Vandens turizmo pakaunėje pradžią kausto nežinia

Sušvelnintas karantinas, šilti ir saulėti orai dviratininkus ir žygeivius išviliojo į gamtą. Tačiau tai tikrai ne oficialioji turizmo sezono pradžia pakaunėje. Sujaukusi įprastą gyvenimą, pandemija ypač vėlina vandens turizmą. Manoma, kad jis Kauno rajone galėtų prasidėti pirmąją birželio savaitę.

"Palyginti su praėjusiais metais, vandens turizmo paslaugų teikimas vėluos. Kol kas nežinome, kokios bus rekomendacijos ar draudimai, siekiant išlaikyti saugų atstumą tarp žmonių. Tai mums labai aktualu, nes paprastai plukdyti siekdavome maksimalų žmonių skaičių. Jei išliks draudimai, kad tarp asmenų turi būti išlaikytas konkretus atstumas, sumažinsime parduodamų bilietų skaičių į laivus, kad atstumą užtikrintume", – sakė Kauno rajono turizmo ir verslo informacijos centro (KRTVIC) direktorė Emilė Kaminskaitė-Sutkuvienė.

E. Kaminskaitė-Sutkuvienė

Statomas naujas laivas

Pernai dviratininkus su dviračiais keliantis laivelis "Vytis" darbą pradėjo jau gegužės 4-ąją ir per pirmąjį plukdymo mėnesį perkėlė apie 700 žmonių. Kadangi keliautojams ši paslauga buvo teikiama iki spalio, ja iš viso pasinaudojo 5 057 asmenys. Vidutiniškai kas mėnesį "Vytis" pernai perkėlė po 1 000 žmonių.

"Šiais metais, kol Kauno rajoną pasieks naujai įsigytas ir šiuo metu statomas laivas, dviračių entuziastus ir toliau per Nemuną iš Zapyškio į Kulautuvą ir atgal kels laivas "Vytis". Numatyta, kad ir šiais metais laivas ketvirtadienį ir penktadienį kursuos nuo 15 val., o savaitgaliais – nuo 10 val.", – naujienomis dalijosi E.Kaminskaitė-Sutkuvienė.

Ne mažiau norėtume, kad būtų organizuojamos tematinės ekskursijos į literatūrinę Kačerginę ar tarpukariu prezidento labai vertintą Kulautuvą. Tokius maršrutus organizuosime, kai turėsime naująjį laivą.

Pagrindinė naujojo laivo funkcija išliks tokia pati kaip ir dabartinio laivelio "Vytis": greičiau perkelti iš Zapyškio į Kulautuvą ir atgal, kad Kauno rajono gyventojai ir svečiai galėtų dviračiais apvažiuoti arba apeiti mažąjį Pakaunės turizmo žiedą. Laivai skirsis tik dydžiu. "Vytis" turi dvylika sėdimų ir šešias vietas dviračiams, o naujasis laivas talpins apie 23 asmenis ir dvylika dviračių.

Maršrutui išlaikyti skirtas finansavimas

Pernai Kauno rajono savivaldybės tarybos sprendimu keleiviams plukdyti laivu "Vilkija" buvo skirtas dalinis finansavimas. 2019 m. keleivius maršrutu Kaunas–Kačerginė–Zapyškis–Kulautuva–Vilkija–Kulautuva–Zapyškis–Kačerginė–Kaunas plukdyti pradėta nuo birželio pradžios. Būtent šis mėnuo ir liepa "Vilkijai" buvo pelningiausi.

"Vilkija" pernai plaukė kiekvieną šeštadienį ir sekmadienį, padarė 32 reisus. Šiuo laivu pernai iš viso plaukė apie 2000 žmonių. "Vandens maršrutas Kaunas–Kačerginė–Zapyškis–Kulautuva–Vilkija–Kulautuva–Zapyškis–Kačerginė–Kaunas skirtas individualiai keliauti, mes sudarome sąlygas asmenims patiems pasirinkti, kurioje prieplaukoje išlipti ir kurį Kauno rajono miestelį pažinti. Visos kelionės trukmė buvo aštuonios valandos. Tarpinėse prieplaukose laivas tik sustodavo paimti ar išleisti keleivių, o galutinis tikslas buvo ir išliks Vilkija, kurioje laivas stovi apie dvi valandas", – sakė KRTVIC direktorė.

Nauda: kelionė laivu – smagi pramoga ir puiki pažintis su supančia gamta

Siekdama skatinti vandens turizmą pakaunėje, šiais metais Kauno rajono savivaldybės taryba taip pat jau priėmė sprendimą skirti finansavimą šiam maršrutui išlaikyti. "O mes dar pernai parengėme lankstinuką apie lankytas vietas visuose miesteliuose, tad keliautojai patys renkasi, kas jiems įdomiausia", – pasakojo E.Kaminskaitė-Sutkuvienė.

