Viešnagę į Kauną apkartino bankas – liko be pinigų

Į nepavydėtiną situaciją pateko iš Anglijos pas artimuosius į Kauną atvykusi moteris. Netikėtumai prasidėjo pabandžius pasinaudoti užsienio banko kortele ir pasiimti grynųjų.

Tikisi atidumo

Klavdija Gliaubičienė pas seserį, savo vaikus ir anūkus apsilanko reguliariai. Dvidešimt metų Anglijoje gyvenanti moteris pensiją gauna ir tenykštėje šalyje, ir Lietuvoje.

„Galima sakyti, gyvenu dviejose šalyse. Kaune esu registruota. Visada nekantrauju čia atvažiuoti. Bet šį kartą svečiavimąsi pas artimuosius sujaukė nesuprantamas atsitikimas, bandant iš bankomato pasiimti grynųjų“, – paaiškino K. Gliaubičienė.

Į redakciją užsukusios moters įsitikinimu, ją pribloškusį nesusipratimą reikėtų paviešinti.

„Norisi tikėti, kad bankai gali dirbti atsakingiau ir būti atidesni eiliniams savo klientams“, – vylėsi pašnekovė.

Kortelė – iš Anglijos

Dėl bankomato sugadinta diena ir visa viešnagė tą rytą prasidėjo visiškai sklandžiai: moteris jau anksčiau Kaune buvo pasinaudojusi vienu bankomatu ir nesusidūrusi su jokiais nesklandumais.

„Norėjau pasiimti dar pinigų. Žinojau, kad kortelėje buvo apie 800 eurų“, – nurodė pašnekovė.

Išsiimti grynųjų ji norėjo SEB bankomate, esančiame „IKI“ parduotuvėje Žemaičių plente. Naudojo Anglijos banko „Barclays“ kortelę.

Genda: bankomatai kartais pateikia bjaurių netikėtumų. / E. Kinaičio nuotr.

Netikėtai užblokavo

„Įkišau kortelę, paspaudžiau, ką reikia. Parašė, kad laukite. Ilgokai laukiau. Nusibodo laukti, paspaudžiau grąžinti kortelę. Tada mano kortelė užsiblokavo. Ką daryti – nebėra kortelės. Žiūriu, parašyta – skambinti, jei koks neaiškumas. Paskambinau. Sako, gedimas užregistruotas, kelių valandų bėgyje ateis mechanikas ir išims kortelę – taip man paaiškino telefonu atsiliepusi operatorė“, – pasakojo K. Gliaubičienė.

Anot jos, operatorės pasiteiravus, kaip atgauti kortelę, ji patarusi susisiekti su savo banku.

„Bet, sakau, bankas juk Anglijoje. Sako, niekaip negaliu padėti. Sakau, gal tą kortelę vis tik galiu pasiimti, kai mechanikas pasiims. Ji man sako – jis jums paskambins. Bet jokio skambučio nesulaukiau“, – apgailestavo be kortelės likusi pašnekovė.

Nuskubėjo į banką

Prasidėjo rūpesčiai, nervingos dienos ir laiko, kurį ketino skirti tik artimiesiems, švaistymas.

Kitą dieną moteris nuskubėjo į Karaliaus Mindaugo prospekte esantį SEB biurą.

„Paprašiau administratorės, paaiškinau situaciją. Labai buvo nemaloni. Pasakė – mes nieko neišimame ir nieko negrąžiname. Bet, sakau, ką man daryti. Pasakė, išsiimkite naują kortelę. Sakau, palaukite, tai yra Anglija, kaip aš ją pasiimsiu. Ji pasakė, kad nieko negali padaryti. Išėjau labai pikta“, – neslėpė į keblią situaciją patekusi moteris.

Prisijungė ir dukra

Įtampai kylant į pagalbą atėjo dukra, nes, pasak pašnekovės, pamatė, kad mama pasidarė liūdna.

„Dukra išsiaiškino, kad bankomatus prižiūri ir už jų techninę būklę yra atsakinga bendrovė „Brinks“. Paskambinau jiems. Jie pasakė: kortelių negrąžiname, galime kompensuoti pinigais“, – apie tolesnius įvykius pasakojo K. Gliaubičienė.

Norisi tikėti, kad bankai gali dirbti atsakingiau ir būti atidesni eiliniams savo klientams.

Į kortelės paieškas įsijungė ir marti, tačiau jos pastangos atsimušė į absurdiškus patarimus.

Kortelės naikinamos

„Marti paskambino į SEB, pastarasis patarė skambinti į „Brinks“, paskambino į „Brinks“, tie sako – skambinkite į SEB. Kaip suprasti? Tada jie sako – niekuo negalime padėti, kortelių negrąžiname, naikiname“, – pasakojo pašnekovė.

