- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Penktadienį portale kaunodiena.lt svečiavosi bendrovės „Kauno liftai“ generalinis direktorius Jonas Guzavičius, sutikęs atsakyti į skaitytojų klausimus apie miesto daugiabučių liftus, jų būklę ir perspektyvas. Pašnekovas patikino, kad nesaugių liftų miesto daugiabučiuose nėra.
– Kas nustato mokestį už liftą? Ar jūsų įmonė, ar bendrija? Ar tas mokestis visiems daugiabučiams vienodas?
– Bendrovė „Kauno liftai“ nuo 1998 m. mokesčio už liftą, kuris buvo nustatytas tuometinės miesto tarybos, nedidino. Be abejonės, jis šiuo metu yra mažiausias visoje Lietuvoje (įskaičiuojant priežiūros mokestį, metinio remonto išlaidas, avarinės tarnybos darbą, atsarginių detalių kainas). Tačiau, kaip minėta, galutinė suma nedidėjo jau 15 metų.
Mokestis už liftą priklauso nuo lifto tipo ir namo aukštų skaičiaus. Bendrijose mokestį gyventojams skirsto pačios bendrijos pagal jose nustatytą tvarką. Pavyzdžiui, už liftą mokama atsižvelgiant į gyvenamą plotą ar gyventojų skaičių.
– Įdomu, kas gamindavo sovietinius liftus ir kas dabar? Kurios firmos ar šalies geriausi?
– Seni liftai Kaune, neskaičiuojant keleto prieškarinių, buvo gaminti buvusiose sovietinėse gamyklose. Šiuo metu liftai gaminami kai kuriose Pietų ES valstybėse, šiek tiek Skandinavijoje, taip pat ir Lietuvoje.
„Kauno liftai“ gamina liftus, kurie yra specialiai pritaikyti dabar esančioms daugiabučių šachtoms. Olandijos „Liift Institut“ šį liftą sertifikavo ir pripažino tinkamą naudoti bet kurioje ES šalyje. „Kauno liftų“ pagamintas liftas buvo eksponuojamas parodose Lietuvoje, Rusijoje. 2004 metais Kaune vykusios parodos metu bendrovės liftas iš visų įvairios paskirties gaminių buvo pripažintas geriausiu parodos gaminiu. Prieš dvejus metus bendrovės pagamintas liftas Kaliningrado parodoje buvo apdovanotas specialiuoju diplomu.
Lietuvoje šis liftas yra populiarus – pagaminta ir sumontuota beveik 200 tokio tipo liftų.
Mano nuomone, Lietuvos sąlygomis geriausias ir tinkamiausias yra mūsų bendrovės pagamintas liftas. Svarbu paminėti, kad jis taupo apie 50 proc. elektros energijos palyginti su sovietiniais liftais.
Mes, kaip ir kitos Europos gamyklos, iš gamintojų perkame saugos mazgus, kilimo mechanizmus, valdymo pultus, o lifto kabiną, šachtos duris ir kitus metalo gaminius gaminame Kaune. Aš manau, kad mūsų specialistai yra ne žemesnės kvalifikacijos negu, sakykime, Pietų Europos gamyklose dirbantys darbuotojai.
– Daug metų dirbau „Kauno liftuose“. Kaip manote, ar jūsų bendrovėje darbuotojai uždirba pakankamai?
– Bendrovėje „Kauno liftai“ darbuotojai uždirba šiek tiek aukštesnį nei vidutinį atlyginimą, nes jie aptarnauja potencialiai pavojingus įrenginius, todėl jų kvalifikacija privalo būti aukšta.
– Liftuose įvyksta nemažai nusikaltimų, pradedant pačių liftų niokojimu, baigiant žmonių užpuolimais. Gal žadate dėl saugumo sumontuoti kokias vaizdo stebėjimo kameras?
– Daugiabučiuose nemontuojame vaizdo kamerų, nes reikėtų derinti su visais gyventojais. Pasaulinėje praktikoje svarbus gyventojų privatumas. Kameros montuojamos viešbučiuose, parduotuvėse, privačiuose namuose.
Yra liftų valdymo dispečerizacija, kuri iš kiekvieno lifto priima po 16 signalų, ir bendrovė „Kauno liftai“ visą informaciją, išskyrus vaizdą, turi. Pagal tuos signalus labai greitai sureaguojame, informuojame avarinę tarnybą ir policiją.
Prieš keletą metų Vilniuje per kelių mėnesių laikotarpį liftams dėl spalvoto metalo vagysčių buvo padaryta nuostolių už 600 tūkst. litų. Dėl Kauno miesto liftų dispečerizacijos iki šiol nebuvo apvogtas nė vienas liftas arba įsilaužta į lifto mašinų patalpą.
– Neseniai Kaune krito liftas. Tai baisu, galėjo gi žmonės užsimušt. Aš ir dabar bijau į liftą eit. Kaip žadate užtikrinti mūsų saugumą ir ar galime išvis jaustis saugūs?
– Nei Kaune, nei kituose miestuose nei vienas keleivinis liftas per Nepriklausomybės metus nekrito. Minėtu atveju Kaune keleivis paprasčiausiai įstrigo, suveikė saugos įtaisas – gaudyklės. Liftas buvo staigiai sustabdytas.
Liftai yra pakabinti ant trijų lynų, kurių atsargos koeficientas yra labai didelis. Net nėra buvę atvejų, kad Kaune būtų nutrūkęs bent vienas iš trijų lynų.
Kiekvienas keleivis, važiuodamas liftu, jaučia ne greičio pojūtį, o pagreitį arba staigų stabdymą. Šiuo atveju buvo staigus stabdymas, dėl to keleivis galėjo pamanyti, kad jis krito.
