Kaunas tranzitą Senamiestyje tikisi sumažinti trečdaliu: gyventojai – kol kas skeptiški

Kauno senamiestyje ketvirtadienį pradėjus galioti dviejų eurų rinkliavai už važiavimą sumažintos taršos zona, BNS kalbinti vairuotojai ir vietos gyventojai sako pokyčio kol kas nematantys, bet vylėsi, kad tai padės mažinti tranzitinio transporto srautą.

Savivaldybė savo ruožtu teigia, kad siekiamybė yra tranzitą Senamiestyje sumažinti maždaug trečdaliu, rinkliavos neišvengs ir dalis aptarnaujančio transporto.

Šiuo metu apdorojant kelis šimtus nekilnojamojo turto valdytojų prašymų dėl nemokamo važiavimo sumažintos taršos zona, pirmą savaitę miestas žada gyventojų nebausti.

„Mažiau važiuosiu, daugiau pavaikščiosiu“

Kauno pilies automobilių stovėjimo aikštelėje kalbintas valstybės tarnyboje dirbantis 23-ejų Dominykas, nenorėjęs nurodyti savo pavardės, BNS sakė besitikintis, kad nauja tvarka padės sumažinti taršą Senamiestyje, tačiau nemanė, jog nauja tvarka turės įtakos jo vairavimo įpročiams.

„Iš esmės nepakeis (įpročių – BNS). Na ką, mažiau važiuosiu, daugiau pavaikščiosiu, tai tik į gera išeis“, – kalbėjo vyras.

A. Jakšto gatve pro Rotušės aikštę, kur savivaldybė fiksuoja didžiausią tranzitą, jis tvirtino ir iki šiol važiuodavęs labai retai.

„Kaune gyvenu treti metai, Senamiestyje su savo mašina esu važiavęs gal tik du kartus. Man asmeniškai nemanau, kad pakeis, o visuomenei, duok Dieve, kad tik sumažintų tą taršą“, – sakė Dominykas.

M. Valančiaus gatvėje produktus į maitinimo įstaigas pristačiusio krovininio automobilio vairuotojas BNS teigė apie rinkliavą nežinantis, kitą mašiną vairavęs 24-erių Tadas Žika sakė girdėjęs socialiniame tinkle.

„Mes – aptarnaujantis transportas, įmonės apmoka. (Ar tai padės sumažinti taršą? – BNS) Nemanau, čia daug yra dirbančių šitoje vietoje. Privalės tai daryti“, – sakė vairuotojas.

Skirtumo dabar nemato, bet laukia ramesnių naktų

Senamiestyje gyvenanti 71-erių pensininkė Violeta Aušvicaitė, sutikta vedžiojanti šunis, tvirtino ketvirtadienį transporto srauto sumažėjimo nepastebinti, tačiau vylėsi, kad mažesnį eismą generuos naktinių klubų klientai.

„Šiandien dar nepastebiu pokyčio. Man atrodo, kaip važiavo, taip ir važiuoja“, – BNS sakė moteris.

Galvoju, gal jų sumažės, per galvas man nevažinės.

„Aš gyvenu labai siauroje Senamiesčio gatvelėje, šalia yra du naktiniai klubai. Man kai apie vidurnaktį pradeda rinktis į tuos klubus, atvažiuoja su taksi, o paskui prieš penkias visi skirstosi, per galvas taip laksto, važinėja. Galvoju, gal jų sumažės, per galvas man nevažinės“, – kalbėjo V. Aušvicaitė.

Jos nuomone, dviejų eurų rinkliava per maža, kad turėtų reikšmingos įtakos vairuotojų įpročiams, tačiau skirtumas pasijusti gali rudenį.

„Aš pagalvojau, kas tie du eurai. Na, įvažiuos jie už tuos du eurus ir pravažiuos. (...) Gal šitą pajusime labiau, kai prasidės mokslo metai. Čia yra ir viena mokykla, ir kita. Mamos labai skundžiasi, kaip čia tuos vaikus priveš prie vartelių. (...) Matysime, šiandien dar labai sunku pasakyti“, – teigė kaunietė.