Po to į „Brinks“ dar skambino pati kortelės netekusi moteris – tikėjosi žmogiško požiūrio ir supratimo.

„Sakau – tai ką man dabar daryti? Aš juk be pinigų likau. Kortelės man neatiduoda. Kaip man gyventi? Aš juk kortelę praradau dėl automato gedimo. Tai jūsų kaltė, jūs atsakingi“, – savo nuoskaudas ir pasipiktinimą išliejo K. Gliaubičienė.

Ji atkreipė dėmesį, kad dabar Lietuvoje lankosi nemažai turistų, kurie gali patekti arba patenka į panašias situacijas.

„Ką daryti žmogui, jei jis turi vieną kortelę? Aš turėjau artimuosius, jie padėjo. O turistas nemoka net vietinės kalbos“, – svarstė moteris.


Bankas apgailestauja

„Kauno diena“ paprašė SEB banko paaiškinti situaciją ir pakomentuoti K. Gliaubičienės nusivylimą.

Banko atstovės Ievos Daugivietytės-Daškevičienės paaiškinime rašoma:

„Apgailestaujame dėl klientės patirtų nepatogumų. Atkreipiame dėmesį, kad tokie atvejai, kai bankomatas neatiduoda įdėtos mokėjimo kortelės, yra labai reti. Analizuojame jūsų minėtą situaciją ir aiškinamės jos priežastis.

Taip gali nutikti tokiu atveju, jei laikinai sutrinka bankomato veikla, klientas palieka mokėjimo kortelę bankomate ilgam laikui, kortelė užsiblokuoja keliskart blogai įvedus PIN kodą arba jau būna blokuota, kai yra įdedama į bankomatą.

Jei taip nutinka SEB banko klientui, kol pagaminame mokėjimo kortelę, jam yra išduodama laikina mokėjimo kortelė, kurią gali naudoti atsiskaitymams ir pinigams išsigryninti. Ne SEB banko klientams šiuo atveju reikėtų kreiptis į savo banką ir pagaminti mokėjimo kortelę. Dar kartą apgailestaujame dėl patirtų nepatogumų.“


„Brinks“ atsiprašo

Į redakcijos klausimus atsakė ir bendrovės „Brinks“ atstovai.

– Ką jūsų specialistai žino apie minimo bankomato gedimą? Kas ir dėl kokių priežasčių atsitiko?

– Pagal sutartis su bankais, mes negalime trečiosioms šalims atskleisti jokios informacijos apie individualius incidentus. Bankomatų tinklo priežiūros paslaugų kokybės įvertinimui yra nustatyti kokybės KPI ir SLA rodikliai, įtvirtinti sutartyse su bankais. Visi incidentai yra tvarkomi ir tiriami sutartyse numatyta tvarka. Apie incidentą, susijusį su mokėjimo kortele, klientai turėtų pranešti atitinkamai savo bankui, šiuo atveju „Barclays“ bankui, o tolimesnį incidento tyrimą atliks susijusios finansų institucijos.

– Kokia „Brinks“ atsakomybė už bankomato sklandų veikimą?

– „Brinks“ teikia bankomatų valdymo paslaugas pagal sutartinius įsipareigojimus, numatytus sutartyse su bankais.

– Ką darote, kai bankomate randate užblokuota kortelę?

– Grynųjų pinigų operacijų saugumas yra mūsų sprendimų pagrindas. Atsižvelgiant į sutartis su bankais, mokėjimo kortelės yra sunaikinamos arba grąžinamos bankams.

– Paaiškinkite, ką tokiu atveju turi daryti bankomato klientas, kad neliktų be kortelės ir be pinigų.

– Visais atvejais klientas turi kreiptis į kortelę išdavusį savo banką.

– Paaiškinkite situaciją: kitą dieną po SEB bankomate įvykusio incidento redakcijos pašnekovės marti skambino į SEB ir klausė patarimo, ką daryti. SEB patarė kreiptis į jus. Paskambinusi „Brinks“, išgirdo patarimą kreiptis į SEB. Kaip suprasti?

– Mes atsiprašome už nesusipratimą. Visais atvejais klientas turėtų kreiptis į kortelę išdavusį banką, šiuo atveju į „Barclays“ banką. Ant bankomato taip pat yra nurodytas skambučių centro numeris, kuriuo klientas gali pranešti apie incidentus ir gauti tolimesnių rekomendacijų ir nurodymų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

vasilijus ciapajevas is zapyskio

vasilijus ciapajevas is zapyskio portretas
jojo-man irgi taip buvo

ale kokia ispurtusi

ale  kokia ispurtusi portretas
ta klavdija ivanovna-nx tau tie penegai-vistiek viska pragersi

klavdija ivanovna is londono

klavdija ivanovna is londono portretas
griuk is tapkiu
VISI KOMENTARAI 40

Galerijos

Daugiau straipsnių