkreipė dėmesį, kad visuomenei pristatytas autobusas – tik bandomoji versija, juo keleiviai judės įvairiais maršrutais. Kiti du elektriniai autobusai, kuriuos bendrovė įsigis, į gatves turėtų išvažiuoti rugsėjį.
V. Ramanausko žodžiais, nors elektra varomų autobusų eksploatacija – trigubai pigesnė nei dyzelinių, bilietų kainos keleiviams esą nekis.
Naujas dyzelinis autobusas vidutiniškai kainuoja 180 tūkst. eurų, dujinis – 220 tūkst. eurų, o varomas elektra – 350 tūkst. eurų.
„Tai – pigiausia, kas man yra žinoma. Realiai rinkoje vyrauja 400–450 tūkst. eurų už vieną eleketrobusą. Nepigi investicija, kuri, planuojame, atsipirks per 8–10 ar net 12 metų“, – pridūrė V. Ramanauskas.
Teigiama, kad „Klaipėdos autobusų parkas“ – vienas „žaliausių“ Lietuvoje, 60 proc. bendrovės autobusų – yra ekologiški (varomi suslėgtomis gamtinėmis dujomis), o ateityje didžiąją dalį jų sudarys elektriniai.
Dalį jau sumokėjo
Klaipėdos miesto savivaldybė parengė sprendimo projektą, kuriuo siekiama padidinti bendrovės „Klaipėdos autobusų parkas“ įstatinį kapitalą 665 tūkst. eurų.
Jei ketvirtadienį posėdžiausianti miesto taryba tam pritars, šie pinigai bus panaudoti dviem elektra varomų autobusų įsigijimui ir pakrovimo stotelių infrastruktūros įrengimui.
Vieno elektrobuso kaina – 350 tūkst. eurų, taigi dvi transporto priemonės miestui atsieis 700 tūkst. eurų.
Geriausia, kad pavyzdį rodytų Klaipėdos miesto įmonės.
Pagal sutartyje numatytą įsipareigojimą, dar pernai „Klaipėdos autobusų parkas“ bendrovei „Vėjo projektai“ sumokėjo avansą – 35 tūkst. eurų.
Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis vylėsi, kad tarybos nariai nesispyrios.
„Tai – mieto įsipareigojimas savo bendrovei. Jeigu norime ekologinio proveržio, reikia investuoti. Ir geriausia, kad pavyzdį rodytų Klaipėdos miesto įmonės“, – tikino G. Neniškis.
Per dešimtmetį taršių viešojo transporto priemonių mieste turėtų nelikti.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Klaipėdoje – specifinės problemos: kas atlygins patirtą žalą?1
Klaipėdos gyventojai nuolat susiduria su specifinėmis problemomis, kurios vyrauja būtent uostamiestyje. Vėjo gūsiai laužo medžius, gadina pastatus, išlaužia mašinų dureles, o ir kitokių audrų sukeltų padarinių išvengti pavykst...
-
Įspėja: girliandos gali kelti pavojų
Prieš šventes dauguma uostamiesčio gyventojų savo namus gražina įvairiomis kalėdinėmis puošmenomis. Vieni langus papuošia girliandomis ir šviečiančiomis lemputėmis, kiti šiuo laikotarpiu namuose jaukumą kuria...
-
Teatro aikštėje rikiuojasi norinčiųjų čiuožti eilės
Teatro aikštėje po atviru dangumi įsikūrusi ledo čiuožykla jau sulaukė tūkstančių lankytojų. Ledą išbando ne tik jaunuoliai, pasimėgauti žiemos pramogomis atvyksta ir senjorai. Vakarų Lietuvoje šiemet įrengtos net trys ledo ...
-
Eglės puošybos tradicijos kinta
Nuo seno egles puošdavo pagal tradiciją – prieš Kūčių vakarą, bet laikui bėgant daug kas keitėsi. Didžiuosiuose šalies miestuose eglės įžiebtos dar neprasidėjus gruodžiui. Daug žmonių egles papuošia ankstų gruo...
-
Kaliningrade įveda maisto korteles4
Nuo Naujųjų metų kaimyninėje Kaliningrado srityje įvedamos maisto kortelės socialiai remtiniems asmenims. Apie tokį sprendimą paskelbė Kaliningrado srities gubernatorius Aleksejus Besprozvanychius. ...
-
Per metus Klaipėdoje atnaujinta daugiau nei 11 tūkst. kvadratinių metrų šaligatvių
Klaipėdoje baigiami šiais metais suplanuoti šaligatvių atnaujinimo darbai. Iš viso šiais metais pėsčiųjų takų atnaujinimui ir įrengimui skirta beveik 3 mln. eurų, pranešė savivaldybė. ...
-
„Eglių ekspertas“ nustėro išvydęs šią žaliaskarę: totalus pasityčiojimas5
Sekmadienį pajūryje apsilankęs „eglių ekspertu“ tituluojamas Justas Pečeliūnas liko be žado. Ilgą kelią iš sostinės įveikęs turinio kūrėjas tikėjosi pasigrožėti miesto puošmena, tačiau eglutė jį pasitiko paskendusi...
-
Klaipėdos uostą, kaip modernų ir patikimą, rekomenduoja jūrų profesionalai
Moderni infrastruktūra, efektyvios skaitmeninės sistemos ir nuoseklus tobulėjimas – tai pagrindiniai veiksniai, dėl kurių Klaipėda išlieka jūrų profesionalų rekomenduojamu uostu. Iš įvairių pasaulio šalių atplaukiančių ...
-
Unikalus reginys: Doviluose sužibo šiaudiniai aviliai
Doviliškiai unikaliu renginiu vijo tamsą iš savo širdžių – miestelyje buvo įžiebti autentiški šiaudiniai aviliai, kvepėjo medumi, o virš šventės dalyvių galvų suposi milžiniškas kalėdinis...
-
Tarp apdovanotųjų – ir klaipėdietės
Tautinių mažumų departamentas iškilmingo vakaro Vilniuje metu apdovanojo aktyvias Klaipėdos tautinių bendrijų atstoves. Jos buvo įvertintos už aktyvią ilgametę veiklą ir kitus nuopelnus. ...