Plečia paslaugų ratą

Pasak centro vadovės, pernai birželį "Vilkija" plaukė nemažai moksleivių grupių, taip pat nemažai žmonių netradiciškai paminėdavo savo asmenines šventes. Laive "Vilkija" buvo numatyta ir 20 vietų dviračiams, tad žmonės galėjo turėti dvigubą pramogą – nuplaukti laivu iki Zapyškio ar Kulautuvos ir, pasimėgaudami vaizdais, dviračiais parvažiuoti atgal į Kauną. Vilkijoje vietos verslas pasiūlė atkeliavusiems galimybę užsisakyti picų ir operatyviai jas pristatydavo į prieplauką.

Tradicija: "Vilkija" tarpinėse prieplaukose tik sustodavo paimti ar išleisti keleivių, o galutinis tikslas buvo ir išliks Vilkija

"Šiuo metu yra organizuojamas viešasis pirkimas toliau organizuoti plukdymus į Vilkiją. Be to, ieškome ir kitų smulkiojo verslo atstovų, kurie norėtų vykdyti karštųjų gėrimų, vaisvandenių, užkandžių prekybą Vilkijos prieplaukoje. Tai būtų dar viena pridėtinė vertė plaukiantiems turistams", – pasakojo KRTVIC direktorė.

Apie papildomus maršrutus centro vadovė kol kas kalbėjo labai atsargiai. "Labai norėtume, kad moksleiviai, kitos didesnės asmenų grupės galėtų plaukti iki atnaujintos Zapyškio Šv.Jono Krikštytojo bažnyčios, susipažintų su jos daugiau kaip 400 metų istorija. Ne mažiau norėtume, kad būtų organizuojamos tematinės ekskursijos į literatūrinę Kačerginę ar tarpukariu prezidento labai vertintą Kulautuvą. Tokius maršrutus organizuosime, kai turėsime naują laivą", – patikino pašnekovė.

Parengtis: prieplaukos ir miesteliai jau laukia keliautojų

KRTVIC toliau tęsia bendradarbiavimą su UAB "Nemunas Travel". Bendrovės laivas "Kaunas" ankstesniais metais kiekvieną sekmadienį atplukdydavo turistų grupes iš Kauno į Raudondvarį. Čia jie leisdavosi į teatralizuotą ekskursiją ir pažintį su Raudondvario dvaru.

"Vilkynė" jau pradėjo sezoną

"Vilkynė", vienintelis Lietuvoje upinis keltas, balandžio 20 d. jau pradėjo naują, 20-ąjį, sezoną. Šis keltas paprastai nuo Motinos dienos iki Vėlinių iš Vilkijos į Pavilkijį (Lekėčių seniūnija) ir atvirkščiai per Nemuną kelia automobilius, dviračius, motociklus ir mopedus bei jų savininkus, vykstančius į darbą, pas giminaičius ar pramogauti.

Kelto savininkas Paulius Chadaravičius sakė, kad sezoną pradėti anksčiau leido geras oras ir tinkamas vandens lygis Nemune. "Ankstesniais metais žiemą būdavo daug sniego ar lietaus pavasarį. Aukštas vandens lygis neleisdavo darbo pradėti anksčiau kaip gegužės 1-ąją, o buvo metų, kai pirmą kartą keliautojus kėlėme gegužės 10 d. Dabar jau keleri metai sezonas ankstesnis", – prisiminė P.Chadaravičius.

Jis pastebėjo, kad, palyginti su praėjusiais metais, šiemet pirmosios dienos buvo kiek vangesnės. Priežastis paprasta – karantinas. "Vilkynėje" iškabinti perspėjimai, kad vairuotojai ir keleiviai neliptų iš automobilių, dirbame su kaukėmis ir pirštinėmis, esame apsirūpinę dezinfekciniu skysčiu", – sakė pašnekovas.

Pagrindinis keliautojų srautas būna vasarą, pasitaiko dienų, kad perkeliama 30–50 automobilių, ypač judėjimas išauga savaitgaliais. Vis dėlto, P.Chadaravičius teigimu, rekordinė diena būna lapkričio 1-oji, kai žmonės važiuoja aplankyti artimųjų kapų. Besikeliantys iš vienos Nemuno pusės į kitą keltu, kelią sutrumpina apie 60 km. Šaltuoju metų laiku, kai keltas ruošiamas naujam sezonui, iš Vilkijos į Zapyškį tenka važiuoti per Kauną arba Jurbarką.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Plaukimas jachta lt

Plaukimas jachta lt portretas
Kas tą naują laivą stato, jeigu visi viešieji konkursai pirkimo baigdavosi niekuom... Su tokiais reikalavimais ir už tokius pinigus viešajam pirkimui, tai tik lieka su tuo 'Vyčiu" ir plaukioti...

ALGIS

ALGIS portretas
Niekas taip nepratrydo , kaip turizmo organizatoriai , KIEK LEIKO GYVENOM SU MINIMALIU TURIZMU IR DABAR BE JŪSŲ NEMIRSIM .

Gediminas

Gediminas portretas
Labai laukiam "Vyčio", bet kelionė tikriausiai brangs
VISI KOMENTARAI 3

Galerijos

Daugiau straipsnių