Kaune liftais važinėjantys gyventojai gali jaustis saugūs.
– Kiek liftų pastaruoju metu buvo suremontuota ar renovuota Kaune ir kiek planuojama renovuoti artimiausiu metu?
– Labai gerai sekasi dirbti su bendrijomis. Jos pačios pasirenka rangovą, su jomis suderinama kaina. „Kauno liftai“ sutinka modernizuoti liftą, jei bendrija įmoka bent 30 proc. liftui reikalingos kainos, likusiai 70 proc. kainos taiko atidėjimus iki 36 mėnesių.
Kaune nuo 2000 iki 2007 metų buvo modernizuoti 99 liftai, nepriklausantys bendrijoms. Nuo 2007 metų nebuvo atnaujintas nei vienas liftas, kuriuos prižiūri daugiabučių administratoriai. Per tą laiką bendrijoms buvo modernizuota apie 20 liftų.
Gaila, bet Vilniuje šiuo metu modernizuojame žymiau daugiau liftų nei Kaune.
– Dėkojame „Kauno liftams“ už prikeltą Žaliakalnio funikulierių. Sektinas pavyzdys Kauno miesto savivaldybei.
– Žaliakalnio funikulierius yra kultūros paminklas. Jis yra labai svarbi transporto priemonė tiek Žaliakalnio, tiek Centro gyventojams. Užtikriname, kad funikulierius dar ilgai dirbs.
Visą pokalbį su portalo svečiu skaitykite forume.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Išlaisvino fantaziją: kviečia susipažinti, kaip ateityje atrodytų Kauno senamiesčio prieigos3
Praėjusių metų rugsėjį paskelbtas architektūrinės idėjos konkursas Kauno senamiesčio prieigų konversijai artėja pabaigos link. Mažiau nei per tris mėnesius ši teritorija sulaukė didelio architektų susidomėjimo – pateikta 10 vie&sca...
-
Pasinaudojus išpardavimo nuolaidomis „Megoje“ – nemokamai pramogaujama Lietuvos zoologijos sode1
Prieš žiemos šventes pirkėjai į parduotuves paprastai užsukdavo dovanų kitiems, o štai po švenčių jau dažniau linkstama pirkti sau, pastebi prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ valdytojai. Pasak jų, šiu...
-
„Kauno sporto apdovanojimai 2024“: nusilenkta miestą garsinusiems sportininkams ir treneriams2
Septintą kartą Kaune nuaidėjo iškilminga sporto bendruomenės apdovanojimų ceremonija. Trečiadienio vakarą „Žalgirio“ arenos amfiteatre pagerbti geriausi miesto atletai, komandos, treneriai ir renginiai. Už viso gyvenimo nuopelnus pa...
-
Dariaus ir Girėno stadione prasidėjo vejos keitimo darbai: bus ir futbolui, ir koncertams16
Dariaus ir Girėno stadionas ruošiasi priimti tiek futbolininkus, tiek ir didžiuosius metų koncertus, todėl keičiama veja. Nauja danga leis geriau rūpintis žole ir nekils problemų, kai po koncertų dėl vejos pažeidimų negalėdavo vykti rungtyn...
-
Šarūnas Matijošaitis bylinėjasi su buvusiu „Deals on Wheels“ vadovu dėl pažeistos garbės7
Vienos didžiausių Lietuvos maisto gamintojų „Vičiūnų grupės“ vadovas Šarūnas Matijošaitis ir jo valdoma automobilių prekybos bendrovė „Autovici“ teisme skundžia buvusio automobilių prekybos bendrovės „De...
-
Dialogas tarp bendruomenių ir savivaldybių: trūksta ir pasitikėjimo
Dar praėjusiais metais Kauno technologijos universitete (KTU) vyko tarptautinis susitikimas, subūręs specialistus iš aštuonių Europos šalių: Vokietijos, Graikijos, Šiaurės Makedonijos, Albanijos, Kosovo, Lietuvos, Kipro ir &Sc...
-
Prieš 125 metus šviesas įžiebė Kauno centrinė elektrinė5
Kaune viena po kitos dygsta puikios skulptoriaus Rimanto Okulič-Kazarino kompozicijos, primenančios Kauną, kurio nebėra. Kūrėjas įamžino Felikso Vizbaro vilą, Centrinį žydų banką, Jono Vailokaičio namą ir pastatą, kuris, jei būtų išlik...
-
Kauno savivaldybės ir „Iki pergalės“ paramos akcija Ukrainos kariams – 5 tonos dovanų
Parama Chersono, Pakrovsko, Torecko ir Sumų apskrityse kovojantiems kariams, medikams ir sužeistiesiems, karo vaikams bei civiliams iškeliavo į Ukrainą. Iš gyventojų, verslo atstovų ir įstaigų surinktos 5 tonos būtinųjų daiktų –...
-
Ne tik stadionas: dar vienas amžiaus projektas gali atsirasti ne Vilniuje, o Kaune123
Atlikta studija parodė, kaip juda kauniečiai, ir pateikė siūlymų, kaip pagerinti viešąjį transportą. Vienas jų – įrengti tramvajaus liniją. Paskaičiuota ir kiek tokia infrastruktūra galėtų kainuoti. ...
-
Sodų bendrijose – ankšta: ar situacija gali pagerėti?21
Sodų bendrijų nariai svarsto, kokių pasekmių sukels neseniai įsigaliojusi Statybos įstatymo pataisa dėl soduose planuojamų statyti namų aukščio ir ploto. ...