T. Biliūno / BNS nuotr.

Tikisi sumažinti tranzitą maždaug trečdaliu

Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius BNS sakė dar neturintis ketvirtadienio tranzitinio eismo statistikos.

„Tačiau iki įjungimo sumažintos taršos zonos matėme, kad yra virš 30 proc. vykstančiųjų tranzitu, tai yra užtrunkančių mažiau negu 15 minučių. Tikimės, kad tas skaičius ženkliai sumažės“, – sakė savivaldybės atstovas.

„Manome, kad 30 proc. tranzito sumažėjimas būtų mūsų siekiamybė. Bet tikimės, kad dalis žmonių galės susimokėti. To tranzito turbūt visiškai išvengti neišeis“, – pridūrė M. Matusevičius.

Pasak jo, automobilius Senamiestyje fiksuojanti sistema šiuo metu veikia sklandžiai.

„Tikime, kad ji ir toliau veiks. (...) Esame pasiruošę, jeigu kils kokių problemų, jas išspręsti“, – pažymėjo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Pastarosiomis dienomis – prašymų antplūdis

Anot M. Matusevičiaus, pastarosiomis dienomis gauta labai daug prašymų atleisti nuo sumažintos taršos zonos rinkliavos. Pirmą savaitę, kol savivaldybė juos apdoros, nesusimokėję gyventojai nebus baudžiami.

„Vakar iki pietų turėjome 460 prašymų išduoti leidimus. Labai norime, kad kuo mažiau nepatogumų pajustų gyventojai. Kol nebus suvesti leidimai, tol nebus baudžiama už kirtimą sumažintos taršos zonos“, – teigė pašnekovas.

Jis pažymėjo, kad pagrindiniai prašymai yra asmenų, kurie valdo nekilnojamąjį turtą sumažintos taršos zonoje.

„Tai yra ne tik fiziniai, bet ir juridiniai asmenys, nes jie, kaip ir gyventojai, gali gauti leidimus. Jeigu nesuformuotas sklypas, gaus po vieną leidimą, o jeigu suformuotas sklypas ir turi daugiau parkavimo vietų, gaus leidimų tiek, kiek yra parkavimo vietų sklype“, – nurodė M. Matusevičius.

Kaip skelbta anksčiau, rinkliava taip pat netaikoma gyvenamąją vietą zonoje deklaravusiems asmenims, savivaldybės įmonėms ir rangovams, neįgaliesiems, miesto renginių organizatoriams, elektromobilių vairuotojams, specialiosioms tarnyboms.

„Lengvata yra taikoma kurjeriams, kurie atveža prekes į Vilniaus gatvę. Jie turi irgi išsipirkę leidimus ir jiems nereikės mokėti sumažintos taršos zonos mokesčio aptarnaujant Vilniaus gatvėje esančias įmones“, – pridūrė savivaldybės atstovas.

Maisto kurjeriams, laikinosios automobilių nuomos klientams siūlo paėjėti

Pavežėjams, laikinosios nuomos automobiliams, maisto kurjeriams lengvatos nėra taikomos, tačiau, anot M. Matusevičiaus, sukurta galimybė Šv. Gertrūdos, Birštono, A. Mapu gatvėse ir prie Vytauto bažnyčios palikti automobilį ar sulaukti, kol ateis klientas.

„Skaičiavome, kad yra apie 200 metrų. Manome, tai nėra toks didelis atstumas, kad negalima būtų prieiti prie pavežėjo. (...) Jeigu yra užsakymas didesnis ir neišeina jo nusinešti 200 metrų, būtinai reikia privažiuoti prie durų, teks susimokėti du eurus“, – kalbėjo Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

„Wolt“ ir „Bolt Food“ maisto pristatymo paslaugų teikėjams, kurių vairuotojai dirba su savo automobiliais ir neįmanoma sudaryti nuolatinės valstybinių numerių duomenų bazės, miestas siūlo už keliones į Senamiestį apmokėti kartą per savaitę.

