Greičio mėgėjams gresia liūdnos dienos

Dienraščio „Kauno diena“ rašinys

Greičio mėgėjams Kaune gresia liūdnos dienos. Iki šiol mieste tebuvo įrengtas vos vienas stacionarus greičio matuoklis, tačiau artimiausiame miesto tarybos posėdyje bus siūloma sukurti 30 greičio matuoklių sistemą. Kiek tai kainuos, kol kas neatskleidžiama.

Greičio mėgėjams Kaune gresia liūdnos dienos. Iki šiol mieste tebuvo įrengtas vos vienas stacionarus greičio matuoklis, tačiau artimiausiame miesto tarybos posėdyje bus siūloma sukurti 30 greičio matuoklių sistemą. Kiek tai kainuos, kol kas neatskleidžiama.

Pastebimas efektas

Pašilės g. prieš aštuonerius metus buvo pastatytas pirmasis stacionarus greičio matuoklis. Kaune jis taip ir liko vienintelis ir nepakartojamas. Kauno savivaldybės Viešosios tvarkos skyriaus vedėjas Danas Bortkevičius neslėpė, kad jeigu politikai pritars, greitai situacija turėtų kardinaliai pasikeisti.

"Yra planas mieste įdiegti 30 greičio matuoklių sistemą. Per trejus metus po dešimt prietaisų", – pareiškė D.Bortkevičius. Jis įsitikinęs, kad greičio matuokliai ypač efektyvi lakstyti gatvėmis mėgstančių vairuotojų drausminimo priemonė.

D.Bortkevičiaus duomenimis, Pašilės g. stovintis greičio matuoklis per metus užfiksuoja apie 900 pažeidimų. "Pirmasis matuoklis jau daug metų stovi toje sankryžoje ir ji tapo saugi", – pastebėjo vedėjas.

Specialistai atkreipė dėmesį, kad net ir laikinai įrengti greičio matavimo stendai Tvirtovės al. ir K.Baršausko g. sudrausmino vairuotojus, nors jų duomenys nebuvo saugomi ir perduodami policijai. "Automobilių greitis čia sulėtėjo 10–15 km/val. Tose vietose taip pat nebuvo užfiksuota nė vienos mirtimi pasibaigusios avarijos, o ir didesnių įvykių nepasitaikė", – dėstė D.Bortkevičius.

Minimalus skaičius

30 greičio matuoklių, D.Bortkevičiaus įsitikinimu, Kaunui tikrai nėra per daug. Remdamasis užsienio patirtimi vedėjas suskaičiavo, kad tai yra minimalus matuoklių skaičius tokio dydžio miestui. Kelių policija Kauno valdžios buvo prašiusi įrengti bent 20 greičio matuoklių.

Pagal parengtą projektą Kaune numatyta įsigyti dviejų rūšių greičio matuoklių – stacionarius ir mobilius. Pastarieji, kaip jau dabar įprasta, būtų įmontuoti automobiliuose ir nuolat keistų stovėjimo vietą. Tvarkos sargų teigimu, tai būtų efektyvu, nes vairuotojai saugaus greičio turėtų laikytis visame mieste.

Kol kas vedėjas negalėjo pasakyti, kiek bus nupirkta stacionarių, o kiek mobilių greičio matavimo prietaisų. "Jei Kauno miesto taryba pritars šiam projektui, tada imsimės rengti išsamesnę matuoklių išdėstymo schemą. Kol kas nėra prasmės atlikti išsamią analizę, nes dar nėra politikų palaikymo. Jei miesto taryba atidės arba nepatvirtins šio projekto, nebus prasmės toliau tęsti pradėto darbo", – aiškino D.Bortkevičius.

Papildomos funkcijos

Pagal pirminį projektą numatyta, kad Kaune būtų įdiegti matuokliai, kurie ne tik fiksuotų greitį, bet skenuotų visų pravažiuojančių automobilių numerius. Surinktą informaciją būtų galima panaudoti ir dingusių automobilių paieškai: nustatyti, kuriuo metu ir kuria kryptimi transporto priemonė nuvažiavo.

"Būtų galima stebėti ir taksi automobilių judėjimo srautus, nes mūsų skyrius vykdo transporto kontrolės priežiūrą. Galėtume matyti, kaip taksi ar mikroautobusai važinėja po miestą", – pasakojo D.Bortkevičius.

Modernieji matuokliai galėtų skenuoti visomis eismo juostomis važiuojančius automobilius. Dar didesnis privalumas – reikalui esant matuokliai galėtų tarnauti ir kaip vaizdo stebėjimo kameros.

Operatyviai būtų sužinoma, ar automobilis draustas, ar galioja techninė apžiūra. Duomenys tuoj pat būtų perduoti policijai, kuri galėtų reaguoti ir užspausti tvarkos nesilaikantį vairuotoją.

