- Kauno.diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Socialiniuose tinkluose pradėjo plisti nuotrauka, kaip esą pakelta vidurinioji Vytauto Didžiojo tilto dalis. Tačiau šis vaizdelis – internautų pokštas, mat Aleksoto tiltas jau seniai nebeturi pakėlimo įrenginių, jo konstrukcijos nebejudinamos.
Audra internete
Feisbuko grupėje „Nematytos Kauno vietos“ internautai pasidalijo nuotrauka, kurioje matyti neįprastas vaizdas – pakelta vidurinė Vytauto Didžiojo tilto dalis. Žmonės teigė, kad nuotrauka pradėjo plisti ir kitose grupėse, kuriose dalijamasi neįprastais Lietuvos vaizdais.
Matyti, kad tiltas jau atnaujintas, nes yra šiuolaikiniai šviestuvai, matosi ir kampelis Karaliaus Mindaugo prospekte stovinčios liuteronų bažnyčios.
Internete ši nuotrauka sukėlė tikrą audrą, nes dalis žmonių patikėjo, kad tai tiesa. Tačiau realybė kitokia. Tai – šmaikštus fotomontažas, nes Aleksoto tiltas jau seniai nėra pakeliamas.
„Na kad joks šioje vietoje stovėjęs tiltas nebuvo pakeliamas, jokiais laikmečiais. O ant nuotraukos net nepasivarginta įdėti konstrukcinių sprendimų – bėgelių, šliaužiklių“, – juokėsi internautas Valdemaras.
„2005 metais tiltas buvo uždarytas remontui. Pagal architekto Rimvydo Jurgio Palio projektą, rekonstruojant pakeistos tilto plokštės, turėklai, atstatyti buvę tilto ramtų apdailos akmenys iš granito, dalis metalinių konstrukcijų pakeistos naujomis, užbetonuota pakeliamoji dalis, buvusi didžiausia Aleksoto tilto technologine vertybe“, – apie tai, kad nuotraukoje tiltas pakeltas naudojant kompiuterines vaizdo montavimo programas, nurodė Marius.
„Pavasariais, kai Nemune vanduo pakildavo, tiltas buvo pakeliamas, bet retai. Tada praplaukdavo žemkasės ir kiti laivai iš Žiemos uosto Nemuno saloje. Berods, kai buvo Kaune pastatytas Smiltynės perkėlai skirtas keltas Neringa, iš uoste buvusios laivų statyklos buvo plukdomas į Klaipėdą, tada reikėjo pakelti tiltą dėl aukšto kelto anstato. Paskutinį kartą tiltas apie 1960 m. buvo pakeltas“, – tilto istoriją trumpai priminė Gediminas.
Nėra ir nereikia?
Dar kiti socialinių tinklų vartotojai liejo apmaudą, jog tilto pakėlimo konstrukcijos nebuvo išsaugotos. Kiti pažymėjo, kad iš pakeliamo Aleksoto tilto vis tiek nebūtų naudos, nes Nemunu šioje vietoje neplaukioja dideli laivai.
Kai rekonstravo prieš 10-20 metų, viską sunaikino, kur tada paveldo gelbėtojai buvo?
„Kai rekonstravo prieš 10-20 metų, viską sunaikino, kur tada paveldo gelbėtojai buvo?“ – pasisakė Ričardas.
„Jeigu ir būtų tilto pakėlimas veikiantis, šiai dienai iš jo nebūtų jokios prasmės, ne vien dėl to, kad Nemunu tokie laivai niekada neplaukioja, bet ir užės vaga taip pasikeitusi, kad ten, kur turėtų tiltas pasikelti, dabar yra sekliausia upės vieta, o vaga yra nuo Kauno centro pusės“, – nuomonę dėstė ir Mantas.
Žvilgsnis į praeitį
„Kauno diena“ daugiau nei prieš dešimtmetį yra rašiusi apie Aleksoto tilto pakėlimo mechanizmus. Tuomet buvo priminta, kad Klaipėda turi du pakeliamuosius tiltus ir dar nori vieno, o Kaunas savo noru prarado turėtą vienintelį ir po tiltu puškuojantis garlaivis – liko tik prisiminimas.
Tąkart „Kauno dienai“ Lietuvos tiltų istorijos žinovas, inžinierius Henrikas Adolfas Kebeikis pasakojo, kad dabartinėje vietoje Vytauto Didžiojo vardu pavadintas tiltas pirmą kartą išdygo 1929 m. Pakeliamieji tiltai Lietuvoje nebuvo populiarūs, bet per Nemuną, prie Kauno, jis buvo būtinas.
Čia vyko aktyvi pramoninė laivyba. Laivų kaminai buvo aukšti, o kai kurios baržos plaukė padedant burėms ant aukštų stiebų. Be to, tais laikais dar nebuvo Kauno hidroelektrinės, reguliuojančios vandens lygį upėje, todėl pavasarinis vanduo siekdavo kone tilto apačią. Pakeliamasis tiltas taip pat galėjo praversti, jei Lenkija būtų sumaniusi susigrąžinti Aleksotą, kuris Kauno miesto dalimi tapo tik 1931 m.