„Yra galimybės įmonėms kartą per savaitę teikti sąrašą automobilių numerių, kurie buvo patekę į sumažintos taršos zoną, tuomet jiems bus pateikiama viena sąskaita, kurią turės apmokėti“, – sakė M. Matusevičius.

„Techniškai patogiau tai daryti nei kiekvienąkart įvažiuojant ar išvažiuojant. Šita galimybė yra, apie lengvatas kol kas nereikėtų kalbėti, nes yra galimybė palikti automobilį prie sumažintos taršos zonos, turime daug automobilių stovėjimo vietų“, – pridūrė jis.

Plėtra – pastačius Kėdainių tiltą

M. Matusevičius pažymėjo, kad 2019 metais parengtame Kauno darnaus judumo plane patvirtinti du sumažintos taršos zonos etapai.

„Pirmojo etapo, kaip matome, projektas įgyvendintas. Tačiau yra sąlygų, jeigu būtų pastatytas Kėdainių tiltas, tą zoną būtų galima plėsti“, – teigė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

„Tuomet zona apimtų ne tik Senamiestį, bet ir visą centrinę Kauno dalį. (...) Tada turime suteikti galimybę apvažiuoti centrą kitais būdais. Matome, kad šitą srautą būtų galima nukreipti tik esant Kėdainių tiltui“, – nurodė M. Matusevičius.

Ketvirtadienį pradėjusi galioti sumažintos taršos zona apima Kauno teritoriją prie Nemuno ir Neries santakos, ji ribojasi su Šv. Gertrūdos, Gimnazijos, Birštono gatvėmis bei Karaliaus Mindaugo prospektu.

Į zoną įtrauktos mažesnės Senamiesčio gatvės: M. Valančiaus, A. Jakšto, M. Daukšos, Kumelių, išskyrus A. Mapu ir dalį Karaliaus Mindaugo prospekto prie Vytauto bažnyčios, kur veikia ugdymo įstaigos.

Kaip anksčiau BNS teigė savivaldybė, intensyviausias eismas stebimas A. Jakšto gatve ir Rotušės aikšte. Čia per dieną vidutiniškai pravažiuoja apie pusantro tūkstančio automobilių, pusė iš jų senamiestyje praleidžia mažiau negu valandą.

Sumokėti rinkliavą už važiavimą sumažintos taršos zona galima per parkavimo programėles, įstaigos „Parkavimas Kaune“ savitarnoje arba parkomatuose. Sumokėjus rinkliavą, už pirmą stovėjimo valandą senamiestyje mokėti nereikia.

Rinkliavai mokėti nustatomas septynių dienų terminas nuo išvažiavimo iš zonos momento. To nepadarius, informacija bus perduodama savivaldybės Viešosios tvarkos skyriui dėl administracinės baudos skyrimo.

Tačiau, kaip minėjo M. Matusevičius, kauniečiams adaptuojantis prie naujos tvarkos, pirmą savaitę baudos nebus taikomos.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Senamiestis

Senamiestis portretas
Tas tranzitas, tai Kauno klerku triukas. Ko niekas neraso apie senamiesčio gyventoju apiplesima. Uz parkavimo leidimą gatvėje prie savo namu reikia susimoketi 1200 €/metam. Jei seima turi 2 masinas. Tada parkavimas prie namu 2400€.

stefanijus

stefanijus portretas
su laiku bus ir tas

siaip

siaip portretas
vietoj to, kad Kauno miesto taryba imtųsi triukšmo prevencijos, ką jiems numato Vietos savivaldos įstatymas, nes nuo pirdokletų neįmanoma pailsėti tamsiu paros metu, užsiiminėja niekais.
VISI KOMENTARAI 10

Galerijos

Daugiau straipsnių