Apie pinigus nekalba

Viešosios tvarkos skyriaus atstovų teigimu, svarbu numatyti galimybę, kad iš greičio matuoklių ir jau esančių vaizdo stebėjimo kamerų būtų sukurta bendra sistema.

"Tai padėtų prižiūrėti ir greičio mėgėjus, ir viešąją tvarką. Tokia sistema tikrai būtų veiksminga", – neabejojo vedėjas.

Kokių investicijų pareikalaus Viešosios tvarkos skyriaus užmojai? Ar skylėtas miesto biudžetas neprakiurs visai po tokio šuolio nuo vieno greičio matuoklio iki 30-ies?

"Apie pinigus nelabai norėčiau kalbėti. Apie pinigus geriau kalbėti tuomet, kai viešasis pirkimas jau būna įvykęs. Kai kurias minėtų modernių prietaisų galimybių mes įtrauksime į specifikaciją. Kuri bendrovė pasiūlys pigiausią ir geriausią variantą, su ja ir draugausime", – pareiškė D.Bortkevičius.

Kaip pavyzdį vedėjas tepasakė, kad užsienyje analogiškos sistemos vieno greičio matuoklio kaina – maždaug 50 tūkst. eurų.

D.Bortkevičiaus teigimu, naujieji greičio matuokliai ne tik garantuotų eismo saugumą, bet ir papildytų miesto kišenę. Nuo kitų metų sausio 1 d. 50 proc. už pažeidimus surinktų lėšų pateKtų į savivaldybės biudžetą. Tad yra tikimybė, kad didelės investicijos bent iš dalies atsipirks.

"Pelno tokiais dalykais nėra siekiama. Pagrindinis tikslas – drausmė keliuose. Kaip parodė istorija, Kaune vis dar yra tokių skaudžių eismo įvykių, per kuriuos žūsta žmonės", – tikino vedėjas.

Pavojingiausios vietos

Kelių policija pateikė Viešosios tvarkos skyriui gatvių sąrašą, kuriose būtų tikslinga diegti matavimo prietaisus. Tai Šiaurės pr., Europos pr., Neries kr., Tunelio g., K.Baršausko g., Baltų pr. Yra nurodyti ir adresai, tačiau D.Bortkevičius tikslių vietų dar negalėjo atskleisti.


Komentaras

Linas Pernavas
Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato viršininkas

Pritariame visoms teigiamoms iniciatyvoms, kurios prisideda prie saugaus eismo, viešosios tvarkos užtikrinimo arba padeda kurti saugesnį miestą. Kauno apskrities policija aktyviai bendradarbiauja su savivaldybėmis, seniūnijomis, bendrauja su merais, seniūnais spręsdama saugumo ir kitus aktualius klausimus. Tikiuosi, kad papildomi greičio matuokliai ne tik drausmins vairuotojus, bet ir didins eismo dalyvių sąmoningumą.



NAUJAUSI KOMENTARAI

to Hr

to Hr portretas
Jei esi toks tobulas tai ko greicio matuokliu baidaisi. Jei greicio nepazeidinesi ir matuokliai taves netrukdys :). Jei jau toks esi tobulas vadinasi matuokliai tikrai ne tau yra skirti. Matuokliai skirti tiems kas gatvėmis laksto eismo teisykles pažeidinėja, kelia pavoju gatvese sau ir kitiems. Gaila tokiu tobulu kaip Hr , manau, nera tiek daug jog greičio matuokliu nereiketu. Kuo greiciau valdzia juos pastatys tuo daugiau tokiu tobulu kaip Hr atsiras ir gatvemis bus drasiau tvarkingiems vairuotojams vazineti.

to A

to A portretas
Kauno gyventojų saugumo srityje tikrai daug nuveikta - kaip planuota įrengtos miesto stebėjimo kameros, netrukus bus įrengtos modernios autobusų laukimo stotelės su apšvietimu ir vaizdo stebėjimo įranga, mieste patruliuoja ne tik policijos pareigūnai, bet ir bendruomenių savanoriai, miesto policijos pareigūnai. IR NIEKAS NEBUVO PAVOGTA. Manau jog atsiras ir greičio registratoriai. Ir ką jus tada sakysite kritikai, kurie kritikuoja nesvarbu ką svarbu kritikuoti ir pilti purvą.

Centro gyventojas

Centro gyventojas portretas
Mieste gatvės yra TVARKOMOS, gal nepakankamai sparčiai, bet tvarkomos. Manau problema jog dabar daug remontuojamų magistralinių arterijų tokių kaip Savanorių pr., Kipro Petrausko g., Tvirtovės al. ir jei uždaryti dar kelias gatves Kauno m. visuomeninio transporto eismas būtu smarkiai apsunkintas. Pabodo tos kalbos jog gatvės mieste netvarkomos. Jau galėtu opozicija IR ką nors naujo sugalvoti.
VISI KOMENTARAI 27

Galerijos

Daugiau straipsnių