Antrojo pasaulinio karo metais tiltą sprogdino ir rusai, ir vokiečiai, o mums pažįstamu pavidalu, Aleksoto vardu pavadintas, tiltas atstatytas 1948 m. Jis taip pat turėjo pakeliamąją dalį, tačiau ji į viršų pakildavo ne vienu galu, o visa plokštuma, kaip garsusis Tauerio tiltas per Temzę Londone.
H.A.Kebeikis turėjo žinių, kad tiltas buvo sugedęs. Dėl to buvo pritaisytos rankinės gervės, kuriomis tilto dalį keldavo budinčios aštuonių žmonių brigados. Paskutinį kartą tiltas buvo pakeltas prieš gerus penkis dešimtmečius. Kelti tilto nebebuvo poreikio. Uostas perkeltas į žemupį, didelių potvynių nebūdavo, o ir pats Nemunas pasirinko kitą vagą. Pakeliamojo tilto tiesiog nebereikėjo.
Aleksoto tilto rekonstrukcijos architektas R.J.Palys tuomet „Kauno dienai“ pripažino, kad vis dar griaužiasi, kad 2005 metais nepavyko įtikinti paveldo sergėtojų, kad pakeliamoji dalis – vertingiausia tilto savybė.
Pagal architekto projektą buvo atliekama tilto rekonstrukcija. Jai skirtų pinigų kraitis nebuvo neišsemiamas. Pakėlimo mechanizmui sutvarkyti jo nebūtų pakakę, tačiau R.J.Palys primygtinai siūlė parengti projektą, pagal kurį tai būtų galima atlikti ateityje, bet jo prašymui nebuvo pritarta.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kauno meras kreipėsi į pareigūnus: „Žalgirio“ pergalės turi teikti džiaugsmą, o ne susiskaldymą168
Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis kreipėsi į teisėsaugininkus dėl praėjusio penktadienio incidento. ...
-
Kalėdiniai Kauno siurprizai: ir šventinis miestelis, ir susitikimai bei pramogos
Šventinė nuotaika Kaune jau skleidžiasi, Vienybės aikštėje papuošta kalėdinė miesto eglė kviečia susitikti, pabendrauti. Šalia įsikūrė ir smaližius viliojantys kupolai. Čia bus galima susitikti ir su Seneliu Kalėda. Se...
-
Norintiems renovuoti daugiabučius – kvietimas: mažiau biurokratijos, parama papildomoms priemonėms1
Neretai senų daugiabučių gyventojams šaltasis metų sezonas pirmiausia asocijuojasi su išaugusiomis sąskaitomis už šildymą. Atrenovavus pastatą šilumos tiekimo išlaidos gali net kelis kartus sumažėti. ...
-
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina projektą1
VšĮ „Kauno teniso mokykla“ įgyvendina bendrai finansuojamą valstybės biudžeto lėšomis, kurias administruoja Nacionalinė sporto agentūra prie Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, projektą &bdquo...
-
Ypatinga istorija: tėtis savo trimečiui sūnui padovanojo inkstą5
Kauno klinikose neeilinė sėkmės istorija – trimetis pacientas Matas sulaukė donorinio inksto, organo donoru tapo jo tėtis Edgaras. „Matukas tapo pirmuoju pacientu tiek Kauno klinikose, tiek Lietuvoje, kuriam esant tokio amžiaus inkstas buvo p...
-
Viena Kauno viešojo transporto stotelė pakeitė pavadinimą: kviečia pasinerti į Kalėdas15
Vienybės aikštėje įžiebus pagrindinę Kauno eglę, kauniečiai ir miesto svečiai kviečiami prisijaukinti šventinę nuotaiką. Kalėdinė eglė, mieste iškabintos dekoracijos eglučių alėjos – tik dalis šventinių staig...
-
Kas teršia Botanikos sodą?5
Kauniečiai susirūpino Vytauto Didžiojo universiteto (VDU) Botanikos sodo tvenkinyje esančia gorilos skulptūra, nuo kurios esą byra putplasčio gabalai, kurių gali priėsti ir gyvūnai. ...
-
LSMU Kauno ligoninė pradeda statyti Skubios pagalbos ir reanimacijos skyrių48
LSMU Kauno ligoninė gyvena atidarymo ir statybų nuotaikomis. Artimiausiu metu pradės veikti naujas Ortopedijos traumatologijos skyrius. Už jo prasideda naujojo korpuso statybos. Čia įsikurs modernus Skubios pagalbos ir reanimacijos skyrius. ...
-
J. Šmidtienė kviečia užsukti eglišakių: mielai pasidalintume su miestiečiais9
Kas nesulaukiate miškininkų akcijos, kai šie į miestą prieš Kalėdas atveža daugybę eglišakių, suskubkite jau šiandien į Senamiestį. ...
-
Kodėl stringa atliekų perdirbimas?5
Europos Komisija (EK) prieš Lietuvą pradėjo pažeidimo nagrinėjimo procedūrą, nes mūsų valstybė nepasiekė Atliekų pagrindų direktyvoje 2020 m. numatyto įsipareigojimo parengti pakartotinai naudoti ir perdirbti 50 proc. popieriaus, metalo, pl...